„Be žuvų ir jų gaminių, pieno produktų pardavimų, kurie pastaraisiais mėnesiais sudarė didžiąją maisto sektoriaus eksporto dalį, mūsų šalies įmonės užsienio rinkose aktyviai parduoda ir šviežią mėsą, ypač jautieną, paukštieną, taip pat įvairius subproduktus, kulinarinius gaminius, populiarus ir ėdalas augintiniams. Tai, kad, nepaisant koronaviruso sukeltos krizės, lietuviškos produkcijos eksporto rezultatai auga visus tris šių metų ketvirčius, tik patvirtina, kad mūsų šalies įmonės puikiai įsitvirtinusios tarptautinėse rinkose ir gali sėkmingai konkuruoti net ir tokių iššūkių metu“, – pranešime sako VMVT direktorius Darius Remeika.

Tarnyba nurodo, kad žuvų ir jų gaminių šių metų spalį buvo eksportuota 1,5 tūkst. t daugiau (iš viso 12,9 tūkst. t). Lietuvos gamintojai sėkmingai plėtė ir šviežios mėsos eksportą – tą rodo kone dvigubai išaugę jautienos (267 t) ir beveik 1,5 karto padidėję paukštienos eksporto kiekiai (1051 t), nežymiai augo ir kiaulienos pardavimai (52 t).

Pieno produktų eksporto rodikliai išliko panašūs, kaip ir pernai tuo pačiu laikotarpiu. Užsienio rinkoms šį spalį jų parduota apie 10 tūkst. tonų. Labiausiai šioje grupėje augo pieno konservų ir pieno cukraus, permeato, ledų, kefyro, jogurto, varškės desertų kiekiai.

Šiemet taip pat stebimas ir kulinarinių gaminių eksporto augimas, kuris buvo maždaug dešimtadaliu didesnis nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Pagrindinėmis lietuviškų maisto produktų rinkomis išlieka ES, toliau rikiuojasi Ukraina, JAV, Izraelis, Uzbekistanas, Kinija ir kitos šalys.