Žemės ūkio kooperatyvo „Lietuviško ūkio kokybė“ direktorius Mindaugas Maciulevičius, jau dešimt metų Ūkininkų turgelius administruojančio kooperatyvo vadovas sako, kad bendradarbiavimu su „Barbora“ jie patenkinti, tačiau tai nėra ir nebus vienintelis ar pagrindinis pardavimų kanalas. Tiesiog papildoma erdvė, kurioje galima realizuoti savo produkciją.

Konkuruoti neplanuoja

„Tai tiesiog papildoma rinka. Elektroninė prekyba didėja. Mums patiems kurti savo sistemą nėra prasminga, nes tai būtų brangu ir neefektyvu, nepaisant to, kad politinių norų, jog ūkininkai prekiautų internetu, buvo daug. Mes manone, kad geriau bendradarbiauti su išvystyta parduotuve“, – aiškina M. Maciulevičius.

Jis sako, kad parduodami kiekiai auga, nors mastas kol kas nėra ypatingai didelis. Sąlygos tokios pat, kaip ir kooperatyvo administruojamose parduotuvėse „Linkėjimai iš kaimo“. Tai fizinės parduotuvėlės didžiosiose „Maxima LT“ parduotuvėse. Ten produkciją tiekia 43 smulkieji gamintojai ir ūkininkai.

„Turime turgelius, mūsų „Kraitės“ parduotuves, dabar prisidėjo internetinė prekyba, galbūt ateityje atsiras eksportas. Mums kuo daugiau alternatyvų, tuo geriau. Tuo labiau, kad dalis žmonių tiesiog negali fiziškai ateiti į turgų. Jaunoji karta į tokias prekyvietes išvis nevaikšto, tačiau mielai perka internete“, – specifiką aiškina M. Maciulevičius ir „Maxima LT“ nevertina kaip konkurentės, nes Ūkininkų turgeliai, kurie Lietuvoje veikia 4 miestuose, dar parduodama 3 kooperatyvo parduotuvėse, nebus konkurentai tradiciniams prekybos tinklams.

Kalbant apie praktinį tiekimą, kooperatyvas pasirašo sutartį su „Barbora“, sutariama, kokios prekės bus tiekiamos. Produktus žmogus turi atvežti pats į nurodytas „Maxima LT“ parduotuves, iš kurių prekes paima „Barbora“.

Mindaugas Maciulevičius

Ūkininko pardavimai auga 5 proc. kas savaitę

ELTA rašo, kad Širvintų rajone, Motiejūnų kaime, ūkininko Leono Rutkausko įkurto „Širvintų kalakutų ūkio“ produkcija didžiausios Baltijos šalyse elektroninės maisto prekių parduotuvės „Barbora“ asortimentą papildė prieš gerą pusmetį. Nuo tada kiekvieną savaitę pardavimai stabiliai paauga 5 proc., o artėjant Kalėdoms L. Rutkauskas pirmą kartą per beveik 20 veiklos metų suabejojo, ar kalakutų šventiniam stalui užteks visiems norintiems.

„Ūkininkams, kurie norėtų savo produkciją tiekti prekybos tinklams, ypač elektroninei prekybai, patarčiau būti drąsesniems ir nebijoti inovacijų. Kol mūsų gaminiai pateko į „Barborą“ užtruko pusmetį – „Barbora“ atidžiai ir nuodugniai rinkosi partnerius, tarėmės dėl kokybės, asortimento, logistikos, net pakuočių klausimų – tačiau šiandien bendradarbiavimu esame labai patenkinti“, - sakė L. Rutkauskas.

Skuba ne visi

Tačiau ne visi ūkininkai skuba naudotis naujomis galimybėmis. Jurgis Pažėra, jau 11 metų Prienų raj. laikantis karves ir turintis pieno perdirbimo cechą, sako, kad buvo kalbinamas prisijungti prie panaši iniciatyvų, tačiau atsisakė.

„Į tokias sistemas, į kurias mėginami apjungti smulkūs gamintojai, žiūriu skeptiškai. Mažieji turi bendrauti tiesiogiai su pirkėjais. Tarpininkai, kurie pasiima gana didelę savo dalį, nereikalingi. Šiandien realizacija, jei turi savo vardą ir pirkėją nesudėtinga", – aiškina J. Pažėra.

Jis įvardina ir kitą priežastį, kuri stabdo mažųjų vystymąsi – pagal reikalavimus lengvatinėmis sąlygomis ūkininkams galima perdirbti labai ribotą žaliavos kiekį. Pavyzdžiui, pienininkas ne daugiau kaip tona per dieną. Tokį kiekį parduoti nėra sunku. Jei atsiras didesnė paklausa, daugiau legaliai gaminti tiesiog nebus galima. Draudžiama didinti apimtis ar pirkti žaliavą iš kitų ūkių.

„Norint eiti į prekybos tinklus man reikėtų didinti apimtis, perdirbti ne toną, o tris ar keturias, didinti asortimentą. To daryti negaliu", – ūkiškai aiškina J. Pažėra.

Mažam gamintojui atiduoti gana didelę dalį uždarbio tarpininkams tiesiog neverta. Kur kas pelningiau gaminius parduoti pačiam.

Tinklas savo ruožtu džiaugiasi visais unikalių produktų tiekėjais.

„Šiuo metu dirbame su daugiau nei šimtu Lietuvos ūkininkų, tarp kurių esama ir didelių, ir smulkių šeimos ūkių. Bendradarbiaujame su ūkininkus vienijančiu kooperatyvu „Lietuviško ūkio kokybė“, taip pat esame atviri pavieniams ūkiams, gaminantiems kokybišką lietuvišką produkciją ir galintiems užtikrinti nenutrūkstamą jos tiekimą mūsų prekybos tinklui.

Itin džiugina matyti, kaip nedideli šeimos ūkiai ir smulkūs gamintojai, kurie iki šiol savo užauginto derliaus gėrybes ir pačių pagamintus produktus pardavinėję tik lokaliai, pamažu pereina ir į didžiąją prekybos rinką,“ – sako Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė

Įprasta logistika neveikia

Šiuo metu „Barbora“ savo Ūkininkų turgelyje prekiauja daugiau nei 300 skirtingų prekių – nuo mėsos ir žuvies, iki duonos, miltų, kruopų ir ekologiškų daržovių. Pasak A. Mikalausko, ūkininkų produkcijos pardavimai elektroninėje parduotuvėje per metus išaugo penktadaliu, ir ši tendencija stiprėja.

„Nors sakoma, kad elektroninėje prekyboje viską lemia greitis, ūkininkų gaminiams ši taisyklė galioja su išlygomis. Kokybiškos prekės klientai sutinka ir palaukti, planuojasi užsakymus iš anksto. Visgi galimybė klientui gauti prekes tą pačią dieną yra ypač svarbu – „Širvintų kalakutų“ produkciją įtraukus ne tik į užsakomąją prekybą, bet ir į sandėlį, pardavimai pašoko keliasdešimt kartų“, – pasakojo A. Mikalauskas.

Pasak „Barboros“ vadovo, darbas su ūkininkais reikalauja lankstumo iš abiejų partnerių. „Turime visi suprasti, kad tai nėra masinės gamybos produktai, todėl įprasta logistikos grandinė čia neveikia, reikia ieškoti būdų, kurie išsaugotų aukštą prekės kokybę ir kartu leistų pirkėjui gauti prekę per įmanomai trumpiausią laiką“, – sakė A. Mikalauskas.

Ūkininkų turgus

Nori ekologijos

Todėl, pasak jo, prieš pradedant elektroninę prekybą, ūkininkams labai svarbu įvertinti visą būsimą prekių tiekimo grandinę, kaip pristatyti savo produkciją klientams laiku ir kokybiškai.

Ūkininkams derėtų atkreipti dėmesį ir į produkcijos pakuotę. „Analizuodami „Barboros“ klientų pirkimo įpročius matome, kad ekologija – nuo prekių iki jų pristatymo, pakavimo būdų – daugeliui perkančių elektroninėje parduotuvėje šiandien yra vienas lemiamų veiksnių. Ūkininkų produkcija, kuria prekiaujame „Barboroje“, yra ekologiška, tad pirkėjai tikisi ir ekopakuočių“, – pažymi „Barboros“ direktorius.

Dar vienas svarbus aspektas, į kurį „Barbora“ pataria atkreipti dėmesį ūkininkams, yra produkcijos kiekis. „Kaip rodo mūsų patirtis, elektroninė prekyba leidžia ženkliai padidinti pardavimus, tačiau lygiai taip pat svarbu suprasti, kad ūkininkų produkciją klientai perka dėl jos ekologiškumo, todėl reikėtų gerai paskaičiuoti įmanomą didžiausią natūralų augimą, nepereinant į masinę gamybą“, – sako A. Mikalauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (168)