Aušrys Macijauskas, Lietuvos grūdų augintojų asociacijos vadovas ir vienas iš „žaliųjų kryžių“ akcijos organizatorių tikina, kad kryžių pakelėse statymas ir važiavimas traktoriais skirtas ne tik protestui prieš valdžios sprendimus, bet ir tam, kad visuomenė atkreiptų dėmesį į visą sektorių, kuris, Eurostato duomenimis, pernai traukėsi bene daugiausia visoje ES. Bankrotai tik laiko klausimas.

„Rajonų centruose rengsime įspėjamuosius piketus. Pravažiuos traktorių kolonos su mūsų lozungais. Mūsų tikslas atkreipti dėmesį, kad žemės ūkis išgyvena gilią krizę. Mokesčiai buvo paskutinis lašas. Tačiau bendrai vykdoma politika mus stumia iš gamybos. Nebegalime konkuruoti su importinėmis prekėmis, nebegalime konkuruoti eksporto rinkose. Jei nebus pokyčių, žemės ūkis nyks dar sparčiau, nors ir dabar susitraukimas milžiniškas“, – argumentus dėsto A. Macijauskas.
Ji tikina, kad bankrotų kol kas tiesiog nematome, nes ūkininkui bankrutuoti sudėtinga juridiškai.

Pagal organizatorių rekomendacijas, į kiekvieną rajono centrą turėtų įvažiuoti 50 traktorių. Daugelyje vietų su vietos savivaldybėmis akcija suderinta. Kai kur bus policijos palyda, kitur jos nereikės. Leidimai išduodami be sunkumų.

„Nėra vieningos schemos, kaip ūkininkai elgsis. Vieno modelio nėra. Vienur važiuos per miesto centrą, kitur važiuos aplink miestelį. Žmonės elgiasi išradingi. Neturime tikslo ką nors blokuoti, sutrikdyti gyvenimą. Tiesiog norime atkreipti dėmesį, kad mums šiuo momentu nelengva“, – dėsto A. Macijauskas.

Ar po šios akcijos protestas bus tęsiamas, priklausys nuo įvairių aplinkybių.

Už dyzelino akcizo pakeitimus pasisakė 59 parlamentarai, prieš – 10, dar 38 susilaikė. Finansų ministerija kartu su kitų metų biudžetu pasiūlė didinti akcizų tarifus etilo alkoholiui, degalams ir kaitinamojo tabako produktams. Iš didesnių akcizų bešviniam benzinui ir gazoliams tikėtasi į biudžetą surinkti 31 mln. eurų daugiau, iš akcizų gazoliams, skirtiems naudoti žemės ūkyje – 6,5 mln. eurų daugiau, o dėl akcizų lengvatinių tarifų gazoliams, skirtiems naudoti žemės ūkyje, mažinimo 15 proc. – 6,5 mln. eurų daugiau.

Dėl šių pokyčių litras benzino būtų brangęs 4 centais, litras gazolių (įskaitant naudojamus žemės ūkyje) – 4 centais.