Specialistai pastebėjo, kad talpos, kuriose ūkininkai laiko žymėtą dyzeliną, neretai nėra pritaikytos degalams laikyti ir pastatomos bet kur, tačiau taip būti neturėtų – degalų laikymas yra griežtai reglamentuotas, tad už nusižengimus gresia baudos.

„Vasarą prasideda ūkio darbų sezonas, pakyla ir žaliai žymėtų degalų populiarumas – juk ūkio technika, į kurią būtent ir pilamas taip pažymėtas dyzelinas, žiemą dažniausiai ilsisi ir aktyviai naudojama tik šiltuoju metų laiku. Matydami žmonių įpročius pildyti žymėtu dyzelinu dideles talpas, norime patarti, kaip degalus reikia laikyti – juk tam nustatyti įvairūs reikalavimai, kurių nesilaikant galima padaryti didelę žalą gamtai ir užsidirbti baudą“, – teigė degalinių tinklo „Milda“ vadovas Laimonas Černiauskas.

Žymėti degalai – ne kiekvienam

Žymėtas dyzelinas nuo paprasto skiriasi tik spalva – visos kitos jo cheminės savybės yra tos pačios. Žiemos sezonu žymėtas dyzelinas taip pat yra atsparus užšalimui (iki 26 laipsnių šalčio), o vėlyvą rudenį ir ankstyvą pavasarį į degalines tiekiamas tarpinis, neužšąlantis iki minus 15 laipsnių. Šie degalai turi ryškią sezoniškumo tendenciją: raudonai pažymėto dyzelino poreikis didesnis žiemos periodu, nes jis naudojamas pastatų šildymo sistemų katilams, o žaliai – šiltuoju sezonu, jis naudojamas žemės ūkio darbams arba žvejybos laivų varikliuose.

Vadinamuoju žaliuoju dyzelinu galima pildyti visų žemės ūkio veiklos subjektams priklausančių transporto priemonių degalų bakus.

Šie degalai yra pigesni, nes jiems nustatytas lengvatinis akcizo tarifas – galutinė kaina degalinėse, lyginant su įprastu nežymėtu dyzelinu, paprastai skiriasi apie 30 proc. Tokiais degalais negalima pildyti bet kokio automobilio bako, nes žymėto dyzelino įsigijimas yra reglamentuotas įstatyme – asmenys, norintys šių degalų įsigyti, turi turėti atitinkamą leidimą. Jų išdavimą ir kontrolę administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI).

„Didesnis žymėto dyzelino pardavimų augimas prasideda balandžio mėnesio viduryje ir poreikis juntamas iki pat Vėlinių – šių degalų pardavimai sudaro nemažą dalį mūsų tinklo apyvartoje“, – sakė L. Černiauskas.

Nelegaliai laikomas dyzelinas

Svarbi aplinkos apsauga

Degalai yra pavojingas, lakus ir degus skystis, tad degalinės privalo laikytis itin griežtų jų laikymo reikalavimų. Tam tikros taisyklės nustatytos ir šiuos degalus savo reikmėms įsigyjantiems žmonėms.

Pagal dabartinį teisinį reglamentavimą, gyventojai asmeniniu transportu kilnojamose talpose gali vežti iki 40 litrų žymėto dyzelino. Namuose įrengtose talpyklose galima laikyti iki 450 litrų tokių degalų, o jeigu kelių talpyklų bendras tūris yra didesnis, jas būtina registruoti VMI.

„Šioje srityje labai svarbus aplinkosauginis aspektas. Net ir sąlyginai nedideliam degalų kiekiui patekus į aplinką, ypatingai prie vandens telkinių, gali būti užteršti didžiuliai plotai, o žala gamtai skaičiuojama dešimtimis tūkstančių eurų, todėl įrengti talpas asmeniniams poreikiams būtina labai atsakingai“, – atkreipė dėmesį L. Černiauskas.

Pačių talpyklų pasirinkimas yra didelis, tačiau saugiausios yra vadinamosios dvisienės – jos pritaikytos degalų laikymui ir speciali sienelių struktūra apsaugo nuo nuotėkio. Be to, pačios talpyklos turi būti įrengtos ant degalams nelaidaus pagrindo, o aplink jas privaloma įrengti pylimus, apsaugančius nuo degalų išsiliejimo į aplinką.

Kilus abejonėms dėl talpyklos tipo ar jos vietos įrengimo, patariama pasitarti su aplinkosaugos specialistais: nedidelė klaida gali lemti labai didelius nuostolius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)