Šalies ūkininkus vienijančių kooperatyvų teigimu, tokiu būdu smulkiųjų ar šeimos ūkių produkciją daug dažniau pastebi ir perka miesto pirkėjai.

Gamintojams tai padeda greičiau gauti norimas pajamas, kurias ilgainiui investuoja į gamybos plėtrą ir naujų darbo vietų kūrimą. Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, vien per šių metų pirmą pusmetį didžiosiose parduotuvėse atsirado per 80 naujų maisto produktų, kurios tiekė Lietuvos ūkininkai, rašoma prekybos tinklo pranešime. Per praėjusius metus šis skaičius siekė 130.

Žemės ūkio kooperatyvo „Lietuviško ūkio kokybė“ direktoriaus pavaduotoja Vilma Eimutienė sako, kad Lietuvos gamintojams labai svarbu greitai ir patogiai realizuoti savo produktus. Vien pernai kooperatyvo narių produkcijos pardavimai tinklo parduotuvėse siekė beveik 1 milijoną eurų.

„Kiekvienas ūkininkas žino, kiek produkcijos gali pristatyti į parduotuves. Pagal tai jis orientuojasi, kelių parduotuvių lentynose atsiras jo produkcijos. Pavyzdžiui, viena ūkininko šeima pieno produktus pristato į tris parduotuves Kaune, kita turi savo maršrutą Šiauliuose. Yra ir tokių ūkių, kurių produkcijos jau galima įsigyti ir kone visoje Lietuvoje“, – teigia V. Eimutienė.

Vienas iš ūkininkų, tiekiančių produkciją prekybos tinklui „Maxima“, yra Virgilijus Kuprevičius iš Kėdainių rajono. Pasak jo, skyriuje „Linkėjimai iš kaimo“ pirkėjai gali rasti jo ūkyje užaugintų morkų, kopūstų. Galimybė dirbti su prekybos tinklu žemdirbiui padėjo išplėsti ūkį, sukurti beveik 30 naujų darbo vietų, o Lietuvos laukuose užaugintos morkos į prekybos tinklą netrukus galės būti tiekiamos beveik ištisus metus.

Prekybos tinklo komercijos vadovė Vilma Drulienė teigia, kad vis dažniau bendradarbiavimą su prekybos tinklu renkasi ir smulkieji ūkininkai.

„Šiandien šviežias daržoves, pieno produktus, kiaušinius, duonos gaminius ir kitas maisto prekes tiekia šeimų ūkiai, kuriuose darbuojasi nuo 2 iki 80 darbuotojų. Galimybę atrasti savo nišą suteikiame kiekvienam ūkiui – smulkieji partneriai ypač vertina suteikiamą galimybę realizuoti tokį kiekį produkcijos, kokį jie pasirenka atvežti į parduotuves“ – pabrėžia V. Drulienė.

V. Drulienė pastebi, kad daugiau negu šimtas bendradarbiaujančių ūkininkų drąsiai eksperimentuoja ir nuolat pasiūlo naujovių – netikėtų skonio derinių, įdomių produktų ar patogesnę pakuotę. Pasak jos, prekybos tinklo specialistai ūkininkams padeda geriau suprasti vartotojų poreikius, atrasti savo nišą rinkoje.

„Ūkininkams svarbu žinoti, kad jų darbo vaisiai pasieks vartotojų stalą. Tiekdami savo produkciją į didžiausio prekybos tinklo parduotuves, smulkieji gamintojai gali lengviau prognozuoti savo finansines įplaukas ir planuoti investicijas. Matydami aiškią perspektyvą, ūkininkai iš anksto apsirūpina reikiama įranga – investuoja, kad produkcija būtų aukščiausios kokybės ir atitiktų standartus“, – teigia bendrovės „Jomarko prekyba“ vadovas Karolis Zokaitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)