„Užimame didžiausią rinkos dalį Lietuvoje, todėl jaučiame pareigą savo pavyzdžiu įkvėpti kitus rinkos dalyvius inicijuoti aplinkai draugiškus pokyčius. Suprantame, kad mūsų klientams rūpi ne tik, ką įmonė daro, siekdama tvarumo tikslų, bet ir tos informacijos patikimumas. Tikime, kad ataskaita ir už ją gautas įvertinimas dar labiau padidins klientų pasitikėjimą mūsų įsipareigojimais aplinkai“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.

Nuo 2014 m. Švedijoje veikianti tvarumo konsultacijų įmonė „2050“ kas dvejus metus tiria, kaip skaidriai didžiosios Stokholmo vertybinių popierių biržos bendrovės praneša apie savo veiklą klimato srityje vadinamojoje skaidrumo indekso ataskaitoje. Šiemet sąrašo viršuje atsidūrė bendrovė „Tele2“, kuri nuo paskutinės vertintos ataskaitos (2020 m.) pakilo 66 vietomis į viršų.

Vertinime dalyvavo 133 Stokholmo „OMX Large Cap“ biržos bendrovės. Tarp pagrindinių veiksnių, lėmusių bendrovių išsidėstymą reitinge atsidūrė skaidrus šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio ataskaitų teikimas.

„Tele2“ nuosekliai planuoja ir įgyvendina su socialine atsakomybe susijusius veiksmus. Neseniai mobiliojo ryšio operatorius paskelbė apie užsibrėžtą tikslą iki 2030 metų išmetamų teršalų kiekį sumažinti perpus, o iki 2050 m. pasiekti nulinę emisiją.

Be to, bendrovė ketina iki 2030 m. perdirbti arba antram gyvenimui prikelti 30 proc. savo anksčiau parduotų mobiliųjų telefonų. Sprendimas priimtas visos grupės lygiu, atsižvelgiant į sektoriui kylantį globalų iššūkį – sparčiai augantį elektronikos atliekų kiekį. Atnešti naudoti mobilieji įrenginiai bus sutaisyti, atnaujinti ir grįžtų į antrinio naudojimo rinką. Tokie įrenginiai, kurių pernaudoti galimybių nebus, bus atiduoti partneriams perdirbti.

Pavasarį „Tele2“ grupė tarp 500 Europos įmonių užėmė pirmąją vietą klimato lyderių 2023 m. reitinge. Šį sąrašą „Financial Times“, kartu su statistikos bendrove „Statista“, sudarė jau trečiąjį kartą.

Lietuvoje „Tele2" jau dabar turi daugelio įrangos gamintojų autorizacijas ir gali taisyti iki 85 proc. savo parduodamų telefonų. Nuo 2015 m. veikiančiame autorizuotame įrenginių remonto centre „Smart Master“ kasdien prailginamas šimtų įrenginių gyvavimo laikas, o visos atliekos kruopščiai tvarkomos. Nevertingos detalės, kurių neįmanoma panaudoti dar kartą, atiduodamos perdirbti, o vertingos detalės išsiunčiamos gamintojams, kad būtų prikeltos antram gyvenimui.