Tokia unikali situacija yra Panevėžyje, Klaipėdos gatvėje. Čia po vienu stogu nuo seno dirba „Maxima“ ir palyginti neseniai atidaryta „Norfa“.

Vieną darbo dieną jose apsilankė DELFI žurnalistai ir paklausė pirkėjų, kaip ir kodėl renkasi vieną ar kitą parduotuvę.

Susidarė įspūdis, kad savo dydžiu, asortimentu ir kainomis jos gana panašios. Tiesa, į kairę nuo pagrindinio įėjimo esančioje „Norfoje“ buvo kiek tamsiau ir tyliau, veikė dvi kasos. Truputį šviesesnėje „Maximoje“ gal kiek per garsiai grojo pop muzika, o klientai buvo aptarnaujami keturiose kasose.

Viskas gerai, bet nėra ragaišiukų

Pirmiausia kalbinta iš „Norfos“ išėjusi brandaus amžiaus žvali moteris lėtai nešėsi pirkinių krepšelį ir laisvoje kasoje jo turinį susikaupusi dėjosi į savo medžiaginį krepšį.

Užkalbinta ji kiek nustebo ir baikštokai dėliojo žodžius: „Nieko aš negaliu pasakyti. Kas man reikia, va šį tą nusipirkau, aš senutė ir man užtenka“.

Paklausta, kodėl nusprendė apsipirkti būtent „Norfoje“, moteris neslėpė, kad lankosi ir kituose prekybos tinkluose. „Visur eini – eini vienur, eini kitur, aš nieko negaliu pasakyti, klauskite jaunesnių. Aš patenkinta – senutė ir keliauju sau“, – šypsodamasi aiškiai porino ji.

Vis dėlto prisistatyti ji visai nenorėjo. Paklausta vardo, buvo labai įtari: „O kam jums reikalinga ta pavardė? Nei vardo, nei pavardės“.

Kiek atviresnės buvo kitos dvi moterys, pirkiniams taip pat pasirinkusios „Norfą“.

„Aš tai dažnai čia perku. Jūs būtinai tą dalyką parašykite kaip žurnalistas. Man čia viskas labai patinka ir pardavėjos nuostabios. Bet būna tokie... Gydytojai rekomenduoja ir vaikam, ir mum, tokie ragaišiukai, kepa „Radviliškio duonoj“. Tokie būna penki sudėti – žinote, labai sveika valgyti, iš tokių grūdų, kur labai gerai ekologiškai pagaminta.

Ir žinot, dabar kiek aš prašau, niekaip neįmanoma gauti. Kiek vedėjai pasakau, neužsako. Mes paskambinam į Radviliškį – neužsako, įsivaizduojate, jos neužsako. O mums labai reikalinga, ilgiausiai stovime eilėje, išlaukėm ir nėra. Kartą laukiau dvi valandas – nėra nė vieno, neatvežta.

Aš „Norfoje“ daugiau perku. Kainos – kaip kam. Aš va dėl duonos, daugiau erdvės, nu man patinka daleiskim „Norfoje“ labai. Bet ir „Maxima“ nebloga. Mum gi tai vis tiek, mažai gaunam. Ir akcijų būna – ir duonai, ir ten žuviai ir silkę perkame, nu daug aš perku tikrai. Va akcijos, daleiskim varškei.

Dėl tų ragaišiukų, jeigu būtų galima, tų, kur su sėlenom, būtinai parašykite, kad neužsako. Išlaukiam, vaikam su negalia reikia parnešti, visur nu nėra, įsivaizduokite, po dvi valandas laukiam ir prašom gražiausiai, o dėmesio nekreipia“, – drąsiai žėrė 63 metų Vida, visą gyvenimą dirbusi mokytoja, dabar turinti „invalidumą“.

Pamokos niekur nepabėgs

Pirmoji iš „Maximos“ išėjusi pirkėja nesileido kalbinama. Tačiau sportiško sudėjimo vyriškis sutiko stabtelėti. Paklaustas, kodėl pasirinko būtent „Maximą“, jis tik gūžtelėjo:

„Nežinau, aš visą laiką „Maximoje“ apsipirkinėju. Kainų aš nelabai žiūriu, ką aš žinau, viskas vienodai, paprasčiausia nuo senų laikų – kai „Norfos“ dar nebuvo. Aišku, einu ir į „Norfą“, bet gal dažniau iš įpratimo, taip, gal iš įpratimo dažniau čia užsuku.

Kaip kiti pažįstami? Gal dabar sakyčiau, kad jaunesni – daugiau į „Maximą“, senesni – „Norfą“, – kalbėjo 49 metų Arūnas, pakartojęs, kad kainų nelabai žiūri ir kurioje parduotuvėje yra pigiau negalįs pasakyti, bet gal esą „Maximoje“.

Jaunesnė moteris, išėjusi su „Maximos“ krepšeliu taip pat atsisakė kalbėti, tačiau keturi, iš pažiūros, 12-15 metų vaikinai, triukšmingai kalbėdamiesi ir juokaudami tarpusavyje, stabtelėjo. Drąsiausias iš jų, į klausimą, kodėl apsipirko būtent šioje parduotuvėje, sakė: „Čia gal didesnis pasirinkimas“.

Vis dėlto paklausti, kodėl dar prieš vidurdienį lankosi parduotuvėje ir ar kartais nepabėgo iš pamokų, vaikėzai staigiai susižvalgė ir kaipmat išbėgo iš pastato.

Kaimynai nesistebi vieni kitais

Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Dantė panevėžietišką parduotuvių draugystę pakomentavo taip:

Foto: Bendrovės archyvas

„Kiekviena parduotuvė ir tinklas turi savo pirkėjus, savo privalumus ir išskirtinumus, dėl kurių vartotojai juos renkasi. Lietuvos vartotojų teigimu, geriausias kainos ir kokybės santykis yra būtent „Maximoje“, rodo naujausi tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „AC Nielsen Baltics“ duomenys.

Taip pat tradicinės „Maximos“ stiprybės yra maža kaina ir platus asortimentas. Būtent minimoje parduotuvėje yra beveik 20 tūkst. skirtingų prekių. Kitas dalykas, kurį pastebi ir įvertina pirkėjai – „Maximos“ akcijos ir nuolaidos, kuriomis lepiname vartotojus.

Skirtingų prekybos tinklų parduotuvės viena šalia kitos arba netgi tame pačiame pastate yra normali praktika užsienio valstybėse. Prekybos tinklų koncentracija mūsų šalyje taip pat yra viena didžiausių, todėl nenuostabu, jog skirtingų tinklų parduotuvės veikia viena šalia kitos. Juo labiau, kad vieta parduotuvėms atrenkama pagal panašius kriterijus – patogumą pirkėjams, pastatų tinkamumą prekybos veiklai ir pan.“

Paklaustas apie tokią keistą artimą kaimynystę „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis komentavo, kad jos nesivaržoma nei su „Maxima“, nei su kitais prekybos tinklais.

Norfos mažmena“ orientuojasi į vidutines pajamas gaunantį praktišką pirkėją. Dauguma „Norfos“ pirkėjų yra šeimos bei vidutinio amžiaus moterys. Mūsų prekybos tinkle vyrauja produkcija, kurios kokybės ir kainos santykis yra optimalus.

„Norfos“ pirkėjai vertina lietuviškų prekių gausą ir efektyvią nuolaidų sistemą. Nuolatiniams pirkėjams, turintiems tinklo nuolaidų kortelę, ji garantuoja net iki 11 proc. įgyjamų prekių vertės momentinę nuolaidą visose mūsų parduotuvėse“, – komentavo atstovas.

Jo teigimu prekybos tinklo lojalumo kortelė yra viena populiariausių, ja naudojasi beveik 800 tūkst. pirkėjų. Bendrovės apyvarta per nuolaidų korteles esą sudaro daugiau kaip 3/4 visos įmonės apyvartos, o per praėjusius metus nuolatiniams pirkėjams bendrovė suteikė 28,899 mln. eurų nuolaidų.