Praėjusį penktadienį viešbutyje „Palangos vėtra“ vyko Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) inicijuotas kurorto viešbučių ir restoranų verslo atstovų susitikimas su miesto vadovais.

Daugiausiai dėmesio skirta miesto turizmo aktualijoms, svarstyta, kaip sumažinti pagrindinę -- sezoniškumo problemą. Susitikime dalyvavusi Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė „Vakarinei Palangai“ pažymėjo, jog dabartinė situacija Palangoje, kitų kurortų atžvilgiu, liūdnesnė nei liūdna.

Priklauso nuo personų

Susitikime LVRA prezidentė ne kartą akcentavo, jog Palangos miestas iš tiesų turi didelį potencialą siekiant į kurortą pritraukti didelius srautus turistų ir tokiu būdu naikinti vieną didžiausių problemų – sezoniškumą.

Ir nors turizmo statistika Palangoje per praėjusius metus augo dviem procentais (2015 m. viešbučių užimtumas siekė 36 proc., pernai - 38 proc.), tokie kurortai kaip Birštonas ar Druskininkai galėtų pasigirti daug geresniais rezultatais.

Prezidentės pasiteiravus dėl Palangos verslininkų ir čia veikiančios Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos indėlio į situacijos gerinimą, E. Šiškauskienė pripažino, jog kalbas, kad vietos asociacija iki šiol buvo neveikli, reikėtų pripažinti teisingomis.

„Kaip žinote, visada viskas priklauso nuo personų“, -- trumpai „Vakarinei Palangai“ komentavo E. Šiškauskienė.

Nepaisant to, LVRA prezidentė tikino, kad dabar jau laikas praeitį nubraukti.

„Kas vyksta Palangos asociacijoje dabar, tikrai negalėčiau pavadinti neveiklumu. Prieš susirinkimą buvau susitikusi su valdyba ir pastebėjau narių entuziazmą, energiją. Kita vertus, juk yra nemažai klausimų, kuriuos sprendžia ne tik asociacija, bet ir savivaldybė“, -- sakė pašnekovė.

Trūksta paslaugų

Evalda Šiškauskienė

Juntamą Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos veiklos pagyvėjimą E. Šiškauskienė pirmiausia sieja su naujos prezidentės išrinkimu.

„Galiu pasakyti, jog verslas mėgsta I. Valaitienę, ji daug metų dirba šioje srityje ir turi pakankamai profesionalų požiūrį“, -- teigiamai naująją Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentę vertino pokalbininkė.

E. Šiškauskienė sakė, kad tiek miesto verslininkams, tiek ir vietos valdžios atstovams svarbu bendradarbiauti ir dažniau nei iki tol spręsti problemas susėdus prie bendro stalo.

„Susitikimo metu Turizmo ir informacijos centras pristatė savo aktyvią veiklą, vis dėlto pasigendu ir didesnio turizmo atstovų bendradarbiavimo su verslininkais.

Verslas tikrai galėtų pasiūlyti dar daugiau puikių idėjų, tačiau tam kartais reikalinga tiesiog susėsti ir pasikalbėti“, -- kalbėjo viešbučius ir restoranus vienijančios organizacijos vadovė ir pridūrė, kad tokie bei panašūs susitikimai galėtų vykti bent kartą per du mėnesius.

Paklausus, kokias pagrindines problemas įžvelgia Lietuvos VRA Palangoje, E. Šiškauskienė pirmiausia kurortui linkėjo mažinti ir naikinti sezoniškumo problemą.

„Į pajūrį atvažiavau vakare ir tas visiškai tuščio miesto vaizdas manęs tikrai nesužavėjo. Priešingai, man, kilusiai iš Klaipėdos, labai apmaudu, kad Palangą lenkia kiti kurortai, nors čia ir turite vieną didžiausių privalumų – jūrą.

Tad žmonės čia, be jokios abejonės, galėtų tiesiog plūsti, -- sakė LVRA prezidentė. – Visiškai galiu pritarti ir išsakytai Palangos vicemero R. Mikalkėno minčiai, jog pirmiausia čia trūksta paslaugų. Tam, kad žmonės atvažiuotų į Palangą ar Nidą, o ypač žiemą, reikia jiems pasiūlyti įvairiausių kategorijų paslaugų.

Tai gali būti ir reabilitacijos, ir poilsinės paslaugos, įvairūs masažai, SPA, druskų kambariai. Galbūt reikėtų pagalvoti ir apie įvairias programas, pavyzdžiui, kaip Latvijoje vykstanti lieknėjimo stovykla ir panašiai. Su sezoniškumu nesusiduria nei Druskininkai, nei Birštonas. Sparčiai padėtis gerėja ir Anykščiuose“.

Siūlo nepamiršti kaimynų

Poilsiautojų pilna Palanga

E. Šiškauskienė pažymėjo, kad Palangos verslininkai bei valdžia turėtų susidėlioti pagrindinius akcentus bei nepamiršti šalia esančių kaimyninių šalių.

„Atkreipėme dėmesį į turizmo rinkas, kurios šiemet labiausiai dominuoja. Daugiausia turistų apgyvendinimo įstaigos priėmė iš prioritetinės Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkos Vokietijos (174, 8 tūkst., arba 2,8 proc. daugiau nei 2015 m.).

Taip pat - Baltarusijos, Rusijos, Ukrainos, Lenkijos ir Latvijos. Iš pastarosios buvo priimta 134 tūkst., arba 15,3 proc. daugiau nei 2015 m. Ką tai reiškia? Palanga ilgai negalvojusi turėtų atkreipti dėmesį į latvius.

Tikriausia dėl dabar susiformavusios geopolitinės padėties nemažai žmonių keliaudami renkasi kaimynines šalis, nes tai lemia tiek saugesnį atvažiavimą, tiek ir pasibuvimą. Palangai tikrai nebūtų sunku juos prisivilioti“, -- apie įsisenėjusios problemos sprendimą kalbėjo E. Šiškauskienė.

Kalbėdama apie Lietuvos VRA pagrindines užduotis dirbant su naująja Vyriausybe, asociacijos prezidentė sakė, jog dažnai valdžia į verslininkus žiūri kaip į priešus.

„Nors tai tikrai yra juokinga, juk galų gale visi iš to verslo ir gyvename. Prašome Vyriausybės, kad išlaikytų mokesčių stabilumą. Sumažintas pridėtinės vertės mokestis pasiteisino, šiuo metu Lietuvoje vyksta dvidešimt naujų projektų, viešbučių statybų. Tai yra labai didelės investicijos, didelis skaičius naujų darbo vietų“, -- sakė E. Šiškauskienė.

Niekas nekoordinuoja įvaizdžio

Be to, pasak asociacijos prezidentė, siekiama suaktyvinti ne tik paslaugų, bet ir konferencinį turizmą, kas taip pat galėtų pagerinti turizmo skaičius Lietuvoje žiemos metu.

„Dar viena problema – atsainus valdžios požiūris į turizmo rinkodarą. Net pašiurpstu pagalvojusi, kad Lietuvos turizmo rinkodarai iš biudžeto yra skiriama vos 288 tūkstančiai eurų. Tokių pinigų neužtektų net vienam miestą pristatančiam filmukui, pavyzdžiui, BBC naujienoms.

Kita vertus, norime, kad šalyje veiktų ir Lietuvos įvaizdį koordinuojanti institucija. Šiuo metu Europos Sąjungoje esame vienintelė šalis, kurios įvaizdžio niekas nekoordinuoja. Įvaizdį kiekviena ministerija supranta kaip nori ir savo komandiruotes traktuoja kaip įvaizdžio dalį“, -- „Vakarinei Palangai“ sakė E. Šiškauskienė ir pridūrė, jog tai svarbu ne tik verslui, bet ir eksportui ar renginiams viešinti.

Anot pašnekovės, šiuo metu nemažai klausimų keliama ir dėl trumpalaikės apartamentų nuomos, kas palies ir Palangą.

Statistikos departamente trumpalaikės nuomos ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK) kodas turi būti tik vienas, atskirtas nuo ilgalaikės nuomos.

Tuomet Mokesčių inspekcija išduotų verslo liudijimus pagal vieną ekonominės veiklos kodą, o statistikos departamentas galėtų fiksuoti, kiek ūkio subjektų užsiima šia veikla. „Manau, kad kai tai padarysime, žinosime, kiek tiksliai turistų atvažiuoja į šalį, pagerėtų ir paslaugų kokybė bei didėtų skaidrumas“, -- įsitikinusi E. Šiškauskienė.