Alaus rinkoje stebimas kritimas. Vien pernai ji susitraukė maždaug šešiais procentais. Pasak aludarių, dabar rengiamos įstatymų pataisos taip pat turės neigiamos įtakos pardavimams, o šie paveiks kainas parduotuvių lentynose. Prognozuojama, kad šiemet rinka gali sumažėti apie 20 procentų.

Sveikatos apsaugos ministerija įregistravo vyriausybės nutarimo projektą, kuriame – išvados dėl Seimo ketinamų priimti alkoholio prekybos griežtinimų. Dėl specializuotų parduotuvių siūloma neskubėti, bet esą reikia uždrausti bet kokią alkoholio reklamą.

Aludarius vienijančios gildijos vadovas sako, kad siūlomi būdai per daug radikalūs ir skaudžiai paveiks alaus pramonę.

„Jeigu alaus reklamose nepasirodytų žmonės, tuomet dingtų bet kokia galimybė produktą sieti su stiliumi, su amžiaus grupe, su kažkokiais pasiekimais, tautos istorija ar dar kuo nors. Tiesiog liktų vien produkto reklama. Ir, mūsų manymu, taip tikrai galėtų būti ir aš labai prašau atkreipti dėmesį į nuosaikumą, į sveiką protą, na ir nesigriebti kraštutinės priemonės, nes yra labai mažai šalių, kuriose kategoriškai draudžiama bet kokia alkoholio reklama“, – kalbėjo Lietuvos aludarių gildijos prezidentas Saulius Galadauskas.

Aludariai besitraukiančios rinkos dalį stengiasi kompensuoti įvairiais būdais, pavyzdžiui, pardavinėdami vaisvandenius, tačiau šie gėrimai pardavimų portfelyje dar nesudaro tokios reikšmingos dalies, kad atsvertų mažėjančius svaigalų pardavimus. Jau dabar aišku, kad dėl to daliai gamintojų teks atsisakyti sezoninių darbuotojų.

Sveikatos apsaugos ministerija būsimo vyriausybės nutarimo nekomentuoja, nes jis dar nepatvirtintas, tačiau LRT televizijai pateiktame pranešime teigia, kad daliai numatytų ribojimų Seimas galėtų pritarti iškart.