Antradienį premjeras Saulius Skvernelis susitiko su alaus gamintojo „Carlsberg Group“ viceprezidentu Vakarų Europai Michielu J. Herkemiju ir viceprezidentu Joao’u Abecasisiu. Investuotojai ministrui pirmininkui išsakė savo poziciją dėl alaus kainas padidinusio akcizų kėlimo bei valdžios planus labiau reguliuoti alkoholio rinką.

M. J. Herkemijas teigė, kad su premjeru buvo aptartas akcizų alkoholiui klausimas, alkoholio rinkos ribojimo planai bei investicinė aplinka užsienio investuotojams.

Primename, kad alkoholiui akcizai padidėjo nuo kovo 1 d. Tarifai alui padidėjo 112 proc., vynui ir kitiems fermentuotiems gėrimams bei tarpiniams produktams nuo 92 iki 111 proc., etilo alkoholiui – apie 23 proc.

Skaičiuojama, kad dėl akcizų tarifų padidinimo pusė litro alaus galėjo brangti apie 14 euro centų, vynas ir kiti fermentuoti gėrimai (iki 8,5 laipsnio stiprumo) – apie 21 euro centą, stipresni nei 8,5 laipsnio vynas ir kiti fermentuoti gėrimai – apie 53 euro centus, kiti spiritiniai gėrimai – apie 0,72 euro už pusę litro.

„Susitikimas buvo teigiamas. Esame vieni iš pirmųjų užsienio investuotojų Lietuvoje ir žadame toliau likti vienais didžiausiais investuotojų šalyse, – kalbėjo jis. – Kaip investuotojams, mums svarbu, kad verslo aplinka būtų nuspėjama ir palanki verslui. Apie tai ir kalbėjome su premjeru“.

Kalbėdamas apie paskutinį akcizų alkoholiui pakėlimą, „Carlsberg“ atstovas pabrėžė, kad nelauktai ir stipriai pakelti akcizai nėra verslui priimtini.

Paklaustas apie valdžios planus mažinti alkoholio suvartojimą šalyje, M. J. Herkemijas teigė, kad, jo nuomone, premjeras turi aiškią viziją apie tai: „Noriu pabrėžti, kad „Carlsberg“ ir toliau pasiryžęs investuoti Lietuvoje, bet reikia žiūrėti, kad verslo aplinka šalyje būtų nuspėjama“.

J. Abevasis teigė, kad su S. Skverneliu „Carlsberg“ atstovai pasidalijo užsienio šalių patirtimi.

„Pasidalinome kitų šalių patirtimi, kur staigūs ir didelį akcizo padidinimai neatnešė norimo rezultato. Tokie sprendimai paskatino tik prekybą tarp šalių. Staigūs ir dideli akcizų padidinimai verčia gyventojus pirkti kitoje šalyje, tačiau tai nesumažina alkoholio suvartojimo šalies viduje. Taip pat šalis surenka mažiau mokesčių“, – įsitikinęs alaus gamintojo atstovas.

Susitikime dalyvavo ir bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas. Šis teigė, kad susitikimo metu buvo išsakyta pozicija, kad alaus gamintojams netinka neprognozuojami mokesčių kėlimai.

„Alaus pramonėje tiesiogiai dirba apie 3 tūkst. darbuotojų, tiesiogiai susiję – dar 10 tūks. darbuotojų. Dėl tokio akcizo kėlimo mes buvome jau priversti mažinti darbuotojų skaičių ir šiandien mūsų įmonėje dirba 60 žmonių mažiau“, – kalbėjo jis.

Pasak jo, išsakytas nerimas ir dėl girdimų politikų populistinių pasisakymų apie reklamos draudimą.

„Mes norime dialogo tiek su Vyriausybe, tiek su Seimu. Iš tikro, galbūt kažką galima daryti, bet, kaip dabar matome, kad išeina siūlymai visiškai uždrausti, taip neturėtų būti. Prieinama iki visiško kartais absurdo, kad, pavyzdžiui, restorane negali ant taurės būti su alaus logotipo, – po susitikimo su premjeru kalbėjo R. Viršilas. – Arba interneto reklamos ribojimai. Tai tokiu būdu tikriausiai labiau diskriminuojami vietos gamintojai labiau nei užsienio. Ir į tai reikia atkreipti dėmesį, nes mums tą patį kiekį alaus importuoti iš užsienio užtektų 50 darbuotojų, o dabar įmonėje turime apie 500“.

S. Skvernelio atstovas Tomas Beržinskas teigė, kad S. Skvernelis svečiams išsakė, kad šalis yra suinteresuota užsienio investicijomis.

„Bet premjeras akcentavo, kad alkoholio vartojimas Lietuvoje yra problema ir ją reikia spręsti. Premjeras išreiškė tą poziciją, kad jis ir Vyriausybė yra racionalių ir subalansuotų sprendimų šalininkai“, – kalbėjo ministro pirmininko atstovas. Kartu S. Skvernelis pažadėjo investuotojams nesiimti radikalių sprendimų.

„Be to, kalbėdamas apie paskutinį akcizų padidinimą premjeras priminė, kad Vyriausybė iki metų pabaigos stebės ir žiūrės, kokį poveikį šis pakeitimas turi ekonomikai ir alkoholio suvartojimui. Jei bus pamatyta, kad rezultatai neduoda norimo poveikio, bus priimami kiti sprendimai“, – komentavo T. Beržinskas.

Jis taip pat prasitarė, kad visgi tam tikri prieinamumą prie alkoholio mažinantys sprendimai bus priimti, bet pridėjo, kad tai nėra susiję su specializuotomis parduotuvėmis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (176)