Jos varžėsi dėl nominacijų septyniose kategorijose. Renginys vyko naujo Mykolo Romerio universiteto Socialinių inovacijų laboratorijų tinklo laboratorijoje (MRU LAB).

Kūrybiškumo provokacijos

Nors žinomos tendencijos, kad vyrai dažniausiai linkę kurti verslus su partneriais, net 88 proc. „Business Women’s Awards 2016“ dalyvių savo verslus buvo sukūrusios be partnerio.

„Silpnoji lytis, bet kiek jėgų atima“, – komentuodamas tradicinį požiūrį, priskiriantį moteris silpnajai lyčiai, sakė vienas iš komisijos narių dizaineris Serge Gandzumianas.

Vakaro pranešėjas kulinarinio žurnalo VMG vyriausiasis redaktorius Alfas Ivanauskas renginio dalyvėms pasakojo apie tai, kas jį įkvepia kurti. Daugumos nuostabai A. Ivanauskas prisipažino, kad kurti jį įkvepia (ne)miegas, tad kasdien jis temiega 4 val., ir taip jau aštuonerius metus.

Ieškantiesiems inovatyvių sprendimų A. Ivanauskas pateikė ilgą sąrašą patarimų, kaip išvengti rutinos ir mąstymą kaustančių rėmų.

VMG vyriausiasis redaktorius pasakojo apie organizuojamus darbuotojų susirinkimus užrištomis akimis ir komandinį darbą valtyse, atveriančius fantazijos klodus. „Ieškant inovatyvių sprendimų, svarbu keisti aplinką, savo komandai sudaryti labai komfortiškas arba visiškai nekomfortiškas sąlygas ir išprovokuoti kūrybiškumą“, – pasakoja A. Ivanauskas.

Potencialaus kliento kailyje

VMG vyriausiasis redaktorius verslininkėms patarė skatinti migraciją darbe – retkarčiais susikeisti vietomis su kolegomis, pavyzdžiui, padirbėti buhalterio ar vadovo darbo vietoje.

Vienintelis Lietuvoje kulinarinių knygų vaikams ir moksleiviams autorius ir šaltibarščių skonio kramtomosios gumos sumanytojas A. Ivanauskas prisipažino, kad, rinkdamas medžiagą savo rašomoms knygoms, jis pusmetį valgė vien tik iš vaikiško meniu ir knygynuose vartydavo vaikiškas knygeles, taip siekdamas įsijausti į būsimų klientų kailį.

Kalbėdamas apie svarbą niekada nenuleisti rankų renginio pranešėjas atskleidė, kad sumanymą kurti „Virtuvės mitų griovėjų“ kulinarinę laidą televizija jam patvirtino tik devintą kartą. „Tinkamoje vietoje ir tinkamu laiku atsiduriame tik tuomet, kai būname atlikę tam tikrus žingsnius, kad taip įvyktų“, – teigia A. Ivanauskas.

Dvigubos nominacijos

Apdovanojant inovatyviausius moterų sukurtus jaunus verslus iškilmingai paskelbtos septynios nominacijos.

Pirmoji privati klinika vaikams Klaipėdoje „Mama, aš sergu“, formuojanti šiuolaikinį tėvų požiūrį į vaiko sveikatą, sulaukė išskirtinio komisijos ir internetu balsavusiųjų dėmesio – šiam startuoliui buvo skirtos net dvi nominacijos.

„Mama, aš sergu“ buvo pripažinta inovatyviausiu paslaugų verslu, jam įsteigtas „Swedbank, AB“ prizas – partnerių agentūros sukurta internetinės rinkodaros strategija. Be to, privati klinika gavo ir „Ikona.TV“ specialiąją nominaciją „Už verslo ikoniškumą“. „Ikona.TV“ portalo vadovė Justė Pinkevičienė įteikė ir vertingą 3 tūkst. eurų vertės VMG reklamos kanaluose prizą.

Inovatyviausiu jaunu gamybos verslu pripažinta vilnietės Ramūnės Radienės įmonė. Ji kuria ir gamina batų užkulnius „ShoeCoat“. Jai atiteko „Biok“ laboratorijos kvietimas į individualią ekskursiją, kurios metu bus galima pamatyti kosmetikos laboratorijas ir gamybą (kosmetika „Biok Dermatology“ pernai buvo apdovanota Lietuvos metų inovacijos prizu).

Inovatyviausiu jaunu e. verslu išrinktas „Reikiabus.lt“ portalas ir jos įkūrėja panevėžietė Kristina Užusienė, sukūrusi unikalią e. platformą – prekyvietę, kurioje ir žmonės, ir įmonės gali paskelbti informaciją apie tai, ko jie ieško, ir gauti pasiūlymų dėl šių dalykų iš paslaugų teikėjų profesionalų, įmonių ar tiesiog paprastų žmonių – studentų ar kitų individualia veikla besiverčiančių asmenų.

Laimėtoja apdovanota naujienų portalo DELFI įsteigtu prizu – 1 mln. parodymų DELFI grupės portaluose.

„Megintuvelis.lt“, mokslinės edukacijos verslo projektas, pripažintas inovatyviausiu jaunu edukacijos verslu. Jo sumanytoja – vilnietė dr. Renata Česūnienė. Jai įteiktas Mykolo Romerio universiteto įsteigtas prizas – galimybė tam tikrą laiką naudotis naujojo MRU LAB centro infrastruktūra ir erdvėmis (renginiams, seminarams, mokymams rengti).

Metų jauno verslo duetu pripažinta „Language Coaching“ komanda ir įkūrėjos tauragiškė Indrė Tirevičienė ir mažeikietė Indrė Malinovskaja, sukūrusios personalizuotą anglų kalbos žinių ir įgūdžių perdavimo metodą, paremtą neuromokslų žiniomis ir ugdomojo vadovavimo principais.

Unikalaus ir įtraukiančio anglų kalbos mokymosi metodo kūrėjoms įteiktas 5 tūkst. eurų reklamos paketas „Žinių radijo“ eteryje.

Be to, renginio pabaigoje dizaineris Serge Gandzumianas savo sukurtas skareles įteikė „Language Coaching“ įkūrėjoms, kurių apranga įvertinta už originalų stilių.

Metų jauno verslo solo nominante tapo startuolio „Labos nakties“ įkūrėja alytiškė Daina Zenkevičienė.

Gavusi šį apdovanojimą verslininkė teigė, kad toks įvertinimas sukelia gausybę emocijų ir naujų minčių, skatinančių siekti, kad tokių apdovanojimų būtų ir daugiau. Verslininkė prisipažino, kad šis apdovanojimas jai buvo labai netikėtas, nes internetiniai vertinimai iš pažiūros laimėjimo nežadėjo. Metų jauno verslo solo nominantė teigė, kad nors jos amžius viršija startuolius kuriančių moterų amžiaus vidurkį, jaunas verslas jai pačiai leido atjaunėti.

„Norint laimėti svarbiausia dalyvauti, būti aktyviam ir nepristigti drąsos“, – sėkmę lemiančius veiksnius įvardijo „Labos nakties“ įkūrėja. Jai atiteko „BZN start“ įsteigtas prizas – 500 eurų reklamos paslaugų „Bznstart.lt“ portale.

Renginį padėjo įgyvendinti ištikimi partneriai, „Swedbank, AB“, pirmoji lietuviška dantų pasta „Ecodenta“, Mykolo Romerio universitetas, naujienų portalas DELFI ir radijo stotis „Žinių radijas“.