Lygiai prieš savaitę mieste duris užvėrė „DnB“ banko skyrius, po kelių dienų apie skyriaus uždarymą Palangoje pranešė ir SEB bankas.

Tad mieste lieka dirbti dviejų bankų (Šiaulių banko ir „Swedbank“) skyriai. Palangiškiai gūžčioja pečiais: ar mieste liks bent vienas realiai dirbantis bankas? Su kuo tai susiję, kodėl paslaugas mieste nusprendė nutraukti iškart net du bankai?

Palangiškiai sunerimo

„Išgirdusi apie tai, kad Palangoje nebeliks net dviejų bankų skyrių (iš keturių) buvau šokiruota tiesiogine to žodžio prasme. Nejaugi Palanga toks kaimas, kad čia nebereikalingas nė vienas banko skyrius? Ar tikrai bankų veikla kurorte yra tokia nuostolinga? – retoriniais klausimais užvertė „Vakarinės Palangos“ skaitytoja Rūta M. – Aš suprantu, kad dauguma gyventojų naudojasi internetine bankininkyste, bet taip pat žinau ne vieną garbaus amžiaus palangiškį, kuris vertina ir pasitiki tik gyvu banko darbuotoju. Be to, neaišku ir koks kurorto smulkiųjų verslininkų likimas“.

Sprendimą lėmė pasikeitę klientų įpročiai

SEB banko Vakarų regiono filialo valdytojas ir Klaipėdos finansinių paslaugų centro direktorius Arvydas Kalnelis aiškina, kad su Palangos gyventojais ar banko finansine būkle skyriaus uždarymas nesusijęs – tiesiog vyksta pertvarka.

„SEB bankas pertvarko klientų aptarnavimo skyrių tinklą – nuo gruodžio 4 dienos SEB banko Palangos skyrius, įsikūręs Ganyklų g. 6, prijungiamas prie Kretingos skyriaus, esančio Birutės g. 1, - sako SEB banko atstovas. - Šie banko tinklo pokyčiai yra atliekami dėl kelių priežasčių: pirma, keičiasi klientų naudojimosi kasdienėmis banko paslaugomis įpročiai – vis daugiau klientų naudojasi savitarna, vis mažiau jų užsuka į banko skyrius; antra, dėl ekonominių ir demografinių sąlygų sumažėjo klientų srautas Palangos skyriuje. Be to, bankas, kaip ir kiekviena verslo įmonė, ieško galimybių mažinti veiklos išlaidas ir dirbti efektyviai, todėl, atsižvelgus į šias tendencijas, nutarta skyrių Palangoje prijungti prie Kretingos skyriaus“.

Užteks ir savitarnos zonos

SEB bankas savo klientų visiškoje nežinioje palikti neketina – kitų metų pradžioje Palangoje atsiras savitarnos zona.

Čia, kaip žada A. Kalnelis, Palangoje gyvenantys ar kurorte besisvečiuojantys SEB banko klientai galės jiems patogiu metu įmokėti grynuosius ar juos pasiimti, tvarkyti finansinius reikalus naudojantis interneto banku. Tiesa, kur bus įkurta SEB banko savitarnos zona, bankas dar nežino ir ketina palangiškius informuoti vėliau.

Tiems klientams, kurie norės atvykti išsamių finansų konsultacijų, pasitarti dėl būsto paskolos, lizingo, investavimo ar kaupimo ateičiai, rekomenduojama rinktis banko skyrius Kretingoje ir greta esančioje Klaipėdoje, kur veikia trys SEB banko skyriai.

Tiki: galimybė vis tiek bus

Darius Miklovas
Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos vadovas Darius Miklovas mano, kad bankų skyrių uždarymas įtakos verslininkams nepadarys.

„Negaliu atsakyti už visus, viskas priklauso nuo to, kaip verslininkas savo finansus tvarko. Žinoma, tiems, kurie turi daug tiesioginių kontaktų banke, kai kurių nepatogumų gali kilti. Tačiau, mano galva, vis tiek taip nebus, kad Palangoje nebeliktų nė vieno banko skyriaus, - įsitikinęs kurorto verslininkas. – Bet kokiu atveju, kur kas mažiau nepatogumų turėtų patirti tos įmonės, kurios jau pasirūpino, jog surinktos lėšos būtų saugiai pristatytos į banką – sudarė sutartis su inkasatoriais“.

Paklaustas, ką darytų, jeigu nebūtų pasirašęs tokios sutarties ir turėtų daug dalykinių klausimų banke, pašnekovas atsakė, jog veikiausiai surastų būdą, kitą išeitį, kaip reikalus tvarkyti neišvykstant iš Palangos.

Užsidaryti nė neketina – veikla plečiasi

Kad D. Miklovo žodžiuose yra tiesos, patvirtino apie užsidarymą nepaskelbę bankai. Beje, banko skyrius uždariusių bankų atstovai neatsakė į klausimą, ar nemano, jog užvėrus duris, klientai gali bankui atgręžti nugarą – pasirinkti kito banko paslaugas. Gali būti, kad šiame spėjime yra dalis tiesos. Mat du Palangoje liekantys bankai skelbia, jog klientų srautai bankų skyriuose ne tik nemenksta, o netgi auga.

Šiaulių banko Palangos klientų aptarnavimo centro vadovas Ovidijus Jakubaitis savo banko veiklą pristato priešingai nei iš Palangos besitraukiančių bankų atstovai.

„Per visą savo veiklos istoriją Šiaulių bankas skatino ir puoselėjo artimą ryšį su klientais, nes toks ryšys padeda pažinti klientus ir pasiūlyti tai, ko jiems tikrai reikia. Klientų aptarnavimo padaliniai – ta vieta, kurioje bankui ir žmonėms itin patogu bendrauti. Todėl Šiaulių bankas didelį dėmesį teikia padalinių tinklo plėtrai bei tobulinimui ir šiuo metu turi vieną plačiausių tinklų Lietuvoje – 71 padalinį visoje šalyje, - sako O. Jokubaitis. – Šiaulių banko klientų aptarnavimo centro Palangoje paslaugomis klientai ir miesto svečiai naudojasi noriai - jie atvyksta į padalinį tiek tvarkyti kasdienių finansinių reikalų, tiek pasikonsultuoti. Todėl Šiaulių banko klientų aptarnavimo centras ir toliau Palangoje veiks. Be to, siekiant, kad banko darbuotojams ir klientams būtų dar patogiau ir maloniau bendrauti, jau parengtas projektas ir kitais metais planuojama atnaujinti padalinio patalpas“.

Pašnekovo duomenimis, kiekvienais metais Šiaulių banko klientų skaičius nuosekliai auga.

Dabar jis yra perkopęs 360 tūkstančių. Augimo tendencijos būdingos tiek didesniems, tiek mažesniems miestams. O tai, kad banko padalinys Palangoje reikalingas, patvirtina ne tik didėjantis klientų skaičius, bet ir paslaugų poreikis.

Pastaraisiais metais Palangos klientų aptarnavimo centre privatiems ir verslo klientams teikiamų paslaugų spektras pastebimai išaugo ir išsiplėtė. Ypač padaugėjo verslo ir gyventojų finansavimo projektų. Tam įtakos turi tiesioginis kontaktas su žmonėmis ir banko lankstumas, priimant sprendimus.

Bankomatas žmogaus nepakeis

Šiaulių banko rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorė Daiva Grikšienė paaiškino, kad Palangos klientų aptarnavimo centro darbuotojai iš klientų dažnai girdi, jog daug finansinių reikalų jiems patinka tvarkyti atvykus į skyrių.

„Čia jie gali pasitarti finansiniais klausimais, greitai gauti reikiamą atsakymą, pasinaudoti kvalifikuoto specialisto pagalba – tai paslaugos, kurių nesuteiks joks bankomatas. Tad ir Palangos gyventojai, ir verslininkai gali būti ramūs – įmonėms lėšų į kitą miestą vežti nereikės, visus kitus finansinius reikalus taip pat ir toliau bus galima tvarkyti čia pat – Palangoje – veikiančiame Šiaulių banko padalinyje, - aiškina banko rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorė. - Kita vertus, norėtume atkreipti dėmesį, kad bankas pastaruoju metu daug nuveikė tobulindamas elektroninius paslaugų teikimo kanalus ir plėsdamas elektroninių paslaugų spektrą. Banko internetinės bankininkystės sistema ir naudojantis banko išmaniąja programėle galima atlikti daugybę finansinių operacijų. Elektroninės paslaugos tobulinamos atsižvelgiant į klientų poreikius, pavyzdžiui, per banko išmaniąją programėlę klientai gali sumokėti mokesčius. Kasmet Šiaulių bankas tampa vis lengviau pasiekiamas klientams, o paslaugos – vis patogesnės naudoti.

Per dieną – nuo 130 iki 300 klientų

„Swedbank“ klientų aptarnavimo padalinio vadovė Palangoje Renata Mickūnienė patikino, kad banko skyrius kurorte durų neužvers.

„Būti pasiekiamu banku šalies regionų ir mažesnių miestų gyventojams yra ilgalaikė „Swedbank“ strategija. Į naujas patalpas miesto centre (Vytauto g. 61) „Swedbank“ klientų aptarnavimo Palangos padalinys persikėlė 2011 m. Jos yra patogesnės ir darbuotojams, ir klientams. Be to, čia įrengta visą parą veikianti savitarnos erdvė, kurioje galima naudotis bankomatais, interneto banko terminalu, - vardija „Swedbank“ banko privalumus Palangos padalinio vadovė. - Jaučiame klientų susidomėjimą „Swedbank“ teikiamomis paslaugomis, todėl siekiame efektyviai bei kokybiškai juos aptarnauti, suteikti visas paslaugas bei finansines konsultacijas. Stebime ir peržiūrime savo darbo organizaciją, kad dar geriau prisitaikytume prie Palangos gyventojų ir svečių gyventojų poreikių. Matome, kad šiandien klientas nori kokybiškų paslaugų ir aptarnavimo, todėl dirbame dar greičiau ir efektyviau išlaikydami tą pačią aukštą kokybės kartelę“.

Per dieną ne sezono metu „Swedbank“ padalinys Palangoje vidutiniškai aptarnauja 130 klientų, sezono metu aptarnaujamų klientų skaičius gali šoktelėti ir iki 300 per dieną. Žmonės į „Swedbank“ padalinį ateina finansinių konsultacijų taupymo, draudimo, būsto ir vartojamųjų paskolų klausimais. R. Mickūnienės teigimu, banko darbuotojos stengiasi padėti kiekvienam užėjusiajam ir pastebi, kad žmonės tai vertina.

Į „Swedbank“ banko padalinį gyventojai užsuka atlikti įvairių kasdienių operacijų - pasikeisti limitų interneto banke, keisti ar atsiimti elektroninio identifikavimo priemonių, atsiblokuoti interneto banko prieigos. „Swedbank“ išskirtinumas yra tai, kad čia klientai gali ir apsidrausti.

Bankų „retėjimo“ tema pakalbinti palangiškiai buvo vienos nuomonės su redakcijai skambinusia skaitytoja, padiktavusia temą šiam rašiniui.

„Tai, kad banko skyrius naikinasi, man asmeniškai nieko tokio – pats į banką užsukdavau gal porą kartų per metus: visus reikalus tvarkau internetu, - kalba krovinių pervežimo įmonės darbuotojas Andrius Galdikas. - Tačiau gaila banke dirbusių žmonių – jie juk liks be darbo. Ir kiek žinau, užsidariusio banko atveju taip ir nutiko – darbuotojos atsidūrė bedarbių sąraše“.

Kad duris užveriantys bankai neatsižvelgia į gyventojų lūkesčius pastebi ir advokate dirbanti palangiškė Aldona Stasiulaitienė.

„Kas galėjo šitaip nuspręsti, kad Palangoje bankai nereikalingi. Vyresni žmonės įpratę visus finansinius reikalus tvarkyti tik banke. Bankai, kaip komerciniai subjektai, matyt tvarko savo verslą kaip išmano, neatsižvelgdami į žmonių poreikius bei lūkesčius, - įsitikinusi pašnekovė. - Tai jiems garbės nedaro. Kita vertus, išeinantieji – užsienio kapitalo bankai. Tad jeigu jiems mūsų šalyje nepatinka, gali apskritai Lietuvoje nedirbti, atsiras vietiniai bankai, kuriems klientai bus svarbesni. Tuo labiau, kad kalbame apie Palangą – didžiausią Lietuvos pajūrio kurortą. Nesuvokiama, kad bankai traukiasi plėtojant kurorto veiklą. Laimei, lieka dar du bankai, į kuriuos, tikėtina, ir perbėgs išėjusiųjų klientai“.

Užsidarė, nes pasijuto nereikalingi?

• SEB banko duomenimis, Palangoje verslo klientai sudaro apie 5 procentus visų klientų.
• Daugumos klientų poreikiai per kelerius metus gerokai pasikeitė - banko paslaugomis jie naudojasi savarankiškai, finansus tvarko elektroninėje erdvėje: interneto banke, mobiliaisiais įrenginiais, socialiniame tinkle „Facebook“, programa „Sype“.

• Tvarkydami kasdienius reikalus klientai į SEB banko skyrių užsuka vis rečiau.
• Grynųjų pinigų gyventojai vis dažniau pasiima prekybos vietų kasose, bankomatuose.
• Mokėjimo korteles, kai senosios galiojimo laikas jau baigėsi, bankas pristato paštu tiesiai į namus ar kitu pageidaujamu adresu.
• Palangoje šių metų rugsėjo mėnesio pabaigoje didžioji dalis SEB banko klientų naudojosi interneto banku – tai 4 proc. daugiau negu prieš metus. Lyginant situaciją, su 2010-ųjų rugsėju, besinaudojančių banko paslaugomis internetu klientų skaičius išaugo net 34 procentais.
• „DnB“ banko pozicija panaši į SEB banko: užsidarymo priežastis – klientų naudojimasis technologijomis: banke internete ir mobiliąja banko programėle.
• Esamiems „DnB“ banko klientams Palangoje bankas pataria - grynuosius pinigus išsigryninti ir nemokamai įnešti grynųjų į savo kortelės sąskaitą galima „Perlo“ terminaluose.
• Nemokamai išsigryninti 100 eurų nesiekiančią sumą „DnB“ banko klientai gali „Maxima“ bei „Iki“ parduotuvėse atsiskaitant mokėjimo kortele
• Norinčius platesnių banko konsultacijų ir paslaugų, pvz., šeimos bankininko konsultacijos ar imant paskolą, „DnB“ bankas kviečia atvykti į artimiausią banko skyrių Klaipėdoje (Liepų g. 10).
• „DnB“ banko skyrius Palangoje, veikęs Plytų gatvėje, užsidarė spalio 30-ąją.
• Šiame skyriuje iki jo uždarymo dirbo trijų žmonių komanda.