Prekybos tinklas „Rimi“ jau šią savaitę, rugpjūčio 11 d., į lentynas sugrąžino limpakojus. Savo ruožtu „Maxima“ parduotuves nuo kitos savaitės, rugpjūčio 18 d., užkariaus nauji žaisliukai, kuriuos bus galima gauti už tam tikrą sumą prekių, – bumsiai.

Kad gautų limapkojį, „Rimi“ parduotuvėse tėvai turi išleisti 10 eurų arba pirkti tam tikrus produktus. Limpakojus dalinti klientams žadama, kol prekybos tinklas turės jų, bet ne ilgiau nei iki rugsėjo 21 d.

„Kadangi limpakojai skirti vaikams, tai orientuojamės į šeimas su vaikais, tačiau žinome, kad mūsų limpakojus renka ne tik maži vaikai“, – teigė „Rimi“ prekybos tinklo atstovė spaudai Giedrė Bielskytė. Kiek padidėja tam tikrų prekių, kurias perkant duodamas žaisliukas, pardavimai prekybos tinklo atstovė atskleisti negalėjo.

Šeimas pirkti daugiau bei tam tikras prekes nuo kitos savaitės skatins ir „Maxima“ prekybos tinklas, tačiau į parduotuves nebegrįžta daug diskusijų kėlę puponautai: juos keičia bumsiai. Pasak prekybos tinklo atstovės spaudai Renatos Saulytės, nauji žaislai bus iš kompiuterinių žaidimų atkeliavę herojai. Kartu su bumsiais bus siūloma ir 3D dėlionė, kuri padės pažinti 30 žinomiausių pasaulio šalių ir pastatų.

Žaisliuką pirkėjai gaus už perkamas specialiu bumsių ženkliuku pažymėtas prekes. 3D dėliones bus galima gauti kasoje, perkant prekių už tam tikrą sumą.

„Visos akcijos daugiau ar mažiau didina pardavimus. Tačiau tai pirmiausiai priklauso ne nuo auditorijos, kuriai akcija skirta, bet nuo akcijos prekių (koks produktas siūlomas), akcijos mechanizmo (taisyklių), laikotarpio, kuriuo startuoja akcija ir kitų kriterijų. Ir akcijų sėkmę matuoti tik pardavimų augimu – nėra teisinga“, – paklausta, kiek prekių pardavimus didino iki šiol buvusios puponautų akcijos, atsakė R. Saulytė.

Portalui DELFI Olandijos įmonės „Boost“, kuri į Lietuvą atvežė puponautus, atstovas Klausas Riemeris yra teigęs, kad įmonės pardavimus panašiomis akcijomis gali pasididinti net iki 6 proc.

IKI prekybos tinklo atstovas spaudai Andrius Petraitis teigė, kad šiais metais šio prekės ženklo tinklo parduotuvėse klientams jau buvo siūlomos akcijos su dalijamais magnetukais iš „Simpsonų“ animacinio filmuko.

„Šiuo metu planuojame ir ruošiamės kitoms pardavimų skatinimo kampanijoms, tačiau jos nebus susietos su žaisliukų dalinimu“, – komentavo jis.

Pasak A. Petraičio, akcijų, kurių metų pirkėjams dalijami įvairios žaidimų figūrėlės, sėkmę labiausiai lemia du dalykai – gaunamo daikto panaudojimo galimybės ir atvaizduotų herojų populiarumas.

„Kuomet siūloma populiarių animacinių filmukų ar kitų herojų atvaizdais ženklintų daiktų, pirkėjų susidomėjimas kyla natūraliai. Pavyzdžiui, du pastaruosius metus mūsų prekybos tinkle vyko tokios kampanijos kaip „Angry Birds Egg'z“ ir „Simpsonai“. Pirkėjų iniciatyva net buvo kuriamos grupės socialiniame tinkle „Facebook“, kur pirkėjai keisdavosi turimomis žaidimo figūrėlėmis. Tai tik patvirtina faktą, kad pardavimų skatinimo kampanijos, kurių centre – vaikų bendravimą ir užimtumą skatinantys žaidimai – yra palankiai vertinami pirkėjų“, – kalbėjo IKI prekybos tinklo atstovas.

Prekybos tinklas „Norfa“ panašių akcijų, kurių metu pirkėjams dalijamos žaislų figūrėlės, artimiausiu metu taip pat neplanuoja.

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis teigė, kad kalbant apie prekybos centrų naudojamas rinkodaros priemones reikia skirti du dalykus: pačią strategiją, kur tokiose akcijose nematoma nieko išskirtinio tarp prekybos centrų, ir taktiką.

„Taktiniu požiūriu, jeigu prekybininkas kažką kartoja, vadinasi, prieš tai, ką darė, jam pasiteisino ir atnešė pelną, – kalbėjo pašnekovas. – Vadinasi, tokios priemonės prekybos tinklams yra efektyvios“.

Kiek laiko tokios akcijos gali nešti prekybininkams didesnius pelnus, L. Šimonis nesiryžo vertinti: „Bet sprendžiant, kad vaikams žaisliukai patiko ir jie vis dar yra, tai gali būti, kad tai dar ne paskutinis kartas“.

Linas Šimonis
Pasiteiravus, ar Lietuvoje prekybos centrai naudoja originalius būdus per į vaikus orientuotas rinkodaros priemones pasididinti pardavimus, pašnekovas teigė, kad iš taktinės pusės lietuviški prekybos tinklai yra labai stiprūs šiuo klausimu.

„Ir visos nuolaidos, akcijos, dovanos Lietuvoje yra aukštame lygyje, – teigė jis. – Kas gali būti kitaip? Galbūt kuris tinklas panorės labiau orientuotis visą laiką į vaikus. Netikiu, kad tai būtų „Maxima“, pats didžiausias tinklas, nes jam reikalingas labai platus vartotojų ratas, bet, kaip sakykime, ne taip seniai bandė IKI orientuotis daugiau į senjorus su senjorų dienomis ir specialiomis kortelėmis, tai šiuo atveju kažkoks tinklas galėtų pasirinkti vaikus. Bet tam reikia, kad būtų ne vien akcija, bet ir prekės labiau pritaikytos tai vartotojų kategorijai“, - komentavo L. Šimonis.

Pasak jo, IKI bandymas orientuotis į senjorus nebuvo labai sėkmingas, nes buvo kviečiami senjorai, tačiau kartu buvo matomos reklamos, kuriose į parduotuves kviečiami didesnes pajamas gaunantys pirkėjai.

„Bijau, kad išskirtinumas vaikai nėra toks didelis, kad kuris iš prekybos tinklų užsiimtu kaip pagrindine kryptimi, bet kaip iš taktinės pusės visko gali būti“, – pridėjo pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (153)