„eMarketer“ duomenimis, visoms reklamos formoms, įskaitant televiziją, laikraščius, skelbimų stendus, radiją, internetą, mobiliuosius telefonus ir planšetinius kompiuterius, šiais metais Jungtinėje Karalystėje bus išleista virš 16,2 milijardo svarų (22,63 milijardo eurų).

Tikimasi, kad skaitmeninės reklamos dalis šiais metais augs 12 procentų ir pasieks 8,1 milijardo svarų (11,31 milijardo eurų), taip tapdama pirmąja šalimi pasaulyje, kurioje pusė pinigų bus skirta skaitmeninei reklamai.

Skaitmeninės reklamos bangą paskatino išpopuliarėję nešiojami prietaisai, tokie kaip išmanieji telefonai ar planšetiniai kompiuteriai. Šiais metais mobiliems įrenginiams skirtos skaitmeninės reklamos kategorija augs 45 procentais iki 3,3 milijardo svarų (4,61 milijardo eurų). 

„Skaitmeninės reklamos pasiekta 50 procentų riba Jungtinėje Karalystėje – reikšmingas momentas reklamos industrijoje, – teigia „eMarketer“ analitikas Billas Fisheris. – Jungtinės Karalystės reklamos rinka išsiskiria agresyvia internetinės reklamos plėtra ir greitu mobilios reklamos įsisavinimu“.

B. Fisherio teigimu, tai iš dalies susiję su BBC televizijos ir radijo paslaugų egzistavimu. „Kadangi Jungtinėje Karalystėje tiek daug televizijos ir radijo programų yra be reklamos, santykinės išlaidos skaitmeniniams kanalams visada buvo didelės“, – pridūrė jis. 

Visame pasaulyje skaitmeninei reklamai tenka mažiau nei 30 procentų bendrų reklamai skirtų išlaidų.

Jungtinė Karalystė jau seniai pirmauja skaitmeninei reklamai tenkančia išlaidų proporcija, tačiau 2018 metais ją turėtų pralenkti Kinija. Numatoma, kad 2018 metais Jungtinėje Karalystėje 56,5 procento visų reklamai skirtų pinigų teks skaitmeninei jos formai, o Kinijoje ši dalis sieks 57,2 procento.

„eMarketer“ 2015 metams skirtoje ataskaitoje teigiama, kad televizijos reklama augs šiais metais 3,2 procento iki 4 milijardų svarų (5,59 milijardo eurų).

Tai taip pat reiškia, kad šiais metais skaitmeninės reklamos vertė bus daugiau kaip dvigubai didesnė lyginant su televizijos reklama, ir tai taip pat precedento neturintis atvejis.
Jungtinės Karalystės spausdintų laikraščių rinka trauksis 4 procentais iki 1,9 milijardo svarų (2,65 milijardo eurų).

Dešimt šalių, kur 2015 metais skaitmeninei reklamai tenka daugiausia lėšų (procentais nuo bendros reklamos išlaidų dalies):

1. Jungtinė Karalystė – 50 proc.
2. Norvegija – 45 proc.
3. Kinija – 43,6 proc.
4. Australija – 43,3 proc.
5. Danija – 43,1 proc.
6. Nyderlandai – 35,4 proc.
7. Kanada – 34,3 proc.
8. JAV – 31,3 proc.
9. Švedija – 30,5 proc.
10. Pietų Korėja – 28,4 proc.

Lietuvoje tyrimų bendrovės TNS LT duomenimis, 2014 m. 46,2 proc. reklamos rinkos teko televizijai, 13,4 proc. internetui (skaičiuojama tik banerinė reklama), 12 proc. - laikraščiams, 10,8 proc. žurnalams, 8,5 proc. radijui, 7,9 proc. lauko reklamai, 0,8 proc. vidinei reklamai, 0,5 proc. - reklamai kine.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją