„Kai prieš kovo aštuntą tave išvaro iš namų, bet tavo brolis tau visada turi laisvą kambarį“, – parašė jis po nuotrauka.

Kaip pranešama svetainėje tvrain.ru, greitai nuotrauka buvo pašalinta, bet netrukus vėl atsirado. Nuotraukoje užfiksuotas interjeras identiškas verslo klasės lėktuvo „Airbus ACJ319“ salonui. Tai vienas iš pačių prabangiausių lėktuvų pasaulyje.

Jo salonas pats erdviausias tarp verslo klasės lėktuvų.

Bendrovės „Airbus“ darbuotojas, televizijos kanalo „Dožd“ prašymu peržiūrėjęs dar kelias nuotraukas iš R. Kadyrovo paskyros „Instagram“ svetainėje, kuriose užfiksuotas numanomo verslo klasės lėktuvo interjeras, taip pat pasakė, kad jis labai primena „Airbus ACJ319“ saloną.

„Airbus ACJ319“ kaina, specializuotų tinklalapių duomenimis, gali siekti 80 mln. JAV dolerių (apytikriai 75 mln. eurų).

Pavyzdžiui, specialusis pilotų būrys „Rusija“, kuris aptarnauja Rusijos vadovybę, turi du „Airbus A319“ lėktuvus, kurių numeriai – RA-73025 ir RA-73026. Vienas iš jų šalies biudžetui kainavo 2,3 mlrd. rublių (apytikriai 38,2 mln. eurų), kitas – 100 mln. rublių (apytikriai 1,7 mln. eurų) brangesnis (federalinės nuosavybės registro duomenimis).

Airbus A319 lėktuvas

R. Kadyrovas niekada nepripažino, kad naudojasi privačiu lėktuvu, bet stebint jo publikacijas socialiniuose tinkluose, akivaizdu, kad Čečėnijos vadovas tai ne itin slepia. Verslo klasės lėktuvo nuotraukos ir vaizdo medžiaga neretai pasirodo jo paskyroje „Instagram“ svetainėje.

Lėktuvo numerio Čečėnijos vadovas neafišuoja.

Viename aviacijos forume R. Kadyrovui priskirtas lėktuvas, kurio borto numeris VQ-BVQ. Specialiose interneto svetainėse nurodoma, kad toks numeris iš tiesų priklauso verslo klasės lėktuvui „Airbus A319-133“.

Kaip matyti iš publikuojamų nuotraukų, šio lėktuvo išvaizda niekuo nesiskiria nuo to, kuriuo keliauja R. Kadyrovas ir jam pavaldūs asmenys.

Taip teigti leidžia kelios R. Kadyrovui priklausančiuose socialinių tinklų puslapiuose paskelbtos nuotraukos, kuriose lėktuvas užfiksuotas iš išorės.

Svetainėje Flightradar24.com kovo 20 d. buvo pranešta, kad iš beveik 140-ies pastaraisiais metais įvykusių šio lėktuvo skrydžių 116 atvejų lėktuvas pakildavo arba nusileisdavo Grozne.

Kartais būdavo suorganizuojama ne po vieną reisą. Pavyzdžiui, kovo 12 d. lėktuvas, kurio numeris VQ-BVQ, išskirdo į Chabarovską, iš ten pakilo į Hanojų, tada – į Mumbajų ir galiausiai – į Delį. Šis maršrutas visiškai sutampa su tuo pačiu metu vykusia įgaliotojo prezidento atstovo Tolimųjų Rytų federalinėje apygardoje Jurijaus Trutniovo kelione, kai jis su darbiniu vizitu lankėsi Azijoje. Kovo 18 d. J. Trutniovo darbinis vizitas buvo oficialiai baigtas. Tą pačią dieną lėktuvas grįžo į Maskvą.

Vladimiras Putinas, Ramzanas Kadyrovas

Nepaisant šių sutapimų, J. Trutniovo atstovas pareiškė, kad įgaliotasis atstovas R. Kadyrovo lėktuvu nesinaudojo. „Delegacijoje buvo nemažai verslininkų, tačiau nei Timati, nei R. Kadyrovo tarp jų nebuvo“, – pridūrė jis.

Lėktuve įrengta svetainė, miegamasis, darbo kabinetas, vonios kambarys, 12 asmenų skirta posėdžių salė su didžiuliu skystakristaliu monitoriumi ir specialiomis susisiekimo priemonėmis. Išskirtinumo lėktuvo interjerui teikia ypatingų medžiagų (retos medienos, specialiai išdirbtos odos, marmuro, brangiųjų metalų) derinimas su moderniais dizaino sprendimais („erdvine“ apšvietimo sistema).

Šiuo metu lėktuvą prižiūri Rusijos kompanija „Vipdžet“.

Tai kanalui „Dožd“ patvirtino jos generalinis direktorius Andrejus Gorochovas.

„Lėktuvas pavaldus mums, nors nei jo paties savininkai, ne ekipažo vadovai nesame“, – sakė jis.

Prižiūrinčioji kompanija vykdo techninės lėktuvo priežiūros darbus, ruošia ekipažą, rūpinasi draudimo reikalais ir kt.

A. Gorochovo teigimu, vien jo įmonės paslaugos per mėnesį atsieina savininkui ne mažiau nei 10 tūkst. eurų. O juk dar reikia pridėti degalams skiriamas lėšas. A. Gorochovas sako, kad per vieną skrydį lėktuvas sunaudoja degalų už kelias dešimtis tūkstančių eurų.

A. Gorochovas lėktuvo savininką įvardyti atsisakė. Jis teigia, kad jo vadovaujama įmonė lėktuvą prižiūri jau keletą metų. Deja, tikslaus laikotarpio taip pat nenurodė.

Kaip rašoma svetainėje flightaware.com, lėktuvas, apie kurį kalbama, priklauso bendrovei „Edelweiss Avia Ltd.“ Įmonė tokiu pavadinimu yra įtraukta į oficialų Bermudų juridinių subjektų registrą. Registraciniai numeriai, prasidedantys deriniu VQ-B, taip pat rodo, kad lėktuvas užregistruotas Bermuduose.

Kaip informavo savo vardo nepanoręs atskleisti verslo aviacijos specialistas, Bermuduose galima registruoti tik privačius išskirtinai asmeniniais tikslais eksploatuojamus lėktuvus, kuriais nesinaudojama siekiant gauti kokių nors pajamų.

DELFI primena, kad R. Kadyrovas ne pirmą sykį patraukia žiniasklaidos dėmesį savo polinkiu į prabangą. Prieš kelerius metus žurnalistai aptiko milijonus kainuojantį jo dvarą šalia Grozno.

Tuo metu jo valdoma Čečėnija išgyvena ne pačius geriausius laikus. Dar šią savaitę jis susitiko su Rusijos premjeru Dmitrijumi Medvedevu prašydamas paramos tam tikrų objektų statybai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (390)