Tai pastebi keliautojas Robertas Pogorelis. Tiesa, kaip sako Lietuvos oro uostų komunikacijos projektų vadovė Agnė Mažeikytė, per šį laikotarpį nebus galimybės tiesiogiai pasiekti kelių miestų: Birmingemo, Brėmeno, Lydso, Liverpulio, Madrido bei Maltos.

Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos, kuri vyks nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 17 d., metu 14 iš 16 reguliariuosius skrydžius vykdančių aviakompanijų planuoja perkelti skrydžius į Kauno oro uostą.

„Skrydžių neperkelti nusprendė dvi aviakompanijos. „Ryanair“ skrydžių iš Vilniaus nevykdys liepos ir rugpjūčio mėnesiais, tačiau visus suplanuotus skrydžius iš Kauno vykdys pagal tvarkaraštį.

Oro linijų bendrovė „Belavia“, kuri skraido maršrutu Minskas–Vilnius, taip pat skrydžių į Kauną kelti neplanuoja. Tačiau ši aviakompanija vasarą vykdo sezoninius skrydžius į Palangos oro uostą, tad vietoj vieno savaitinio skrydžio rekonstrukcijos metu vykdys du“, – pažymi A. Mažeikytė.

Mažėjant konkurencijai, pamažės ir kaina?

Paklausta, ar dėl kiek sumažėjusios konkurencijos skrydžių bendrovės gali didinti kainas, A. Mažeikytė sako, kad oro uostai skrydžių bilietų kainų nereguliuoja, dėl bilietų kainų pokyčių sprendžia pačios oro linijos.

Tačiau nors teoriškai sumažėjusi konkurencija galėtų leisti didinti kainas, panašu, kad ne tik taip nenutiks, bet dar tikėtinas ir priešingas poveikis. Keliautojas R. Pogorelis sako pastebintis, kad kainos netgi kiek mažesnės ir įvardija to priežastis.

„Konkurencija šiek tiek sumažėja, bet daug svarbesnis dalykas yra tas, kad Kauną žino daug mažiau žmonių negu Vilnių, todėl labai sumažėja tokio reiso patrauklumas. Lėktuvą bus sunkiau užpildyti, todėl kainos pakilti neturėtų – gali kaip tik sumažėti.

Vienu metu tikrai mačiau, kad „Turkish Airlines“ buvo sumažinę kainas perkant skrydį Kaunas–X–Kaunas. „Lufthansa“ ir, rodos, „Brussels Airlines“ turėjo kitą problemą: jų sistemoje nebuvo galima pirkti Vilnius–X–Kaunas atgalinio bilieto, o jų tarifai perkant pirmyn ir atgal dažniausiai būna mažesni negu perkant du atskirus bilietus“, – pasakoja keliautojas.

LRT.lt pasidomėjo, kaip keičiasi skrydžių kainos keliomis skirtingomis kryptimis liepos 3–10 d. ir 17–24 d., kai jau vyks Vilniaus oro uosto rekonstrukcija. Pavyzdžiui, pigiausias skrydis iš Kauno į Maltą ir atgal liepos 3–10 dienomis kainuoja 314 eurų, liepos 17–24 d. – 219 eurų.

Į Kiprą liepos pradžioje nuskristi ir iš jo sugrįžti galima už 524 eurus, o liepos viduryje – 237. Gerokai pigiau kainuos kelionė liepos viduryje ir į Graikiją. Skrydis į Atėnus ir iš jų liepos 3–10 dienomis pigiausiai atsieis 423, o liepos 17–24 – 217 eurų.

Tiesa, nors skrendant iš Kauno pavyks sutaupyti, prie patogių kelionių iš Vilniaus pripratę vilniečiai ir aplinkinių vietovių gyventojai turės pasukti galvą, kaip keliauti iki Kauno, kiek pinigų teks išleisti šiai kelionei ir, pavyzdžiui, automobilio stovėjimo aikštelei Kaune visą kelionės laiką.

Planuoja, kad keliautojų pastebimai sumažės

Kaip pažymi A. Mažeikytė, Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu iš Kauno nebus galimybės tiesiogiai pasiekti kelių miestų: Birmingemo, Brėmeno, Lydso, Liverpulio, Madrido, taip pat Maltos.

Į šiuos miestus skraido aviakompanija „Ryanair“, kuri savo skrydžių iš Vilniaus į Kauną rekonstrukcijos metu nutarė neperkelti.

„Natūralu, kad rekonstrukcijos metu keleivių srautas sumažės, nes šiek tiek mažėja ir pačių krypčių skaičius. Kol kas tikslių skaičiavimų neturime, tačiau planuojame, kad keleivių galime sulaukti apie 30 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Vis dėlto, vertindami rekonstrukcijos naudą, tikimės keleivių skaičiaus augimo, o 2017 metus užbaigsime su panašiu keleivių skaičiumi, kaip ir 2016 metais“, – teigia A. Mažeikytė.