Naujasis autobusas mieste reguliariu maršrutu važinės visą savaitę, tad kauniečiai turės galimybę jį įvertinti: autobusas ne tik ekologiškai švarus, bet ir važiuoja tyliai, beveik be garso, erdvus, puikiai vėdinamas ir šildomas.

„Elektriniai autobusai vežėjams nėra karšta naujiena, tačiau mes vertiname tai, kad vis daugiau kalbama apie ekologiškai švarias transporto priemones su nuline emisija, tad jų perspektyvos artimiausioje ateityje tikrai yra neblogos.

O kadangi gamintojai šias technologijas vis tobulina, tai, manyčiau, tik laiko klausimas, kada „žaliųjų“ technologijų srityje įvyks reikšmingas proveržis,– sako UABKauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Kaune važinėsiantis „Solaris“ – tai jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12″. Jis žemagrindis, erdvesnis nei pirmtakai, patogiau išdėstytos sėdynės. Iš viso transporto priemone gali važiuoti 75 keleiviai, salone yra 30 sėdimų vietų.

Jame sumontuota vėdinimo bei kondicionavimo sistema tiek keleiviams, tiek vairuotojui. Vidaus ir išorės apšvietimui naudojama LED technologija. Salonas puikiai apšildomas. Autobuso durys – dviejų tipų: atsidarančios į autobuso vidų ir į išorę. Vežėjai ir keleiviai galės pasirinkti, kuris variantas patogesnis.

Autobusas įkraunamas nuo stacionaraus energijos šaltinio. Jame sumontuotos ličio-geležies-fosfatų (LFP) baterijos, kurių talpa – 200 kWh (5 x 40 kWh). Baterijų įkrovimo tipas – lėtas, įkrovimo būdai – įvairūs. Autobuso konstrukcija parengta ir pantografo montavimui. Du varantieji 120 kW elektros varikliai sumontuoti galinės ašies stebulėse.

Autobusas tik ką nuvažiavęs nuo gamyklos konvejerių, skirtas įvertinti Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestų gyventojams bei vežėjams savo sąlygomis. Elektriniai autobusai „Solaris“ jau sėkmingai eksploatuojami Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse.

„Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos jį eksploatuojant yra beveik trigubai mažesnės“, – teigia „Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis. A

not jo, 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 litrus degalų, vieno litro kaina šiuo metu – 1,165 Eur (Kaune nesiekia 0,90 Eur. – red. pastaba). Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 44,27 Eur.

Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 130 kWh elektros. 1 kWh kaina – 0,124 Eur. Taigi tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 16,12 Eur.“

Autobusas keleivius veš 3-iuoju maršrutu Kauno klinikinė ligoninė–Onkologijos ligoninė. Maršruto gatvės: Baltijos g., Žiemgalių g., Baltų pr., Žemaičių pl., Kuršių g., Jotvingių g., Rasytės g., Baltų pr., Neries krantinė, Nuokalnės g., Tvirtovės al., Eivenių g., Sukilėlių pr., Šiaurės pr., S. Žukausko g., P. Lukšio g., Kovo 11-osios g., V. Krėvės pr., A. Baranausko g., Vydūno al., K. Petrausko g., Vytauto pr., Kaunakiemio g., A. Juozapavičiaus pr., Vaidoto g., A. Smetonos al., Birutės g., Kurtinių g., Volungių g.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)