„Mūsų žiniomis, iš viso yra sulaikyta apie 17 transporto priemonių, priklausančių 7 Lietuvos įmonėms. Čia tik tos įmonės, kurios „Linavą“ informuoja (apie konfiskavimą, – ELTA)“, – Eltą telefonu informavo Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas.

Anot G. Ramaslausko, Baltarusijoje vilkikai konfiskuojami dėl prieštaravimo tarp Lietuvos pasirašytų dvišalių krovinių pervežimo sutarčių su Rytų šalimis ir Eurazijos sąjungos (Rusija, Baltarusija, Kazachstanas. Armėnija, Kirgizija) muitų kodekso.

„Eurazijos sąjungos muitų kodeksas neleidžia vykdyti su laikinai įvažiavusiomis transporto priemonėmis pervežimų tarp Muitų sąjungos šalių, jeigu šios transporto priemonės nėra šiose šalyse registruotos. Tačiau mūsų tarpvalstybinės sutartys su Baltarusija, Rusija, Kazachstanu ir kitomis šalimis leidžia tą daryti, turint specialius leidimus“, – Eltai sakė G. Ramaslauskas.

Pasak jo, Baltarusijos pareigūnai tikrina kelerių metų Lietuvos vežėjų duomenis, o atradus pagal Eurazijos muitų kodeksą draudžiamą pervežimą, pasienyje sulaikomas ir konfiskuojamas bet kuris tos įmonės vilkikas.

„Mūsų nuomone, tarpvalstybinė sutartis irgi yra tarpvalstybinis dokumentas, pasirašytas tarp šalių vyriausybių, ir jo turėtų būti laikomasi“, – teigė „Linavos“ atstovas, pridūręs, kad tokią praktiką taiko tik Baltarusija, dėl jos taip pat kenčia Latvijos, Estijos, Lenkijos ir kitų šalių vežėjai.

Anot „Linavos“ atstovo, išeities ieškoma tiek daugiašaliuose, tiek dvišaliuose formatuose – pernai šis klausimas buvo keliamas Lietuvos ir Baltarusijos ministerijų lygiu, tačiau iki šiol pažangos nepasiekta. Rusijos ir Baltarusijos atstovai jau ilgiau kaip metus žada pakeisti vežėjams nepatogumų keliantį Muitų kodekso 344-ąjį straipsnį – pataisos turėjo įsigalioti nuo šių metų sausio, dabar minimas 2016 m. sausis.