Lietuviškų vilkikų, gabenančių krovinius, nebuvo matyti. Užtat seno modelio „Vokswagen Passat“ automobiliai, į kurių bakus gali tilpti net iki 90 litrų kuro, vairuojami pensinio amžiaus vyriškių, važiavo tiek į Sovetską (buv. Tilžę), tiek grįžo į Lietuvą.

„Pėstieji praleidžiami be jokių kliūčių. Tačiau automobiliai įstringa ilgam. Lietuvių vežėjai žino, kas jų laukia, todėl ir nesiunčia savo vilkikų. Tačiau sunkvežimiai su Rusijos registracijos numeriais važiuoja. Juos rusai praleidžia“, - paaiškino Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pagėgių užkardos atstovė Asta Šimkuvienė.

„Visi jų kompiuteriai veikia, jokia programa nestringa, kai reikia praleisti automobilius ar vilkikus su Rusijos Federacijos numeriais. Tačiau viskas „užlūžta“, kai į muitinės zoną įvažiuoja automobiliai su lietuviškais numeriais“, - piktinosi automobilyje viduryje Karalienės Luizės tilto, jungiančio Sovetską ir Panemunę, sėdintis vyriškis.

Jis iš Lietuvos teritorijos išvažiavo antradienį, tačiau mašiną paliko tilto viduryje, o į Sovetską nuėjo pėsčias. „Ten gyvena mano dukrą, pas ją pernakvojau, o dabar mėginsiu laimę ir važiuosiu automobiliu. Tik netikiu, kad mane iškart praleis. Viena moteris į rusų muitinės zoną įvažiavo antradienį apie 18 val. Ji ten tebebuvo“, - sugriežęs dantimis tarė vyriškis, užtrenkė dureles ir nurūko tiltu.

„Kiekvienas lietuviškas automobilis tikrinamas lygiai dvi valandas, - paaiškino iš Sovetsko į Panemunę grįžęs vaikinas. – Muitininkai vaikšto, niekur neskuba. Lėtai atsineša fotoaparatą, fotografuoja. Taip tempia laiką. Kai kuriuos automobilius varo į angarą, „ant duobės“. Atseit ir taip tikrina. Paleidžia tik po dviejų valandų. Tačiau iš viso pasienyje išbuvau lygiai 21 valandą“.

Tačiau seno modelio „Vokswagen Passat“ automobiliu į Lietuvą grįžęs pagyvenęs vyriškis su rusais bendravo kur kas ilgiau. „Pusantros paros mane išlaikė. Ką veikiau Rusijoje? Įsipyliau benzino į baką ir vežu į Lietuvą. Ką gi daugiau ten veiksi?“, – piktai rėžė vyriškis.

Beje, tokių „benzinvežių“ Panemunės kelio poste teko pamatyti ne vieną. Jų vairuotojų nė kiek netrikdė perspektyva automobilyje praleisti parą ir ilgiau. Matyt, gaunamas pelnas, pardavus iš bako išsiurbtą benziną, to vertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (300)