Ką pagalvojate pamatę parduotuvėje sūrį su daugiau nei vieno euro nuolaida: visa kaina – 5,99 euro, kaina su nuolaida – 4,19 euro?

Tikriausiai – geras pasiūlymas. Pavyks sutaupyti daug pinigų.

Tiesą sakant, jus tiesiog bando apmauti: vos prieš dvi savaites ta pati sūrio pakuotė kainavo 3,39 euro.

Dar prieš kelerius metus toks gudravimas atrodė visiškai normalus. Maisto prekių parduotuvė galėjo bet kokią kainą rodyti kaip kainą su nuolaida, šalia nurodydama išgalvotą visą kainą, kurios niekas niekada nebuvo mokėjęs.

Išsiaiškinome, kad būtent taip elgiasi ir vienas didžiausių Estijos e. parduotuvių tinklų „Barbora“ bei parduotuvė „Maxima“. O tai – didžiulis nesąžiningas konkurencinis pranašumas itin konkurencingoje pramonėje, kokia yra mažmeninė prekyba.

Ir tai dar ne viskas: nuo 2022 m. apgaulė taikant nuolaidas yra laikoma ne šiaip bloga praktika, bet ir akivaizdžiu įstatymo pažeidimu. „Barbora“ nesilaikė reikalavimo, pagal kurį šalia nuolaidos kaip visa produkto kaina turėtų būti nurodyta mažiausia 30 dienų kaina.

Estijos vartotojų apsaugos ir techninio reguliavimo tarnyba (TTJA), remdamasi „Ekspress“ informacija, kreipėsi į „Barbora“ prašydama paaiškinimo. 

Barboros“ rinkodaros ir asortimento skyriaus vadovė Ljubov Seibak sako, kad kainų analizei reikia daugiau laiko, nes ji atliekama rankiniu būdu. 

L. Seibak pabrėžia, kad „Barbora“ laikosi visų teisinių reikalavimų, tačiau pažymi, kad dalis darbo atliekama rankiniu būdu, todėl visiškai išvengti žmogiškųjų klaidų neįmanoma.

Šis straipsnis yra prieš kelis mėnesius „Ekspress“ pasirodžiusios istorijos tęsinys: tuo metu rašėme, kaip maisto prekių parduotuvės reaguoja į pridėtinės vertės mokesčio (PVM) padidinimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)