Verslo plėtrą artimiausiu metu planuoja beveik kas trečia įmonė, rašoma pranešime spaudai.

„Įmonės akcentavo spartų atlyginimų augimą, kurį iš esmės lemia darbuotojų trūkumas, tiesa, dalis jų taip pat pažymėjo, kad tai nėra begalinis procesas.

Pavyzdžiui, 62 proc. apklaustų statybos ir 52 proc. prekybos įmonių teigė, kad tolesniam sparčiam atlyginimų didinimui jau ganėtinai greitu metu gali pritrūkti finansinių išteklių“, – komentavo Lietuvos banko Makroprudencinės analizės skyriaus vyresnysis ekonomistas Petras Dubinskas.

Beveik pusė apklaustų įmonių nurodė, kad 2016 m. antrąjį pusmetį savo darbuotojams pakėlė atlyginimus. Palyginti su prieš pusmetį vykdyta apklausa, tokių įmonių dalis ūgtelėjo 5 proc. punktais (nuo 43 iki 48 proc.).

Artimiausią pusmetį toliau didinti atlyginimus daugiausia planavo didelės (52 proc.) ir statybų įmonės (53 proc.).

Apie trečdalis įmonių teigė, kad tokį sprendimą lemia darbuotojų trūkumas.

Daugiau nei kas ketvirta įmonė pažymėjo, kad prie atlyginimų didinimo prisideda ir verslo plėtros tendencijos (28 proc.), ir darbo santykių teisinis reglamentavimas (27 proc.).

Daugėjo įmonių, artimiausią pusmetį planuojančių kelti savo produkcijos ar paslaugų kainas, – tokių įmonių dalis per pusmetį padidėjo nuo 25 iki beveik 36 proc., o labiausiai ši dalis ūgtelėjo prekybos sektoriuje (nuo 29 iki 48 proc.).

Beveik kas trečia įmonė artimiausiu metu numato plėsti verslą ─ tai 9 proc. punktais daugiau nei per ankstesnį pusmetį (ši dalis ūgtelėjo nuo 22 iki 31 proc.).

Daugiausia tokių planų turėjo prekybos (35 proc.), mažiausiai ─ statybų bendrovės (27 proc.).

Daugiausia rūpesčių šiuo metu įmonėms kelia mokesčių našta (42 proc. apklaustųjų), didelė konkurencija (37 proc.) ir klientų trūkumas (31 proc.).

Anot įmonių, didžiausios jų veiklai netolimoje ateityje kilsiančios rizikos – menka klientų perkamoji galia, kylančios išteklių kainos ir prastėjanti šalies demografinė padėtis. Menka klientų perkamoji galia labiausiai nerimą kėlė prekybos (78 proc.) ir mažoms (66 proc.) įmonėms, o prastėjanti demografinė padėtis – didelėms (42 proc.) ir prekybos (45 proc.) bendrovėms.