Reputacija svarbi ne tik bendrovės generuojamiems rezultatams, pardavimams, paslaugų ir prekių patikimumo indeksui.

Įvaizdžiui susvyravus, kiekviena įmonė susiduria su darbuotojų samdos problema. Ir jei daugelį žemiausios ar vidutinės pozicijos darbuotojų prisiviliosite atlygiu, buriant vadovų komandą – tai neveiks. Todėl natūralu, jog darbdaviai labai atsakingai renkasi būsimus įmonės ir kitų lygių vadovus ir nuolat suka galvą, kaip pritraukti geriausius.

Etika ir sąžiningumas vs. pinigai

Situacija rinkoje nekinta taip greitai – šiuo metu vis dar dauguma darbuotojų skirtinguose sektoriuose renkasi darbdavį pagal siūlomą atlygį. Beveik metus „People Link“ vykdyto tyrimo, kurio metu nagrinėti 617 specialistų 4 skirtinguose sektoriuose (inžinerijos, pardavimų, apskaitos ir finansų bei IT) bei vadovų lūkesčiai, rezultatai tai tik patvirtino.

Visgi, vadovo atlygiu nepriviliosi – net 55 proc. respondentų atlygio neįvardija dešimtuke svarbiausių darbdavio patrauklumo veiksnių.

Jų prioritetai smarkiai išsiskiria visų darbuotojų aibėje: verslo etika – svarbiausias, darbdavio pasirinkimą lemiantis, veiksnys.

Vadovas (ne tik verslo savininkas) dažnai tampa ir įmonės veidu. Natūralu – niekas nenori neigiamų sąsajų, o drauge su įmonės įvaizdžiu, susigadinti ir savąjį. Todėl net 68 proc. apklaustų vadovų sutaria, kad aukšta verslo etika yra tarp svarbiausiųjų darbdavio vertinimo kriterijų.

Nori ne statuso, o įkvepiančios veiklos

Sistemiškas požiūris į įmonės, o tuo pačiu ir darbdavio, įvaizdį tiesiogiai nulems, kaip seksis pritraukti talentingiausius vadovus. Labiausiai patyrusiems, aukščiausio lygio vadovams taip pat itin svarbu įmonės kuriamas produktas bei įkvepianti veikla: 1 iš 2 vadovų tai mini tarp svarbiausių darbdavio patrauklumo veiksnių.

Tad siekdami sudominti potencialų kandidatą rytoj, galvokite, kaip komunikuojate apie savo įmonės veiklą ir kuriamą produktą jau šiandien. Jei apie šiuos aspektus nekalbate, tikėtina, net neatsiduriate potencialių kandidatų dėmesio centre.

Atrasti kuo daugiau bendrų požiūrio taškų – itin svarbu

Aukščiausio lygio vadovai, pradėję darbą, prisiima milžinišką atsakomybę, tad tyrimo metu jie taip pat akcentavo savo požiūrio sutapimą su akcininkų požiūriu, įmonės vizijos ir vertybinį atitikimą. Aukščiausio lygio vadovams šis aspektas du kartus svarbesnis nei vidutinio ar pirmo lygio vadovams, todėl turėkite galvoje, kad paieškos procese vertėtų skirti daugiau dėmesio bendrų požiūrio taškų gryninimui.

Lankstumas svarbiau nei toliaregiškumas

Vidurinio lygio vadovams įmonės lankstumas ir darbuotojui suteikiama laisvė svarbiau nei kitiems vadovams: 3 iš 11 vidurinio lygio vadovų tai įvardija trejetuke svarbiausių patrauklaus darbdavio bruožų.

Tuo tarpu įmonės toliaregiškumas ir strateginės krypties turėjimas apskritai nėra minimas tarp dešimties svarbiausių darbdavio patrauklumo veiksnių. Tai tik pažymi, kaip svarbu atrankų metu išsiaiškinti abipusius interesus. Šio lygio vadovams svarbu tinkamai atskleisti jų saviraiškos ribas.

Pradedantieji vadovai – stebi kaitą ir rūpinasi savimi

Pirmo lygio vadovai dažnai yra savo karjeros starto linijoje arba pusiaukelėje, tad tarp svarbiausių darbdavio patrauklumo veiksnių įvardija įmonės dėmesį kompetencijų auginimui.

Svarbiausią prioritetą šiam veiksniui skiria 57 proc. pirmo lygio vadovų. Ypač patrauklu, jei kompanija turi vadovų rezervo programas, lyderystės ugdymo praktikas.

Jie, skirtingai nei anksčiau aptartos grupės, taip pat akcentuoja darbuotojų kaitos svarbą renkantis darbdavį.

Tai gali būti sietina su tuo, jog šio rango vadovams dažnai tenka valdyti tam tikras darbuotojų grupes, o atsakomybė bei sukuriami rezultatai vertinami tiesiogiai pagal gebėjimą suvaldyti savo komandą (departamentą).

Ne vienas tarptautinis tyrimas rodo, kad viena iš svarbiausių vadovo kompetencijų yra gebėjimas suburti stiprią komandą, prisitraukti stipriausius rinkos talentus.

Šių aspektų akcentavimas renkantis darbdavį tik atskleidžia jaunų vadovų ambicingumą, tačiau tuo pačiu neužtikrintumą, tad norint pritraukti ir auginti talentingą jaunų vadovų komandą, reikėtų atsižvelgti į jiems kylančias dvejones ir tinkamai atskleisti karjeros bei augimo perspektyvas.

Negali būti vieno recepto visiems

Ieškant naujo vadovo ar buriant jų komandą dažniausia daroma klaida – vykdomos atrankos pagal vieną kurpalių, nediversifikuojant darbdavio vertės pasiūlymų pagal vadovo rangą. Labai tikėtina, jog to norimo aukso grynuolio taip ir nerasite.

Logika paprasta, jei pagal vieną receptą nesitikite pagaminti dviejų skirtingų patiekalų vakarienei, nesitikėkite su vienu ir tuo pačiu, metai iš metų naudojamu skelbimu ir darbdavio vertės pasiūlymu, atrasti skirtingo rango vadovą. Nors tai skamba elementariai ir atrodo savaime suprantama, vadovo samdos praktikoje vis dar dauguma darbdavių renkasi pramintą kelią. Pasiryžkite pokyčiams!