Treniruotės – ant kranto

Kol laivas tęsia kelionę Lietuvos krantų link, atsakingų institucijų atstovai įvesti istorinį laivą į Klaipėdos uostą treniruojasi navigaciniame laivo valdymo treniruoklyje, esančiame Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje.

Pratybas trečiadienį stebėjo ir premjeras Algirdas Butkevičius. „Kiek supratau, kapitonams bus lengva įvesti tokį laivą į Klaipėdos uostą, nes toks jų darbas. O mano būsena tokia, kad jau beveik galima atsipalaiduoti, nes nuveiktas didžiulis darbas“, - teigė A. Butkevičius.

A. Butkevičius pabrėžė, jog Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo statybos jau pasiekė finišo tiesiąją. „Šiuo metu vyksta objekto atskirų dalių pripažinimo tinkamomis eksploatuoti procesai. Tai reiškia, kad objektas baigtas, lieka tik bandymai, testavimai ir jis galės veikti visu pajėgumu“,- tvirtino A. Butkevičius.

Atpigo 100 mln. litų

Jis pasidžiaugė tuo, jog SGD terminalo infrastruktūros įrengimo kaina bus 100 mln. litų mažesnė nei planuota.

„Ekspertai buvo padarę skaičiavimus ir nustatę, kad pastatyti SGD terminalą, su juo susijusią infrastruktūrą gali kainuoti apie 450 mln. litų. Įprastai projekto kaina dėl visokių papildomų darbų dar išauga 10-15 proc., tačiau mums pavyko ne tik nepabranginti darbų, bet ir juos atpiginti“, - teigė energetikos ministras Rokas Masiulis, anksčiau vadovavęs bendrovei „Klaipėdos nafta“, kuri ir yra atsakinga už SGD terminalo statybas.

Anot R. Masiulio, statybos darbų kaina sumažėjo, nes su rangovais pavyko suderėti priimtiną darbų įkainį. „Žinoma, patyrėme spaudimą, nes rangovai norėjo įvairių papildomų darbų ir uždarbio, tačiau atsilaikėme. Per tą laiką, kol buvo statomas SGD terminalas, rangovams parašėme tūkstančius oficialių raštų, paneigiančių jų prašymus skirti papildomą finansavimą nenumatytiems darbams“, - kalbėjo R. Masiulis.

Laivo-saugyklos „Independence“, kuris Lietuvai buvo pastatytas Pietų Korėjoje, tačiau jis priklauso norvegų kompanijai nuoma per metus kainuos 43 mln. eurų.

Sukliudyti gali vėjas

Kol SGD terminale vyksta paskutinieji statybos ir derinimo darbai, Klaipėdos uoste laukiama atvykstant laivo „Independence“.

„Aišku, bus sudėtinga pro tokį mažą plyšelį, koks yra Klaipėdos uosto vartai, įvesti laivą, tačiau mes tai padarysime, esame gerai pasirengę“, - tvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos uosto kapitonas Adomas Alekna.

Laivo „Independence“ ilgis – 294 metrai, plotis – 46 metrai. Bendras virš vandens esantis plotas, kurį užima laivas – 70 tūkst. kvadratinių metrų.

„Šis laivas nuo kitų didelių laivų, kurie atgabena konteinerius, skiriasi tuo, kad yra platesnis ir pavojingesnis, nes gabena dujas. Tačiau nerimo tikrai nejaučiame, laukiame, kada galėsime imtis darbų“, - tvirtino A. Alekna.

Jo teigimu, laivas į uostą bus įvedamas tik tuo atveju, jei vėjo greitis neviršys 10 m/s. Jei vėjas bus stipresnis, laivas-saugykla turės lūkuriuoti prie Klaipėdos uosto vartų, kol pagerės oro sąlygos.

Laivas visą uosto akvatoriją nuo vartų iki pastatyto SGD terminalo turėtų įveikti per valandą. Jį vilks keturi vilkikai.

Dujos nebrangs

Prie terminalo laivas bus apsuktas ir prie krantinės prišvartuotas kairiąją pusę. Kitą dieną po „Independence“ atplaukimo į Klaipėdos uostą, į jį turėtų būti įvestas laivas, atgabensiantis dujas, kurios reikalingos testavimo darbams.

A. Butkevičius patikino, jog nors anksčiau ir būta spekuliacijų, kad SGD terminalo statybų sąnaudos gali pabranginti dujas buitiniams vartotojams, taip neatsitiks.

„Tikrai galiu pasakyti, kad nei šiemet, nei kitais metais dujos buitiniams vartotojams nebrangs. Radome būdų, kaip amortizuoti kainą, kad ji nedidėtų“, - užtikrino premjeras.

SGD terminalas turėtų pradėti veikti gruodį. Kol kas iš jo bus aptarnauja Lietuvos rinka, tačiau neatmetama galimybė, jog po kurio laiko dujos bus eksportuojamos ir į kitas šalis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (572)