Anot Darbo partijos lyderių, šiuo metu apie šį projektą pateikta informacija yra labai padrika arba jos trūksta, o tai verčia abejoti, ar projektas bus sėkmingai įgyvendintas.

„Mes neabejojame kelio rekonstrukcijos būtinumu, tačiau mums kyla daug klausimų dėl jos kainos. Pagal mūsų turimą informaciją, iš 605 mln. Lt, numatytų šiam projektui, faktiniai kelio rekonstrukcijos darbai kainuos 277 mln., t. y. net mažiau negu pusė visam projektui numatytos sumos. Už šią sumą bus rekonstruoti 72 km kelio. O tai reiškia, kad vieno kilometro rekonstrukcijos kaina yra 3,85 mln. Lt. Mus konsultavę specialistai pažymi, kad tokie darbai turi kainuoti kur kas pigiau. Be to, net 207,8 mln. Lt bus skirta išmokėti paskolų palūkanoms, administravimo išlaidoms ir panašiai, todėl šiandien paprašėme pagrįsti, ar tikrai tiek pinigų būtina išleisti“, - sakė Seimo Darbo partijos frakcijos seniūnas Vytautas Gapšys.

Anot V. Gapšio, šiuo metu nutarimo projektas dėl kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos neturi net aiškinamojo rašto, todėl pritarti jam Seimo Darbo partijos frakcijos nariai negali.

„Koalicijos partnerių paprašėme pateikti išsamesnius skaičiavimus ir išaiškinimus, kurie galėtų išsklaidyti abejones dėl rekonstrukcijos kainos. Kai tokie skaičiavimai bus pateikti, aiškiau bus ne tik Seimo nariams, bet ir visuomenei, mat ekspertams, su kuriais teko bendrauti, kelio kaina taip pat atrodo pernelyg didelė“, - pabrėžė Seimo narys.

Kaip ELTA jau skelbė, Vyriausybė pritarė viešosios ir privačios partnerystės projektui - kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijai.

Pasak susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, prieš kelis dešimtmečius nutiestu betoniniu keliu dėl dangos nelygumų važiuoti nesaugu, o skubinti kelio rekonstravimo darbus skatina ir per pastarąjį dešimtmetį bene dvigubai padidėjęs eismo intensyvumas. Todėl Vyriausybė Seimui siūlo priimti nutarimą, kad kelio rekonstrukcijos projektas būtų įgyvendinamas valdžios ir privačios partnerystės būdu.

Šio projekto apimtis - kelio Vilnius-Utena ruožas nuo 21,50 iki 93,65 km (72,15 km). Partnerystės sutarties laikotarpis - 13 metų. Viešąjį konkursą laimėjęs ir partnerystės sutartį pasirašęs privatus subjektas atliks kelio Vilnius-Utena ruožo projektavimo, rekonstrukcijos ir dangos stiprinimo bei priežiūros darbus.

Planuojamo įgyvendinti projekto vertė - iki 605 mln. litų. Darbus finansavusiam privačiam verslui valstybė pinigus išmokėtų dalimis.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (47)