Edvardo Muncho – norvegų nacionalinės dailės pasididžiavimo, o ir visos modernistinės dailės klasiko, vieno iš ekspresionizmo pirmtakų kūryba lietuvių grafiką domino bent dėl dviejų priežasčių – dėl medžio graviūros technikos modernizavimo ir nerimo temos.

Martynas Meškauskas niekuomet nekopijavo nordiškojo grafiko kūrybos, o atidžiai stebėjo šiauriečio menininko motyvus, nerimo temos variacijas ir jas stengėsi savaip interpretuoti. Parodos kuratorė Ramutė Rachlevičiūtė ieško paralelių, pateikia palyginamąją medžiagą ir žiūrovas pats gali įsižiūrėti, atrasti lietuviškos ir norvegiškos dailės sąsajų.

„Scanorama“ savo programoje „Munchas ir kinas“ atskleidžia daugeliui nežinomą norvegų menininko aistrą fotografijai. Kai kurie Muncho tyrinėtojai netgi teigia, jog jeigu jis būtų ilgiau gyvenęs - būtų tapęs kino režisieriumi.

Gerai paieškoję norvegų dailininko kūrybos atgarsių galėtume rasti ir kitų lietuvių dailininkų, įvairių šalių menininkų kūryboje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją