Ypatingas šių metų festivalio svečias – suomis Kim Helminen, „Piktųjų paukščių“ (Angry Birds Toons) autorius. Šio animacinio serialo sėkmės banga nuvilnijo nusinešdama autorinę kompaniją nuo Suomijos už Atlanto. Prieš atvykdamas į festivalį, kuris jau trečią kartą vyks Klaipėdoje, K. Helminen sutiko duoti interviu.

- Papasakokite, kaip atsidūrėte animacijos pasaulyje ir kas labiausiai jus veža šioje srityje?

- Kai buvau dar vaikas, nežinojau, ar norėčiau dirbti ką nors susijusio su animacija. Bet mane visada domino detalės ir įvairių dalykų miksavimas, pavyzdžiui, piešimas, rašymas, kinas, muzika, vaidyba ir tai, kaip visa tai veikia technologijų srityje. Animacija man pasirodė visus šiuos dalykus sujungiantis žanras, atitinkantis mano interesus. Taip atsidūriau Turku (Suomija) Menų akademijoje, animacijos studijose, kurias vedė Priit Pärn.

Labiausiai animacijoje man patinka žmonės, su kuriais dirbu. Tik pradėjęs studijas supratau, kad tai yra mano žmonės ir aplinka. Šis jausmas lydėjo per visa karjerą, išliko lig šiol, nepaisant to, su kokiu projektu tenka dirbti.

Žinoma, patinka ir visi kiti dalykai animacijoje: idėjų generavimas, scenarijaus šlifavimas. Dievinu tą akimirką, kai visi procesai ir detalės pagaliau atsiduria vienoje vietoje, kai visi susirenkame garso studijoje ir filmas tarsi, staiga, atgyja po begalės atskirų žmonių sunkaus ir nematomo darbo.

- Ar animacinių filmų žiūrovas yra kitoks nei šiaip kino mylėtojas? Gal jis labiau dvasingas žmogus, kuris blogo niekam nepadarytų?

- Nesu tikras. Galbūt, tai tiesa. Bet manau, kad animacinius filmus kuriantys žmonės apskritai yra krūva smagių, kūrybingų asmenybių. Jie talentingi, bet kartu gana kuklūs ir nemėgsta aplink save pūsti burbulo. Galbūt, tai ir animacijos žiūrovų auditorijos bruožas.

- Kaip gimė „Piktųjų paukščių“ istorija, tiesiog uzurpavusi visų gyvenimus? Ar šios sėkmės istorijos sudedamosios dalys jums pačiam aiškios?

- „Piktieji paukščiai“ yra daugybės žmonių bendro darbo rezultatas. Buvo komanda, sukūrusi žaidimą, kiti itin detaliai piešė ir kūrė paukščius, treti paršelius, kitas vizualizacijas. Dar kita grupė žmonių kūrė muziką, projektavo filmuko garsus ir jau nekalbu apie tuos, kurie prisidėjo kuriant įvairias kitas detales ir smulkmenas, galiausiai susivedančias į vieną istoriją.

- Kelias nuo idėjos iki jos įgyventinimo nėra lengvas, daugelis palūžta pakeliui. Su kokiais sunkumais teko susidurti kuriant „Piktuosius paukščius“?

- „Rovio“ kompanijos istorijoje tikrai buvo sunkių iššūkių, kaip bet kuriame kūrybos versle. Tačiau atsilaikėme ir įveikėme iššūkius dėka labia aistringų ir atsidavusių savo darbui žmonių, kurie sulaukė žaidimo sėkmės. Vėliau gimęs serialas Angry Birds Toons taip pat buvo sudėtingas ir didelis projektas naujai ir jaunai mūsų studijai, ir tai reikėjo suvaldyti. Tačiau sunkaus darbo dėka turime animacijos kūrinį, kuriuo galime didžiuotis. Vienas iš didžiausių iššūkių buvo sukurti paukščiams charakterius istorijoje be dialogų.

- Kokiam „Piktųjų paukščių“ charakteriui save priskirtumėte?

- Turbūt, esu toks Čako (Chuck) ir Bombos (Bomb) mišinys. Sunkiai nulaikau dėmesį kaip Čakas o kartais kiek pritingiu ir esu lėtas kaip Bomba.

- Sakoma, vaikai – geriausi kritikai. Ar domėjaisi jų nuomonę apie serialą?

- „Piktuosius paukščius“ gerai priėmė įvairaus amžiaus auditorija, bet pradžioje kažkokių didelių atgarsių nesitikėjau. Kai mano draugas, gyvenantis kitoje Atlanto pusėje pasakė, kad jo 2 m. dukra, pamačiusį vieną iš epizodų, kaip Karalius Kiaulė suvalgė Mažosios Kiaulytės tortą, labai susirūpino šia situacija. Paskui ji nusiramino, nes pabaigoje vistik gavo savo pyragą. Tada supratau ir tai tikrai paveikė mane, kad štai vienas vaikas, kažkur kitoje planetos dalyje, patyrė emocinę kelionę su vienu iš mūsų sukurtų personažų. O juk mes turime milijonus vaikų pasaulyje ir visi jie kartu su mūsų šou kuria savo asmeninę patirtį. Manau, kad tai yra neįtikėtinai puiku.

- Kokios animacijos tendencijos, perspektyvos jums atrodo patraukliausios? Kuo pasidalinsite Lietuvoje su animacijos mylėtojais ir profesionalais?

- Dabar aš labai domiuosi ryšiu tarp žaidimo formato ir istorijos pasakojimo. Kaip pasakojimo technika ir metodai gali sustiprinti mobiliųjų žaidimų turinį. Man keista ir įdomu, kad animacijos ir žaidimų industrijų kūrėjai mato pasaulį skirtingai, bet iš esmės siekia ir kuria tą patį – naujas patirtis žmonėms.

- Koks personažas ar asmenybė jus įkvepia?

- Visada buvau labiau kūrėjas, nei vartotojas. Bet mane įkvepia linksmi, talentingi ir įdomūs žmonės. Jei per darbo dieną daug daug juokiamės, žinau, esu savo vietoje.

„Piktųjų paukščių“ peržiūra ir susitikimas su režisieriumi vyks vasario 3 d. 16 val. Kultūros fabrike, Klaipėdoje. K.Helminen skaitys paskaitą „Angry Birds animacijos ir video žaidimo pasaulis“. Šis renginys nemokamas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją