Svetainėje medium.com paskelbtos publikacijos autorė peržvelgė per trejetą metų, nuo 2012 m. birželio 3 d. iki 2015 m. birželio 11 d., M. Trump į socialinį tinklą įkeltas nuotraukas, ypač didelį dėmesį atkreipdama į tas, kuriose matyti ir jos atvaizdas. Pastarąsias straipsnio autorė sakosi išanalizavus tarsi tikrus meno kūrinius.

Kiekvieno iš mūsų požiūris į aplinką unikalus, nesvarbu, ar esame fotografai, ar apskritai jokie menininkai. Fotografuoti pasirinkti objektai ir jų kompozicijos tikrai šį tą atskleidžia apie tai, kaip regime ir suvokiame pasaulį. O tokios žiniasklaidos išmuštruotos, save kontroliuoti pratusios ir užsisklendusios asmenybės kaip M. Trump skelbiamų nuotraukų kolekcija suteikia progos bent akies krašteliu pažvelgti į realybę, kurioje ji egzistuoja. Jokioje kitoje terpėje – nei duodama interviu, nei pasirodydama viešai – ji taip neatpalaiduoja savo savisaugos instinkto, kaip fiksuodama jos dėmesį patraukusius vaizdus.

Tad kokia gi ta jos regima realybė? Kokį vaidmenį ji sau prisiskiria? Galbūt Auksaplaukės, nelaukiančios jokio princo ir neturinčios ilgos kasos, užsisklendusios aukštame bokšte, kurį pati pasirinko, ir patenkintos stabilia ir lengvai nuspėjama nelaisve? Kodėl gi M. Trump nepersikelia į Baltuosius rūmus?

Per trejus metus M. Trump paskelbė tik vieną nuotrauką, kurioje įsiamžino su savo vyru, dabartiniu JAV prezidentu, Donaldu Trumpu. Būtent jo veidas ir užima didžiąją dalį kadro, o jos skendi šešėlyje, be to, yra nukirptas. Šis vaizdas puikiai parodo, kokią vietą M. Trump skiria sau įsivaizduojamame pasaulyje.

Per tą patį laikotarpį M. Trump paskelbė penkias savo vyro ir sūnaus nuotraukas. Visos nufotografuotos stovint jiems už nugarų, o viena sėdint užpakalinėje automobilio sėdynėje. Atrodo, kad šablonas, pagal kurį vyrai visada žengia pirmieji, o moterys seka įkandin, jai daugiau nei priimtinas. Tokią jos laikyseną buvo galima pastebėti ir per inauguracijos iškilmes. Taigi, M. Trump visiškai patogiai jaučiasi būdama fone.

Į savo pačios šeimą, kaip matyti, M. Trump žvelgia tarsi iš užkulisių, tačiau visą kitą pasaulį ji regi iš viršaus. Socialiniame tinkle ji paskelbė net 74 nuotraukas, kuriose užfiksuotas pro langą iš namų „Trump Tower“ dangoraižyje atsiveriantis vaizdas. Kad ir keista, ji išties daug laiko praleidžia namie.

Juk gali disponuoti didžiulėmis pinigų sumomis ir naudotis asmeniniu lėktuvu, o vis fotografuoja tą patį iki koktumo pabodusį pro kambario langą matomą vaizdą – tai vakare, tai ryte, tai lyjant, tai šviečiant saulei.

Nuotraukose, fotografuotose iš „Trump Tower“ dangoraižio, aiškiai juntamas tam tikras pasyvumas. Autorė tarsi siekia pabrėžti nekintančią miesto panoramą ir vengia bet kokių asmeninį požiūrį atskleidžiančių ženklų. Nesistengdama suteikit jokio emocinio atspalvio ji tiesiog fiksuoja tą patį vaizdą skirtingu paros metu. Kadruose vyrauja ramybė, kuri šiuo atveju veikiausiai simbolizuoja saugumo jausmą. Žemė nesustodama sukasi aplink Saulę, bet perspektyva kiekvieną dieną išlieka ta pati.

Visi esame linkę nejučiom kreipti objektyvą į tuos pačius objektus. Kaip tik šis polinkis ir atskleidžia išskirtinį kiekvieno požiūrį į aplinkinį pasaulį.

Šiuo atveju mes žinome, kad aptariamų nuotraukų autorė – visomis išgalėmis nuo pirmosios ponios įsipareigojimų besistengiant išsisukti moteris, iškėlusi bylą „Daily Mail“ dėl įvaizdžiui padarytos žalos (mat leidinys sykį parašė, esą, M. Trump kadaise teikė eskorto paslaugas), be to, atsisakanti išsikelti iš namų, nors dėl to jos saugumui vyriausybė turi skirti apvalią 50 mln. JAV dolerių (maždaug 47 mln. eurų) sumą.

Atsižvelgdami į šiuos faktus, nuotraukas galime pabandyti interpretuoti kiek kitaip – kaip nuolankiai su atsiskyrėlio lemtimi susitaikiusio asmens fiksuojamą metų laikų kaitą. Atrodo, kad savo pozicijų M. Trump nesutiktų apleisti net pasauliui byrant į šipulius.

Dar labiau glumina tai, kad savo „tvirtovės“ M. Trump nepalieka iki šiol – kad net dabar tarsi karalienė žvelgia į mus iš dangoraižio aukštybių.

Peržiūrint šias nuotraukas kyla dar vienas klausimas: ar asmuo, į likusią žmoniją dažniausiai žvelgiantis iš viršaus, ir iš tiesų jaučiasi viršesnis už kitus?

Iš visų asmeninėje M. Trump paskyroje paskelbtų nuotraukų net 57 yra fotografuotos pro automobilio langą. Iš pirmo žvilgsnio galima pamanyti, kad 15 Centrinio parko vaizdų yra įamžinti kartu su kitais besivaikštant medžių paunksmėje. Deja, yra ne taip.

Atidžiau pažvelgus, nesunku pastebėti, kad medžių šakos šiek tiek sulietos. Taip yra todėl, kad nuotraukos nufotografuotos iš važiuojančio automobilio. Dar vienas fotografavimo aplinkybes išduodantis požymis – ant lango stiklo sustingę lietaus lašai, taip pat specifinė „laužyta“ saulės šviesa. Taigi, pasivaikščiojimą parke M. Trump veikiausiai supranta kaip pasivažinėjimą.

Tad ar ji apskritai kada nors kur nors išeina? Sprendžiant iš internete skelbiamų pačios įamžintų vaizdų, labai retai. Ji, žinoma, buvo ir Vašingtone, ir Barselonoje, tačiau galima pamanyti, kad ir šias vienas stebėjo pro automobilio langą.

Ji dažnai lankydavosi „Mar-a-Lago“ dvare ir įvairiuose kultūriniuose renginiuose, kuriuos stebėdavo iš neįtikėtinai brangiai kainuojančių vietų primose eilėse.

Iš visų tinkle „Twitter“ paskelbtų vaizdų išsiskiria krabo atsiskyrėlio nuotrauka. Tai vienintelis kada nors M. Trump įkeltas gyvūno atvaizdas, neskaitant, žinoma, „Mar-a-Lago“ lenktyniaujančių žirgų.
Krabas atsiskyrėlis – tai juk nuosavame kiaute gyvenanti būtybė. Galbūt M. Trump toks egzistavimas atrodo priimtinas?

Įspūdį apie prabangą, kurioje skendi Trumpų šeimos rezidencija, galima susidaryti iš viešai skelbiamų nuotraukų, kuriuose vaizduojami įspūdingi sietynai ir paauksuoti pilioriai, tačiau žvelgiant pro M. Trump objektyvą susidaro kiek kitokios vietos įspūdis. Namuose darytos nuotraukos atskleidžia vaizdą iš netikėtos, net netobulos perspektyvos. Auksinės šviesos nutvieksti įvairūs objektai, pavyzdžiui, kėdės ar lubos, kelia keistą įspūdį. Atrodo, tarsi stebėtum pasakų pilyje įkalintos mažos mergaitės nedrąsaus žvilgsnio pagautus vaizdus.

Keistą šių kadrų kompoziciją tikriausiai paaiškina ta aplinkybė, kad jie užfiksuoti kaip savotiškas pranešimas M. Trump paskyros sekėjams, informuojantis, kad ji su malonumu leidžia vakarą namie, tačiau neturintis atskleisti kokių nors namų interjero detalių plačiajai visuomenei. Taigi neįprastos perspektyvos galėjo būti pasirinktos kaip būdas kuo daugiau informacijos išlaikyti paslaptyje.

Reikia pasakyti, kad ši tendencija ryški ir tose nuotraukose, kuriose M. Trump fotografuoja save.

Veido nuotraukas M. Trump skelbia ypač retai, tačiau jei tokių ir pasitaiko, jos būna tiek apdorotos redagavimo programa, kad beveik neįmanoma įžiūrėti veido dalių kontūrų, pavyzdžiui, nosies vietoje matyti tik šnervės.

Kartais veidas nebūna retušuotas, bet tada jį dengia akiniai nuo saulės arba plačiakraštė skrybėlė.
Būna ir taip, kad kadre matyti tik dalis veido.

Ar ne paradoksalu? Juk M. Trump – buvęs modelis, viešas, visiems gerai žinomas asmuo, o jos asmenukės primena fragmentiškus, išblukusius atvaizdus.

Peršasi išvada, kad net tada, kai fotografuoja save, ji stengiasi pasislėpti.

M. Trump nuotraukų kolekcijoje labiausiai žavi jos sūnaus Barrono atvaizdai. Reikia pasakyti, kad jo, kaip ir jos pačios nuotraukose, veido dažniausiai nematyti. Jei nebūtų nurodyta, vargu ar kas atspėtų, kas tai per vaikas.

Beveik visoms M. Trump fotografuotoms Barrono nuotraukoms būdinga ta pati kompozicija. Už jo neretai driekiasi platus horizontas. Tai gali būti vandenynas, beisbolo arba golfo laukas. Jo žvilgsnis visada nukreiptas kažkur kitur, tik ne į kamerą. Atrodo, tarsi jis žvelgia į priekį – į ateitį.

Beje, sūnaus nuotraukoms nėra būdinga apatija ar abejingumas. Barronas – aktyvus užfiksuotos akimirkos dalyvis. Jis visada ką nors veikia: eina ar plaukia. Net tada, kai stovi sustingęs, jis neatrodo pasyvus – intensyviai žvelgia į tolį, be to, nesislepia už jokių barjerų ar stiklų. Nuotraukose M. Trump projektuojamas sūnaus pasaulis gerokai platesnis nei jos pačios.

Tik vienoje nuotraukoje M. Trump nusifotografavo su sūnumi ir tik šiame kadre matyti visas Barrono veidas. Deja, šįkart jis užmaskuotas jai pačiai priimtiniausiu būdu: berniukas yra su didžiuliais slidinėjimo akiniais.

Nurodydama oficialią priežastį, kodėl neišvyksta iš Niujorko, M. Trump paaiškino, kad privalo palaukti, kol baigsis Barrono mokslo metai. Ji, kaip pati teigė, nenori, kad būtų sutrikdytas įprastas sūnaus gyvenimo režimas. Tokie samprotavimai, žinoma, skamba absurdiškai ir visiškai neįtikinamai, nors, ko gero, buvo sugalvoti dar prieš pritariant savo vyro sprendimui kandidatuoti į šalies prezidentus.

Sūnaus pasaulį M. Trump siekia pavaizduoti daug erdvesnį nei savo pačios. Barroną nuotraukose supa daug platesnės erdvės. Be to, galima spėti, kad M. Trump visomis išgalėmis stengiasi sūnų apsaugoti, o saugumą ji sieja su galimybe pasislėpti.

Tad kodėl gi ji nesikelia į Baltuosius rūmus? Ji slepiasi. Poreikis pasislėpti toks didelis, kad niekas kitas jai nerūpi – nei šalis, nei besiformuojanti neigiama nuomonė, nei sumos, kurias tenka mokėti iš valstybės biudžeto. Ji niekada nepripažins, kad taip elgtis nedera, nes slapstymasis, jos manymu, negali būti laikomas netinkamu veiksmu – jis tik garantuoja saugumą.

M. Trump gyvena už stiklo, užsidariusi automobilyje arba namuose, skrisdama privačiais lėktuvais ir apsistodama privačiose rezidencijose. Ji net neišlipa iš automobilio, kad apžiūrėtų žymius statinius ar pasivaikščiotų parke. Ji nė sekundės nebūna visuomenės apsupty.

M. Trump, ko gero, mažiausiai visuomeninėms pareigoms, o ypač tokioms, kurias jai lemta užimti, tinkama kandidatė per visą Jungtinių Valstijų istoriją. Todėl amerikiečiai vargu ar galėtų ko nors iš jos tikėtis. Ji gyvena pritemdytame pasakų pasaulyje ir verta prisiminti, kad bokštuose įkalintos pasakų princesės niekada neišgelbsti nieko kito, išskyrus save.

Melanios Trump gyvenimas kitų fotoobjektyvų kadruose:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)