„Narai apžiūrėjo sonaru aptiktą objektą ir įsitikino, kad tai yra sudužusio lėktuvo korpusas. Šiuo metu nagrinėjami jo iškėlimo variantai“, – sakė agentūros pašnekovas.

Šaltinis nurodė, kad lėktuvo nuolaužos buvo rastos už 1,7 km nuo kranto, 27 metrų gylyje.

„Pagal preliminarius duomenis, lėktuvas smarkiai pažeistas“, – šaltinis sakė „Interfax“.

Jis pridūrė, kad buvo apibrėžta paieškų zona, o lėktuvo radimo vietoje buvo paliktas radijo švyturys.

Pranešama, kad kai kurios aukos buvo rastos su gelbėjimosi liemenėmis.

Sekmadienį iš Sočio išskridęs karinis lėktuvas TU-154, kuriuo skrido 84 keleiviai ir 8 ekipažo nariai (iš viso - 92 žmonės), iš pradžių dingo iš radarų, o paskui sudužo Juodojoje jūroje.

Sekmadienio vakarą pranešta, kad lėktuvo katastrofoje žuvo visi keleiviai ir įgula. Išsigelbėjusių nėra. Tarp keleivių buvo 65 Aleksandrovo ansamblio nariai, turėję koncertuoti Sirijoje, ir 9 žiniasklaidos atstovai iš Rusijos pirmojo televizijos kanalo, NTV ir „Zvezda“ televizijos.

Atmetė teroro akto galimybę

Katastrofą galėjo sukelti piloto klaida arba techninis gedimas, bet ne teroro aktas, pirmadienį pareiškė Rusijos transporto ministras, šalyje, kurioje dėl nelaimės paskelbta gedulo diena.

Pasak Rusijos gynybos ministerijos, nelaimės vietoje jūroje ir prie jos krantų vykstančioje paieškos operacijoje dalyvavo daugiau nei 3 tūkst. gelbėtojų ir 32 laivai. Lėktuvo nuolaužų ir žuvusiųjų buvo ieškoma pasitelkus sraigtasparnius, bepilotes skraidykles ir batiskafus. Operacija nenutrūko per visą naktį – jos teritorija buvo apšviesta stipriais prožektoriais.

Transporto ministras Maksimas Sokolovas pirmadienį interviu televizijai sakė, kad teroro išpuolis nėra viena pagrindinių galimų nelaimės versijų. Pareigūnai nagrinėja galimo techninio gedimo arba piloto klaidos galimybes.

Šią poziciją palaikė Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas, pirmadienį per spaudos konferenciją pareiškęs, kad „teroro akto versija toli gražu nėra pirmaeilė“.

Kyla įtarimų

Tačiau keletas aviacijos ekspertų atkreipia dėmesį į detales, kurios neleidžia visiškai atmesti teroro išpuolio versijos. Jiems klausimų kelia tai, kodėl laivo įgula nepranešė apie jokį gedimą, o lėktuvo nuolaužos išsibarstė dideliu spinduliu.

„Galimi gedimai...žinoma, negalėjo neleisti įgulai apie juos pranešti“, – sakė buvęs oro dispečeris Vitalijus Andrejevas „RIA Novosti“.

Rusijos federalinė saugumo tarnyba (FSB) nurodė, kad pagrindinės tiriamos katastrofos versijos – „pašalinių daiktų patekimas į variklį, nekokybiški degalai, sukėlę galios sumažėjimą ir variklių gedimą, pilotų klaida, techninis lėktuvo gedimas“.

„Orlaiviu nebuvo gabenama karinės ir dvejopos paskirties krovinių, pirotechnikos priemonių“, – pridūrė FSB.

Iki pirmadienio ryto gelbėtojams pavyko ištraukti 11 žuvusiųjų kūnų ir atskirų palaikų dalių. Palaikai buvo nuskraidinti į Maskvą, kur juos ketinama atpažinti.

Pirmadienį prie Sočio Adlerio oro uosto improvizuotame memoriale žmonės degė žvakutes ir dėjo gėles prie pakylos, ant kurios buvo sudėtos kai kurių žuvusiųjų nuotraukomis.