Įspūdingos vandens formulės Kauno marias raižys birželio 10-11 dienomis.

Išskirtinė galimybė

2016 metų vasarą F2 pasaulio čempionato etapas vyko Zarasuose. Dabar eilė atėjo Kaunui.

„Tokio masto ir svarbos renginio organizavimas būtent Kaune yra didelis pačio miesto įvertinimas. Organizatoriai vertina visą eilę aspektų – pradedant viešbučiais ir baigiant varžybų vieta. Kaunas puikiai atitiko visus reikalavimus“, - teigia Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

„Praėjusiais metais Zarasuose buvo puiki repeticija prieš šių metų renginį Kaune. Pasimokėme iš klaidų, įgavome patirties. F2 pasaulio čempionato organizatoriai mumis pasitiki ir suteikė teisę organizuoti varžybas Kaune“, - sako renginio organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.

Sudėtinga, net penkių posūkių lenktynių trasa bus įrengta Kauno mariose. Visa trasa bus puikiai matoma iš visų žiūrovų vietų.

Nori kopti ant podiumo

F2 formulių lenktynėse dalyvaus ir Lietuvos atstovas Edgaras Riabko. 33 metų kauniečiui Zarasuose ne itin sekėsi – lietuvio komanda nuolat susidurdavo su techninėmis problemomis. Po žiemos garaže E. Riabko į lenktynes grįžta perrinkęs ir gerokai patobulinęs savo techniką.

„Zarasuose buvo visiškai naujas laivas – pavedė variklis, kuris nuolat gesdavo. Treniruotėse viskas veikė puikiai, o tik prasidėjo kvalifikacija ir motoras pradėjo trukčioti. Nepasisekė. Perrinkus variklį kitose varžybose buvau trečias. Visuomet stengiamės maksimaliai. Technika ta pati, kaip ir Zarasuose, tik viskas naujai perrinkta – tiek variklis, tiek pats laivas. Viskas padaryta naujai“, - sako E. Riabko.

Gegu˛ės pabaigoje E. Riabko laukia varžybos Vokietijoje. Tai bus generalinė repeticija prieš startą Kaune.

„Vokietijoje susirenka vieni iš pajėgiausių dalyvių pasitikrinti jėgas. Po šių varžybų matysiu, kiek mes per žiemą patobulėjome garaže. Dabar labai sunku prognozuoti, tačiau mano svajonė – podiumas. Pernai baigiau dešimtas tarp 41 dalyvio. Toks ir buvo planas. Šiemet norisi po visų etapų būti penketuke. Man patinka kopti į viršų žingsnis po žingsnio – jei greitai šoksi į viršų, tai greitai ir krisi žemyn“, - planais dalinasi E. Riabko.

„Plaukiu jau 23 metus ir matyt startinio jaudulio mažiau. Kai užsikuria variklis – aš jau nieko negirdžiu. Negirdžiu nei žiūrovų, nei savo balso, nei savo minčių. Tiesiog save išjungi. Greitis yra 200 km/val. ir jaudintis nėra kada. Tiesiog malonu, kai išlipi iš laivo ir girdi plojimus“, - sako E. Riabko.

Greiti ir brangūs

Ne paslaptis, kad vandens sportas yra brangus malonumas. Jei prie to pridėsime ir motorus – kaina kyla dar labiau. Skaičiuojama, kad pilnai paruoštas lenktyninis motorlaivis kainuoja tūkstančius.

„F2 klasės formulių korpusas pagamintas iš anglies pluošto – lygiai taip pat, kaip ir „Formulės-1” bolidai. Išvystyti įspūdingą 180 km/val. ar dar didesnį greitį formulėms leidžia galingi šešių cilindrų, 200 AG varikliai.

Pagal įsibėgėjimo greitį šios klasės motorlaiviai prilygsta galingiausiems super automobiliams, tokiems kaip “Lamborghini Murcielago LP640” ar “Mercedes SLR McLaren”. Aišku, tokio lygio laivai kainuoja pakankamai brangiai. Pilnai sukomplektuoto laivo kaina siekia 100 tūkst. eurų“, - teigia M. Mačiulaitis.

Konkurencija didžiulė

Į Kauną birželio 10-11 dienomis atvyks 24 geriausi pasaulio pilotai iš Skandinavijos šalių, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Vokietijos, Italijos ir net Jungtinių Arabų Emiratų. E. Riabko neslepia, kad turtingų užsienio komandų biudžetai yra 3-4 kartus didesni, nei Kauno ekipos.

Renginio metu be pagrindinių lenktynių, kurių metu pilotai trasą turės įveikti 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena iš jų – maksimalaus greičio siekimo rungtis, kai pilotai sieks išvystyti kuo didesnį greitį tiesiojoje.

Renginio metu žiūrovų zonose veiks įvairios pramogos visai šeimai. Be to, bus galimybė pačiam sėsti į dvivietę vandens formulę ir pajusti, kokias apkrovas patiria profesionalūs sportininkai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)