Nereikia horoskopo kaip buvusiam premjerui, kad suprastum – diena bus prasta. Ir karjera trumpa. Taip ir nutiko. Turizmo departamento direktorė Jurgita Kazlauskienė jau padėjo pareiškimą.

Turizmo departamentas kartu su Ūkio ministerija yra įsikūręs ant naminių gyvulėlių kapinių. Pati Ūkio ministerija su jos buvusiais bebaimiais lyderiais Vėsaite ir Gustu neblizgėjo karma, bet Turizmo departamentas yra kažkoks Didysis Karmos kanjonas (oficialiose nuotraukose mes rodome Kanjoną, bet sakome, kad tai Velnio duobė Aukštadvaryje).

Prisiminkime drąsią Lietuvą, prisiminkime buvusią vadovę Raimondą Balnienę, kuri vaizdo įraše kvietė turistus atvykti, nes pas mus dabar labai saugi šalis, kadangi visi banditai emigravo, prisiminkime amžinajame įšale sustingusį oficialų Lietuvos turizmo puslapį, kadangi konkursą laimėjusi agentūra padarė savo darbą ir išėjo namo išjungusi šviesą, o puslapį liko prižiūrėti departamento jaunesniosios specialistės vyresnioji specialistė (teisybės dėlei reikia pažymėti, kad tai buvo ankstesniosios vadovės darbo perlas, Jurgitos Kazlauskienės komanda šitą gėdą bent kažkiek aptvarkė), prisiminkime oficialųjį Lietuvos puslapį ir angliškoje versijoje pateiktus Vasario 16-osios signatarus tik su vardais, pamiršus parašyti jų pavardes (čia ne Turizmo departamento, o Vyriausybės kanceliarijos rankučių darbas, bet prie bendro įvaizdžio fiasko prisideda).

Ir dabar dar vienas fiasko. Nuotraukos iš kitų šalių pateikiamos tarsi būtų iš Lietuvos, nes jos tiesiog asociatyvios. Real is Fake. Už 140 000 euriukų.
Prieš kurį laiką pietavau su vienos labai didelės bendrovės rinkodaros vadovu. Įsikalbėjome apie pinigus ir kaštus. Ir jis paklausė, o kiek realiai kainuotų sukurti videoklipą su štai tokiais parametrais. Ir aš jam sudėliojau. Jis nutilo, ilgai žiūrėjo į savo balintą kavą ir pasakė labai negražų žodį. „O agentūra mums duoda septynis kartus didesnę sumą“ – sumurmėjo.
Andrius Tapinas

Už visą šitą grožį atsakingos agentūros atstovas Tomas Nemura paskubėjo gelbėti situaciją, nes pirmasis agentūros komentaras – „nedramatizuokime situacijos, nes svarbu ne vieta, o emocija, kurią ta vieta pateikia“ pretendavo į LOGIN apdovanojimą kaip „Blogiausias išsivartymas iš krizinės situacijos“.

Tomas Nemura prisiėmė kaltę dėl netikrų nuotraukų ir pažadėjo daugiau taip nedaryti. Klausimas – jeigu agentūra ir departamentas nebūtų pagauti, ar ir toliau būtume mėgavęsi „Fake is Beautiful“ nuotraukomis.

Nurimus emocijoms kiti p. Nemuros paaiškinimai įdomesni. Jis įvertina, ką agentūra padarys už minėtus pinigus, kurie, kaip ir jis pats sutinka, yra nemaži.

1. Sukurs strategiją, turinio struktūros parengimą, komunikacijos logikos parengimą ir veiksmų planą.

Taip, taip – tie patys amžini burtažodžiai, kuriais kūrybinės agentūros, prilipusios prie valstybinių pinigų derlingumo deivės krūties, vis dar apžavi departamentus ir institucijas.

2. Surašyta, kiek visko bus padaryta: 12 mėnesių po 20 įrašų feisbuke, 5 turinio kampanijos, paskyros administravimas ir šešių vaizdo klipų sukūrimas.

Iki šiol mes turėjome didelę problemą, kad visas dėmesys buvo skirtas kiekybei. 240 įrašų feisbuke – žiauriai kietai, nerealiai pavarom, o kad niekas jų neskaito ir nereaguoja, čia jau ne mūsų problema.
Štai ir atsakymas, kodėl real is beautiful. Nes kūrybinės, reklamos, turinio rinkodaros, media planavimo agentūros laiko savo klientus, ypač valstybinius pinigus skirstančias įmones arba a) ožkučiais, kuriuos galima muilinti Chotabyčiaus lygio burtažodžiais, b) labai solidžiais draugais, kuriems laimėjus konkursą reikia šiek tiek atmesti atgal.
Andrius Tapinas

Tomo Nemuros atveju reikia pripažinti, kad jie pasiruošę atsakyti už savo rezultatus – žada mėnesinį augimą po 7000 vartotojų, 250 000 peržiūrų „Youtube“ per metus, per mėnesį pasiekti po 700 000 vartotojų feisbuko paskyrose ir taip toliau. Rodikliai yra, tai jau gerai.

Bet problemos lieka. Socialiniai tinklai yra emocijos ir istorijų pasakojimo vieta. Jeigu nemokate pasakoti istorijų, liksite prie suskilusios geldos, kad ir kiek integracijų, rodiklių, augimo, pasiekiamumo parodysite. Jeigu nemokate ne tik gražiai padaryti, bet ir teisingai iškomunikuoti – ta pati bėda. Bet panašu, kad agentūroms tai nerūpi. Joms rūpi konkursai, 140 000 eurų ir jų maksimalus įsisavinimas su minimaliomis sąnaudomis. Ir čia atsiranda „Shutterstock“ nuotraukytės iš Slovakijos.

Prieš kurį laiką pietavau su vienos labai didelės bendrovės rinkodaros vadovu. Įsikalbėjome apie pinigus ir kaštus. Ir jis paklausė, o kiek realiai kainuotų sukurti videoklipą su štai tokiais parametrais. Ir aš jam sudėliojau – kiek kainuoja gerų profesionalų darbas, idėja ir netgi visai nebloga pelno marža. Jis nutilo, ilgai žiūrėjo į savo balintą kavą ir pasakė labai negražų žodį. „O agentūra mums duoda septynis kartus didesnę sumą“ – sumurmėjo.
Pagrindinis vaizdo įrašas, kuris pasitinka atėjus, yra „Kodėl Lietuva geriausia vieta praleisti Kalėdas“. Šiandien yra vasario 10 diena, tai labai smagu, kad gražiausioms metų šventėms yra ruošiamasi taip iš anksto.
Andrius Tapinas

Štai ir atsakymas, kodėl real is beautiful. Nes kūrybinės, reklamos, turinio rinkodaros, media planavimo agentūros laiko savo klientus, ypač valstybinius pinigus skirstančias įmones arba a) ožkučiais, kuriuos galima muilinti Chotabyčiaus lygio burtažodžiais, b) labai solidžiais draugais, kuriems laimėjus konkursą reikia šiek tiek atmesti atgal.

Kita problema – tas pats Tomas Nemura mini, kad projekto trukmė metai. Jie pasibaigs, o kas toliau? Valdymą perims vyresnioji jaunesniosios specialistės bendradarbė? Tai jau turėjom ir matėm su „LikeAble Lithuania“, kai pasibaigus kampanijai ir pasigyrus, kad pritraukta 820 000 interakcijų ir 52 000 sekėjų, projektas virto gėdingu zombiu.

Beje, neįtikėtina, bet faktas – „LikeAble Lithuania“ kūrė tas pats Tomas Nemura ir „Chocolate“ agentūra. Neįtikėtina, bet faktas – už „LikeAble Lithunia“ Turizmo departamentas sumokėjo 450 000 litų arba 130 000 eurų. Gamta, tu nuostabi.

Beje, jeigu įdomu, tai „LikeAble Lithuania“ vis dar gyvojo numirėlio žingsniu šlitiniuoja virtualiame pasaulyje. Yra gyva „Twitter| paskyra su metų senumo paskutiniu įrašu ir 629 sekėjais. Kitas paskyras, ačiū Dievui, jau perėmė „Real is Beautiful“. Pažiūrėkime, kaip ji atrodo.
Oficialus Latvijos turizmo puslapis latvia.travel mus lenkia 6 kartus su 120 000 žmonių mėnesiniu srautu, o oficialus Estijos turizmo puslapis – 12 kartų su 250 000 žmonių srautu.
Andrius Tapinas

Pagrindinis vaizdo įrašas, kuris pasitinka atėjus, yra „Kodėl Lietuva geriausia vieta praleisti Kalėdas“. Šiandien yra vasario 10 diena, tai labai smagu, kad gražiausioms metų šventėms yra ruošiamasi taip iš anksto. Kitų vaizdo įrašų daug, bet žiūrimumas graudus – kai puslapis su 61 000 sekėjų sukuria vaizdo klipą, kurį peržiūri 39 žmonės, kažkas yra labai negerai.

Įrašams ir nuotraukoms (jeigu ne iš „Shutterstocko“) sekasi geriau – gražus užšalęs ežeras sulaukia ir iki 1000 patinka bei keliasdešimt pasidalinimų. Šis tas.

Apie „Youtube“ kanalą geriau nieko nekalbėti. Oficialus Lietuvos turizmo šauklys turi 385 prenumeratorius. Pagrindinis įrašas peržiūrėtas 2 900 kartų. Iš ES pinigų finansuoto projekto „Keliauk ir ragauk“ vaizdo įrašai turi 11, 29, 34 ir netgi 63 peržiūras. „Explore Culture“ – 36 peržiūras, o su dronais filmuotas, žiauriai kietai padarytas „See nature“ jau tempia net iki 450 peržiūrų.
Tokiais tempais jūs lietuviškojo „Teslos“ viliojimo vaizdo peržiūras pasieksite per kokius 13 metų, o Laisvės TV sukurtą „Lithuania welcomes Trump“ per 86,4 metų.

Oficialus mūsų turizmo puslapis www.lithuania.travel yra įšalęs, nepatrauklus ir turbūt labiau atmušantis norą apsilankyti mūsų šalyje. Sakysite, subjektyvi nuomonė? „Similar Web“ duomenimis, šitą puslapį per mėnesį aplanko 20 000 žmonių arba 600 žmonių per dieną. Tai yra juokingas skaičius ir pagal populiarumą Lietuvoje jis yra 8018 vietoje. Žinoma, jis net dvigubai lenkia mūsų šimtmečio puslapį www.lietuva.lt, kurį aplanko po 300 žmonių per dieną.

Norite dar skaudesnio palyginimo – oficialus Latvijos turizmo puslapis latvia.travel mus lenkia 6 kartus su 120 000 žmonių mėnesiniu srautu, o oficialus Estijos turizmo puslapis – 12 kartų su 250 000 žmonių srautu.

Real is beautiful.

Ką daryti naujajam Turizmo departamento vadovui?

1. Pakeisti bendravimo su agentūromis stilių. Išmesti visus prisiplakėlius, draugelius, atkatčikus ir įsisavintojus. Pakeisti monterio Mečnikovo iš „Dvylikos kėdžių“ darbo stilių – nuo „pinigai ryte, kėdės vakare“, į „rezultatai ryte pinigai vakare“.

2. Išskaidrinti konkursus ir deklaruoti siekiamus tikslus viešai ir iš anksto, o ne tada, kai prispaudžiama uodega.

3. Į konkurso sąlygas įrašyti, kad sukūręs vaizdo įrašą, kuris surenka 29 peržiūras, agentūros vadovas bus iškviestas į Turizmo departamentą ir gaus į snukį.

Sakysit, kad niekas nebenorės dalyvauti konkursuose ir tada liksim iš viso be nieko. O tada gal žengti ketvirtą žingsnį.

4. Pakviesti išgerti kavos visus, kurie jau yra šį tą nuveikę Lietuvos populiarinimo užsienyje labui – Simono Rudamino „We love Lithuania“ (300 000 sekėjų, nuotraukos sulaukia tūkstančių patinka, feisbuko vaizdo įrašai surenka po 50 000 peržiūrų, ačiū jums labai), Mariaus Jovaišos „Neregėta Lietuva“, Karolio Žukausko „Lietuvon“, „GigaFactory Minecrafte“ statytojus ir dar kitus entuziastus, jau įrodžiusius, kad moka ir gali. Ir geriant kavą pasakyti – „Publika, vardan tos, paimam kartu ir padarom taip, kad visi žagtelėtų. Juk bendras reikalas“.

Imtume ir padarytume. Nes iš tiesų bendras reikalas. Nes juk real is beautiful.