A. Zuokas mėgo įdomias idėjas: oranžiniai dviračiai (tiesa, pavyko tik iš antro karto), turėjome galimybę investuoti į salą šalia Graikijos, taksi įmonė, galiausiai miesto avialinijos, kurių bilietas vilniečiui kainavo papildomus 345 litus. O per dvejus metus šios avialinijos surijo apie 52 mln. litų. Nei daug, nei mažai - „tik“ tūkstantis vietų naujuose darželiuose.

Avialinijos ir toliau būtų gyvavusios už miestiečių pinigus, tačiau Remigijus Šimašius - ne Artūras Zuokas, jis greitai suprato, kad nacionalinės avialinijos turi būti išlaikomos ne miesto, bet valstybės arba privačių investuotojų. Tačiau kas norės mesti pinigus į projektą, kuris kainuos daug, bet uždirbs tik karmos taškų.

Itin juokingai šioje istorijoje atrodo valdantieji, būtent socialdemokratai, kuriems priklauso atsakinga Susisiekimo ministerija, ir kurie norėdami privalėjo ir galėjo ištraukti „nacionalines“, ne Vilniaus avialinijas.

Nepamirškime ir to, kad prie šių avialinijų prisidėjo patys socialdemokratai, kurie tuomet dirbo savivaldybės valdančiojoje koalicijoje kartu su A. Zuoku. Bet apie tai šiuo metu socialdemokratai tyli. Nežinau, gal pamiršo, o gal yra kitų priežasčių.

Valdantieji užuot gelbėję ar padėję „Air Lituanica“, pasirinko kitą būdą. Socialdemokratų vilkai politikuoja ir kuria nebūtas sąmokslo teorijas, jog liberalai neva turi kažkokį susitarimą su Latvijos kompanija „Air Baltic“.

Pastebimas ir argumentų stygius, visi supranta, kad R. Šimašiui užtenka 916 mln. litų miesto skolos, daugiau jam nebereikia. Socialdemokratai, neturintys argumentų, ėmė prisiminti liberalų lyderio, buvusio susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio nuodėmes ir nesugebėjimą išsaugoti kitas nacionalines avialinijas „FlyLaL“.

O dėl „Air Lituanica“ apkaltino Vilniaus miesto savivaldybę priėmus lengviausią sprendimą, nors Vyriausybė pabūgo imtis šio projekto.

Visiems, dar bent kiek draugaujantiems su elementaria aritmetika ir nepolitikuojantiems, viskas aišku: niekas nenorėjo vilkti šio kryžiaus. Kasmet šis utopinis projektas Vilniui ar Lietuvai kainuotų 35 mln. litų.

Ką už šiuos pinigus gali nuveikti valstybė ar miestas, skaičiuokite patys. O ką šios avialinijos davė Lietuvai? Buvęs meras argumentuoja, kad „Air Lituanica“ vien per mūsų valstybės pirmininkavimo Europos Sąjungai laikotarpį sutaupė 3,4 mln. litų. Tai gerai. Tačiau nuostolis Vilniaus miestui siekia net 52 mln. litų. A. Zuokas teisinasi, kad „Air Lituanica“ atskraidino turistų, kurie Lietuvoje išleido 50 mln. litų.

Pirma, šis skaičius neturi jokio pagrindimo. Antra, ar tikrai nebuvo kitų avialinijų, galinčių atskraidinti turistus, ir ar jie vyko į Lietuvą tik dėl „Air Lituanica“, stipriai tuo abejoju.

Šioje situacijoje gaila tik žmonių, kuriuos apgavo jungtinė buvusio mero ir socialdemokratų koalicija. Dabar 27 tūkstančiai keleivių priversti spręsti problemą, ar nukeliaus, kur norėjo, arba bent atgaus sumokėtus pinigus. O valdantieji, prisidėję prie šio pasmerkto projekto, tiesiog nusiplovė rankas.