„Sujudimas pasijautė prieš porą savaičių“, – sako „Myliu Myliu gėlės“ savininkė, feisbuke prekiaujanti gėlių puokštėmis.

Ji sako, kad prieš šventes jos verslas didžiulio dėmesio susilaukia iš užsienyje gyvenančių lietuvių, kurie nori nustebinti artimuosius: „Dauguma klientų netgi nori kažko ypatingo, ne tulpių, ne rožių, o spalvotų vaivorykštinių rožių. Aišku, Lietuvoje gyvenantys taip pat nepamiršta, jaučiamas susidomėjimas ir iš jų pusės.“

Mergina su draugo pagalba verslauti pradėjo beveik prieš dvejus metus. Tiesa, dabar ji dirba viena ir sako, kad tą daryti visai nesunku. Idėja pradėti verslą kilo neatsitiktinai: Ž. Stonytė tikina jautusi susidomėjimą gėlėmis nuo mažų dienų.

„Nuo pat mažens aš buvau „gėlių vaikas“: jeigu pamatydavau, kad kieme kaimynės persodina gėles, visus sodinukus kraudavau į kišenes ir nešdavau namo, sodindavau. Stengdavausi turėti gėlių ir sode, ir balkone“, – mena verslininkė.

Ž. Stonytės gėlių puokštė

Ji sako, kad pirmąsias puokštes sukūrė savo draugams, po kiek laiko paslaugos paprašė ir draugų draugai: „Kalbos keliavo iš lūpų į lūpas.“

Ž. Stonytė pasakoja, kad jos draugas, kuris jau buvo išbandęs prekybą gėlėmis, pasiūlė pradėti nuosavą verslą.

„Jis buvo atrama žengti tvirtesnį žingsnį, taip ir pajudėjom. Man trūko pasitikėjimo savo jėgomis, tiesiog tai buvo labai didelis palaikymas, skatinimas nebijoti, pradėti, todėl aš ir žengiau šį žingsnį. Greitai išėjom į platesnius vandenis, atsirado daugiau klientų“, – mena mergina.

Nedrįstančius pradėti savo verslą ji ragina nesiskųsti ir tiesiog pabandyti: „Yra labai gera patarlė: „kas nerzikuoja, tas negeria šampano.“ Visada pamėginti ir paskui gailėtis yra galima, bet nepamėginti ir paskui gailėtis man atrodo yra žymiai sunkesnė našta ateity.

Aš manau, kad svarbu atrasti sau tinkamą nišą. Svarbu, kad darbas taptų hobiu, stengtis visus darbus atlikti su meile. Svarbiausia yra didelis noras, nebijoti kurti, nebijoti kažką daryti, suklupus atsikelti ir ieškoti sau tinkamos nišos.“

Pradėjusi verslą Ž. Stonytė didelių sunkumų sako nepatyrusi. „Nebent sunku mąstyti ar patiks klientui mano darbas. Visada būna tas „ar patiks, ar labai patiks, ar nebus kažkas blogai“. Bet ir iki šiol tas išlieka“, – kalba ji.

Žaneta Stonytė

Tačiau norinčius pradėti savo verslą mergina įspėja: dirbti teks daug. „Kai dirbi sau ir dedi šimtą procentų savęs, tau nerūpi darbo valandos, gali padirbti ir valanda ilgiau, ir visą naktį. Paskui matyti gerus rezultatus, tai yra didžiausia paskata. Pradedantiesiems didžiausias patarimas būtų neapsiriboti darbo valandom, nes pati pradžia yra pati sunkiausia“, – patarimais dalijasi Ž. Stonytė.

Pilnėjančią piniginę mergina taip pat netruko pajusti: tai užtruko viso labo pusmetį. Tačiau ji teigia, kad nors pelnas ir nėra paskutinėje vietoje, tai nėra svarbiausia motyvacija: „Daugiausiai jėgų suteikia geri klientų atsiliepimai. Tai tik padidina malonumą.“

Tiesa, pardavinėti gėles feisbuke nėra originali idėja: internete galima rasti šimtus panašių puslapių, siūlančių įvairias puokštes. Tačiau Ž. Stonytė sako didelės konkurencijos nejaučianti.

„Pradėjusi verslauti konkurencijos labai prisibijojau, bet pastebėjau, kad jei puokščių nedarai tik tam, kad užsidirbtum pinigų – konkurencijos yra labai mažai. Dauguma konkurentų darbus daro dėl pinigų. Žmogus vieną kartą nusipirkęs ir pajautęs kokybę grįžta dar, pasako draugei, draugui, tetai. Tai yra geriausia reklama“, – pasakoja ji.

Mergina taip pat sako, kad internetinis verslo modelis jai yra daug patogesnis, mat gali pasiūlyti įvairesnių gėlių ir priimti lietuvių, gyvenančių užsienyje užsakymus. Dėl šios priežasties ji fizinio salono artimiausiu metu atidaryti neketina.

„Tai yra nauja koncepcija. Daug klientų turime iš užsienio lietuvių, taip pat mes platiname gėles ir dviejuose miestuose, todėl su klientais bendraujame telefonu, internetu. Aš klientams siunčiu nuotraukas, siūlau visokius variantus. Jeigu jis nori kažko ne kasdieniško, ne klasikinio, ne raudonų rožių, ne tulpių, mes siunčiamės gėles iš Ekvadoro, Olandijos, Kolumbijos. Tokia koncepcija yra paprastesnė klientui“, – pliusus vardija Ž. Stonytė.

Ž. Stonytės gėlių puokštė

Prakalbus apie kainas, mergina pasakoja, kad prieš mamos dieną jos parduodamos gėlės nepabrango: „Artėjant tokioms šventėms kaip Moters diena, Valentino diena, tos kainos šiek tiek kyla, nes gėles brangina ir tiekėjai. Tačiau mamos diena pirmąjį gegužės sekmadienį švenčiama nedaugelyje Europos šalių, todėl tiekėjai kainų nekelia.“

Ž. Stonytė sako, kad populiariausia jos parduodama prekė – rožės. Vidutiniškai šių gėlių puokštei klientai, pasak jos, pasiryžę išleisti apie 50 eurų.

Nors prieš šventes jaučiamas pirkėjų pagausėjimas, verslininkė sako, kad jų užtenka ir likusiomis metų dienomis: „Tai nėra toks didelis kiekis kaip prieš didžiąsias šventes, bet visada jaučiasi toks pirkimas.“

Mergina pastebi malonią tendenciją: Lietuvos vyrai savo moteris stebina ne tik tam tikromis progomis: „Anksčiau manydavau, kad mūsų vyrai yra šaltoki, bet pradėjus dirbti su gėlėmis susiduriu su labai rūpestingais vyrais, kurie dovanoja gėles mylimoms moterims ne tik Valentino ar Moters dienos proga, bet ir paprastą dieną.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (243)