Sėkmė aplankė akimirksniu

Paprašius J. Janausko prisiminti pačią pradžią, pašnekovas pasakojo, kad „Vinted“ anksčiau vadinosi visai kitaip. Ko gero, dar pamenate prieš kelis metus egzistavusi tinklalapį manodrabužiai.lt.

„Istorija yra netradicinė prieš 8 metus būdamas programuotoju, labai žavėjausi tokiomis kompanijomis kaip „Facebook“, „Myspace“, kurios jungia žmones visame pasaulyje. Viename vakarėlyje aš sutikau Mildą Mitkutę, dabartinę mano kolegę, ir su ja pasidalinau idėja, o ji pasiūlė būtent Vinted idėją. Milda buvo asmeniškai susidūrusi su problema, kaip ir dauguma Vinted narių. Ji neturėjo draugų, su kuriais galėtų mainytis nebereikalingais drabužiais. Ji norėjo patikimos platformos, kurioje tokie mainai galėtų vykti. Paklausus savo draugių, ar jos susidūria su panašia problema, jos atsakė, kad taip pat neturi kam perleisti nebedėvimų rūbų. Tad su Milda įkūrėme manodrabužiai.lt“, – pasakojo J. Janauskas.

J. Janauskas ir M. Mitkutė

Prakalbus apie tai, kaip pirmieji platformos vartotojai priėmė jų idėją, J. Janauskas atsako, kad nuo pat įkūrimo pradžios jie sulaukė sėkmės, kadangi žmonės sumanymą sutiko palankiai. Žinoma, didelis susidomėjimas dar atėjo ir iš artimos aplinkos, kaip draugų, pažįstamų ir šeimos. Tuo pačiu sulaukė nemažai ir žiniasklaidos dėmesio.

Palaiko atsakingą vartojimą

„Jeigu atkreiptumėte dėmesį į dabartines tendencijas madoje, paskutinius 20 metų einama į tai, kad gaminama labai daug drabužių, jų kokybė nėra pati geriausia, o juos stengiamasi pagaminti kuo pigiau. Todėl kas savaitę ar kas mėnesį yra siūloma įsigyti naujų, jau pasikeitusių tendencijų drabužių už labai prieinamą kainą. Tai reiškia, kad žmonės perka labai daug drabužių, o jie po to yra tiesiog išmetami.“

Drabužių spinta

„Manome, kad jei vartotojai labiau pagalvotų, kokios yra viso to pasekmės, o vietoje išmetamo rūbų, jie galėtų juos perduoti kitiems, prailgintų rūbo gyvenimo ciklą ir labiau tausotume aplinką. Taip pat pagalvotume apie savo pirkimo įpročius: ką galėtume pirkti rečiau arba kokios kokybės drabužius būtų geriau rinktis“, – J. Janauskas atskleidė, kodėl turėtume rinktis atsakingą madą ir vartojimą.

Žmonių požiūris į dėvėtų rūbų įsigijimą keičiasi. Tokio tikslo laikosi ir „Vinted“ kompanija.

„Mūsų tikslas ir yra keisti šį pasenusį požiūrį, kad dėvėti drabužiai yra tarytum stigma – juos nemalonu dėvėti ar jie yra nešvarūs. Jais gali būti puikios kokybės, nesudėvėti rūbai, kurie yra tiesiog pigesni ir nebereikalingi anksčiau juos turėjusiems žmonėms. Mainydami ar parduodami drabužius, Vinted vartotojai kartu prisideda ir prie geresnės aplinkos išsaugojimo“, - teigė vienas iš „Vinted“ įkūrėjų.

Pasiteiravus, ar lietuvių požiūris į dėvėtą aprangą skiriasi nuo kitataučių, J. Janauskas atsako, kad mūsų tautiečių nuomonė yra labai panaši į kitose šalyse gyvenančių žmonių. Jiems patinka tai, ką siūlo „Vinted“. Tačiau naudojimasis internetine platforma yra iki šiol naujiena. Justas teigia, kad svarbu edukuoti visuomenę, parodant kitokį požiūrį į drabužių vartojimą.


Atskleidė dėvėtų rūbų naudą

Didžioji „Vinted“ auditorijos dalis yra moterys (sudaro net 95% vartotojų), o amžius svyruoja nuo 18 iki 30 metų. Pagrindinę grupę daugiausiai sudaro jaunesni žmonės.

Jeigu žmogus savo spintoje turi nebenaudojamų drabužių, rinkoje nėra paprasto sprendimo, kur juos padėti. Tad yra tik keli variantai: arba rūbai yra išmetami, arba atiduodami draugams. Tačiau tai nėra patogu. Siūlome geriausią būdą, jų nuotraukas sukeliant į „Vinted“ programėlę ir tiesiog juos parduodant žmonėms. Pardavėjas atgauna dalį pinigų, taip pat prisideda prie mažesnio vartojimo. Perkantysis įsigija norimą drabužį už jam patrauklią kainą, o kartu tampa atsakingo vartojimo šalininku“, - apie naudą būti Vinted nariu pasakojo J. Janauskas.

Paklausus, kuom naudojimasis „Vinted“ platforma yra pranašesnis nei apsilankymas komise ar dėvėtų rūbų parduotuvėje, J. Janauskas atsako, kad programėlė suteikia galimybę greitesniu būdu įsigyti norimą drabužį. Joje – didesnis prekių pasirinkimas nei įprastoje dėvėtų rūbų parduotuvėje. Be to bendraujant su „Vinted“ nariu, suteikiama galimybė greitai ir patogiai gauti informaciją apie rūbą, išvysti papildomų jo nuotraukų.

J. Janauskas pastebi, kad mados industrija eina tuo keliu, kad vis daugiau prekių yra parduodama internetu.

Kiekvienas žmogus turi daug gerų drabužių, kurių jau nebenaudoja. Tad skatiname jų nuotraukas kelti į „Vinted“ ir tokiu būdu šie nebereikalingi rūbai ar daiktai bus prasmingiau panaudoti kitų žmonių. Taipogi, tai yra ir ekonominė nauda. Jeigu esate iš tų, kurie ieško originalių drabužių, platformoje galite rasti kokybiškų ir žinomų prekės ženklų daiktų. Asortimentas platus: nauji, dėvėti drabužiai, su etiketėmis ar be jų, žinomų vardų arba vienetiniai, įvairių sezonų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)