Ekspertai įspėja, kad automobilio savininkas turėtų sunerimti, kai išgirsta iš važiuoklės sklindantį triukšmą. Jei taip atsitinka, reiškia neveltui. Jeigu automobilio važiuoklė tvarkinga, barškėti neturi. Labiausiai važiuoklės gedimai pasireiškia pavasarį.

„Pagrindinė blogybė šiuo metu yra ta, kad po žiemos gatvėse atsiveria daug duobių. Vanduo prišąla į tarpus, plečiasi ir dėl to gatvėse formuojasi duobės. Pavasarį automobilių važiuoklės kenčia labiausiai, todėl jas tenka remontuoti. Jeigu važiuoklė neprižiūrima, tai gali privesti prie liūdnų pasekmių“, - teigia „Adampolis“ techninio palaikymo specialistas Gytis Gadiškauskas.

Išduoti gali trys siganalai

Jei sugedo kuri nors automobilio važiuoklės dalis, vairuotojas tai pajaučia įvariais būdais: vairo drebėjimas, triukšmas, automobilis kelyje sunkiau valdomas.

Specialistas tikina, kad pasitaiko vairuotojų, kurie ignoruoja tuos signalus. Pripranta prie barškėjimo ir nebegirdi jo. Jiems atrodo, kad viskas gerai, tai normalu. Kiti taupo pinigus. Taupymo sumetimais vairuotojai veža važiuoklės dalis restauruoti. Tačiau restauruoti šarnyrai yra mažiau patikimi nei nauji, greičiau susidėvi.

Restauravimas yra pigiau, tačiau išlaiko trumpiau, pastebi ekspertas.

Kaune esančio autoserviso „Melga“ direktorius Ginas Maksevičius mano, kad važiuoklės dalių gedimus reikia tvarkyti kuo anksčiau. Delsimas atneš tik dar daugiau nuostolių.

Priklausomai nuo automobilio gamintojo, G. Maksevičius rekomenduoja prabangesniems ir galingesniems automobilais dėti originalias važiuoklių detales. Tokiose mašinose apkrovos būna didesnės: tiek posūkiuose, tiek stabdymo metu. Įprasta, kad tokie automobiliai ir nelabai draugauja su pigiomis kinietiškomis detalėmis. Jeigu tai yra vidutinės klasės automobiliai, važiuoklės dalių kainos nėra brangios.

„Jei kažkas barška važiuoklėje, tarkim, suplyšo granatos guma, laikui bėgant ten prisikaupia purvo ir ta granata galiausiai subyrės. Nesakau, kad reikia iš karto, tučtuojau, važiuoti į servisą. Tačiau, per savaitę ar dvi reikėtų kreiptis į specialistus ir tada spręsti, ar tai rimtas gedimas. Manau, dauguma žmonių supranta tą pavojų ir elgiasi protingai.

Neprižiūrėdami važiuoklės vairuotojai taupo pinigus. Tačiau jei atsiranda koks nesklandumas, pavyzdžiui, susidėvi stabilizatoriaus traukė ir ji nekeičiama, tie virpesiai persiduoda į kitas važiuoklės detales, kurios irgi pradeda klibėti, drebėti ir t.t. Jeigu gedimas laiku sutvarkomas, didesnių bėdų neatsiranda. O tai ir kainuos mažiau“, - teigia G. Maksevičius.

Gedimas gali baigtis nelaime

„Adampolio“ technikos specialistas G. Gadišauskas atskleidžia, kokios yra klasikinės situacijos, kuomet važiuoklės gedimas kelyje gali baigtis nelaime.

„Vairuotojas girdi, kad priekyje kažkas barška ir nieko nedaro. Su laiku gali atsitikti taip, kad išsineria šarnyras ir vienas priekinis ratas tiesiog iškrenta. Tokiu atveju visiškai prarandama automobilio kontrolė.

Vairuotojas, galima sakyti, tampa keleiviu ir nevaldomas automobilis nuvažiuoja nuo kelio. Esu matęs tokių atvejų, kuomet tikrai aišku, kad mašina nuvažiavo nuo kelio būtent dėl važiuoklės defekto. Taip atsitinka, kuomet automobilis važiuoja per duobes ar važiuoja lėtai, pavyzdžiui, žiedu. Kuomet priekiniai ratai yra stipriai pasukti, vienas iš jų tiesiog išsineria.

Tačiau niekas negali būti tikras, kad ratas neišsiners važiuojant ir dideliu greičiu. Nepaisant to, kokiu greičiu tai atsitiks, vis tiek automobilis tampa nevaldomas. Jis kelyje gali išvažiuoti į priešingą eismo juostą ir sukelti eismo įvykį“, - pavojus kelyje vardina G. Gadišauskas.

Važiuoklė – ne pagrindinė techninių avarijų priežastis

„Jeigu yra amortizatoriaus problema, iš karto padidėja stabdymo kelias. Stabdymo kelio skirtumas gali būti net iki 3 metrų ir būtent ne dėl padangų, o dėl blogų amortizatorių. Teko matyti, važiuoja mašina ant nelygaus kelio, vairuotojas stabdo, o dėl netvarkingo amortizatoriaus pradeda veikti ABS sistema, kuri neleidžia blokuoti ratų. Vietoje to, kad automobilis stotų, jis važiuoja.

Pagal statistiką, dėl ko įvyksta techninės avarijos, pirmoje vietoje - dėl padangų, antroje - dėl stabdžių gedimo. Važiuoklės gedimas nėra pagrindinė priežastis, dėl kurių įvyksta eismo įvykiai, tačiau netvarkinga važiuoklė turi įtakos automobilio valdymui ir stabdymo kelią tikrai prailgina. Atrodo smulkmena, tačiau tos kelios milisekundės gali daug ką nulemti“, - teigia G. Maksevičius.

Jei automobilis elgiasi kitaip ne anksčiau, girdimas triukšmas važiuoklėje, patyręs vairuotojas dažniausiai kreipiasi į specialistus. Kai kuriose automobilių servisuose, jei žmogus juose ketina taisyti važiuoklę, mokestis už jos patikrą neimamas.

G. Maksevičius pateikia kuriozinę situaciją, kuomet buvo tikrinama vieno automobilio važiuoklė.

„Buvo toks įvykis, vienai moteriai tikrinome važiuoklę. Automobilyje viskas veikia idealiai, o važiuojant vis tiek automobilis barška. Po kiek laiko atradome bagažinėje besivartantį butelį. Kartais ir taip būna“, - juokiasi pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)