Ūžimas gali signalizuoti ne vieną automobilio problemą, tačiau pati būdingiausia – atitarnavęs rato guolis. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas paaiškina, kaip įsitikinti, ar ūžimą išties skleidžia rato guolis.

„Paprasta diagnostika būtų tokia: kai darome posūkį, jei ūžimas suintensyvėja, reiškia, tai yra rato guolis. Jei kažkur ūžia, pasukame vairą į kairę, jei ūžimas padidėja, reiškia, kad problema yra su dešiniu guoliu. Atvirkštiniu atveju tai signalizuos kairiojo guolio problemą. Aišku, tikrinkite viską saugiai, kai aplink nėra automobilių, geriausia aikštelėje“, – sako ekspertas.

S. Pukalskas tikina, kad ignoruojant rato guolio ūžimą greičiausiai nežymiai padidės degalų sąnaudos, nes suintensyvės rato riedėjimo pasipriešinimas.
Saugirdas Pukalskas

„Blogiausia, kas gali atsitikti, tai išsinerti pats ratas bevažiuojant. Ypač posūkiuose, jeigu dešinio rato guolis blogas ir darom posūkį į kairę, visa automobilio masė persislenka į dešinę pusę, tam guoliui tenka didelės apkrovos, jis gali subyrėti ir išnirti visas ratas. Tai pats pavojingiausias dalykas“, – sako S. Pukalskas.

Tuo tarpu serviso „007“ dirbtuvių vadovas Jonas mano, kad didžiausia grėsmė – dėl guolio užsikirtęs ratas, tokia situacija gali pridaryti rimtų nemalonumų.

„Patys suprantate, kad būtų nelabai malonu, jei ratas užsikirstų važiuojant autostradoje 120 km/h greičiu, pasekmės tada gali būti labai liūdnos, automobilis taps nevaldomas ir slys“, – sako Jonas.

Įmonės „Autosegra“ meistras Dainius sako, kad ūžiantis rato guolis kenkia automobilio stebulei. Taip pat, be išvardintų grėsmių, jis priduria, kad subyrėjus guoliui gali dingti automobilio stabdžiai.

Kada tvarkyti?

Nors ekspertai ragina tvarkyti rato guolį vos išgirdus ūžimą, Jonas sako, kad jei guolis ūžia tik posūkiuose, jis neturėtų subyrėti.

„Tačiau jei ūžimas girdisi važiuojant tiesiame kelyje, tai reiškia, kad jau laikas apsilankyti autoservise“, – sako Jonas.
Guoliai

Dainius pasakoja, kad rato guolio keitimas, priklausomai nuo automobilio, kainuoja nuo 23 iki 60 Eur. Pačio guolio kaina taip pat skirtinga, nes jų būna pačių įvairiausių, jie būna skirtingų matmenų, storio ir diametro, taip pat jie būna presuojami, o kai kurie kartu ir veržiami. Pigiausių guolių kaina prasideda nuo 10 Eur, o brangiausi variantai gali atsieiti ir 250 Eur.

„Tačiau pigus guolis gali tarnauti mėnesį, o kartais ir 10 dienų, o normalaus gamintojo užtenka pakankamai ilgai. Pavyzdžiui, dabartinio naujo automobilio guoliai kartais pradeda byrėti po 60 tūkst. km, bet tai nelabai normalu. Šiaip jie turėtų tarnauti apie 100 tūkst. ir daugiau km“, – sako Dainius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (69)