Visu pirma, mano manymu, mokslo metų ilginimas poveikio mokinių žinioms neturės. Ar kada nors susimąstėte, ką vaikai veikia mokyklose, kai pamokos vyksta pirmą birželio savaitę? Mano mokykloje tą savaitę vyksta įvairūs renginiai: tai sporto diena, tai kino, ir tą savaitę nieko naudingo nenuveikiame. Taigi, pirmiausia kyla klausimas, jei bus pailginti mokslo metai, ar mokyklose vyks ugdymo procesas?

Taip pat, gerbiama ministre, Jūs buvote pasakiusi, kad jei ilgės atostogos, bus mažiau namų darbų. Pirmiausia namų darbų kiekis priklauso nuo mokytojų ir vaikų darbo pamokoje. Jei vaikai visą pamoką išdykauja, neklauso mokytojos, o ir pati mokytoja nesistengia suvaldyti mokinių, tai mokytoja lieps namie padaryti ne tik namų, bet ir klasės darbą. Bet jei moksleiviai dirba gerai ir mokytoja yra patenkinta vaikų darbu, tai ir namų darbų nebus. Taigi, manau, kad nuo to, kad kas nors pasakys mokytojoms, kad reikia užduoti mažiau namų darbų, niekas nesikeis.

Pirmiausia reikėtų peržvelgti mokymo turinį. Pamokos tęsiasi iki 15 val., bet ar visos jos yra naudingos? Didžiąją dalį tvarkaraščio sudaro pamokos, kuriose išdėstytų žinių, moksleivių manymu, neprireiks. Pirmiausia reikėtų pagalvoti, ar reikalingos yra klasės valandėlės viduryje pamokų, technologijų, dailės tikybos/etikos bei muzikos pamokos.

Pavyzdžiui, ar jūs kada nors matėte, ką vaikai veikia muzikos pamokose? Šį dalyką mes mokomės iš 8 klasės vadovėlio, bet kai pamatai kai kurias dainas, tenka susimąstyti ar tikrai esi 8 klasėje. Mano sesė, kuri mokosi 4 klasėje, dainuoja tas pačias dainas, kurias mes dainuojame 8. Suprantu, pagal ugdymo procesą mes turime mokėti pagrindinius solfedžio dalykus, žymius kompozitorius ir bent po 1 jų kūrinį, bet kam tada yra skirtos muzikos mokyklos? Aš lankau muzikos mokyklą, bet kai nueinu į muzikos pamoką, man būna gėda dalyvauti pamokoje. Iš to nuobodulio visi vaikai sėdi telefonuose, o kartais būna, kad mokytoja neturi noro su mumis dirbti, dėl to paleidžia, pavyzdžiui, V. Šiškausko dainas ir mes jas dainuojame. Bet pagalvokite, ar yra normalu taip švaistyti laiką? Manau, ne atostogose yra problema, o ugdymo programose.

Labai tikiuosi, kad, Jūs, gerbiama ministre, atsižvelgsite į šiuos mano išsakytus argumentus bei pagalvosite, ar tikrai verta ilginti atostogas ir ar tai bus naudinga tiek vaikams, tiek mokytojams. Bet jei ir neatsižvelgsite į mano nuomonę, pirmiausia pagalvokite, ar mokyklose tikrai bus užtikrintas normalus mokymo procesas su aiškiu turiniu ir mokiniai nesėdės klasėse vien dėl to, kad Jūs savo programoje užsidėtumėte pliusą?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalyti savo mintimis? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt ir išreikškite savo nuomonę!