Išeitis yra, sakysite jūs - siųsk siuntinį. Žinoma, siuntinys geras dalykas, bet geriau pagalvojus, kam mokėti paštui už paslaugas, kai gali kuo puikiausiai apsipirkti Lietuvoje, bereikia „Google“ susirasti internetines parduotuves. 

Tad štai ir aš pagalvoju kaip gerai, kad 21 amžius už lango, sėdu prie kompiuterio ir bandau apsipirkti lietuviškose interneto parduotuvėse.  Štai čia ir prasideda cirkas. 

Susirandu kelias parduotuves, prekiaujančias buitinė technika. Akys raibsta nuo prekių pasiūlos. Rinkis ką nori, ir dar pristatymas nemokamas. Oi, galvoju, šaunuoliai lietuviai, tuoj viens du ir apsipirksiu, tėvukams šventę padarysiu, mama taip nori sulčiaspaudės.

Mano džiaugsmas išblėsta vos pabandžius išsirinkti norimą prekę. Na,  pasakykite jūs man, gerb. internetinių parduotuvių steigėjai, kaip žmogui išsirinkti tą sulčiaspaudę, jei jūs apie ją jokio aprašymo nepateikiate? Yra tik pavadinimas, kaina ir dar mažai kam suprantamas prekės kodas.  Viskas. Jeigu jūs manot, kad to užtenka norint sėkmingai parduoti prekę,  turiu jūs nuvilti, man, kaip pirkėjai, to neužtenka. Aš noriu informacijos kas, iš ko, su kuo ir taip toliau.

Bandau apsilankyti kitame puslapyje, bet ir ten jokio prekės aprašymo nėra. Taip išbandau gal kokius 5 puslapius - visur tas pats. Įdomu, gal tautiečiai perka aklai? Bet ką? Na, gerai, anglų kalbą moku puikiai, tad nepatingiu ir nesunkiai susirandu mane dominančios sulčiaspaudės aprašymą užsienio svetainėje. Valio! Trinu rankas iš džiaugsmo, jau įsivaizduoju kaip džiaugsis mama. Bet neperšokęs per griovį nesakyk op - byloja liaudies išmintis. Tikra tiesa! 

Sulčiaspaudė jau pirkinių krepšelyje. Reikėtų ją šventiškai įpakuoti. Mielai sumokėčiau papildomai už šią paslaugą, bet ji Lietuvoje, deja, neteikiama... Kodėl? Na, gerai, mąstau sau, bus gerai ir be įpakavimo. Belieka susimokėti, pristatymas nemokamas, nors rašo, kad užtruks iki savaitės. Norėčiau pasirinkti greitesnį pristatymo būdą, bet tokios galimybės irgi nėra. Na, savaitė tai savaitė... 

Kadangi gyvenu už Atlanto, pasirenku kreditinę kortelę „Mastercard“ ir jau ruošiuosi apmokėti už pirkinį. Visame pasaulyje puikiai pripažinta kortelė, net nepagalvotum, kad atsiskaityti su ja nepavyks. Cha! Pasirodo, JAV išduotos „Mastercard“ lietuviai nepripažįsta. Atmesta. Va tai tau... Kodėl? Priežastys man nežinomos. Ech jūs, Lietuvos bankai! Na, gerai, rankų nenuleidžiu, reikia tos sulčiaspaudės man, reikia! 

O, rašo, kad priima „American Express“. Kaip apsidžiaugiu. Vėl matau mamą, geriančią sultis. Pasirenku apmokėjimą per „Moneybookers“, nes tik per juos Lietuvoje galima atsiskaityti užsienyje išduotomis kortelėmis. Tiems, kas nežino - tai „PayPal“ konkurentai. Su „PayPal“ man niekada jokių bėdų nebuvo, tad kodėl turėtų būti čia? Todėl, atsakau, kad čia Lietuva! Nors parduotuvės klientų aptarnavimo specialistas, o gal specialistė (neprisistatė ir kuo vardu el. laiške neparašė) atsakė tik į antrą mano siųstą el. laišką (labai ačiū ir už tai, kitos el. parduotuvės Lietuvoje iš viso į klientų laiškus neatsako) patikino, kad tikrai su „American Express“ atsiskaityti galima. Tad prisijungiu aš prie to „Moneybookers“ ir ką jūs sau manot? „American Express“ kortelės ten nėra! Ate ate mano sulčiaspaude! Ech jūs, Lietuvos verslininkai... 

Na, istorija tuo nesibaigia. Nupirkau visgi aš mamai tą sulčiaspaudę užsienio internetinėje parduotuvėje. Bet labai, net labai supykau ant Lietuvos verslininkų!!! Na, jeigu jums nereikia emigrantų pinigų... 

Moralas (pamokymus sunumeravau, kad geriau įsisavintumėte):

1. Kaip žadate pritraukti pirkėjus į savo internetinę parduotuvę, jeigu prekės neturi jokio aprašymo. Kartais neturi ir nuotraukos! 

2. Neužtenka vien parduoti prekes, siūlykite papildomas paslaugas,  tokias kaip šventinis įpakavimas ar atviruko užrašymas, nes visada atsiras klientų, kurie jų pageidaus ir už jas papildomai susimokės. O teikdami tokias paslaugas atrodysite daug patraukliau savo klientams nei konkurentai. 

3. Atsakykite į el. laiškus dėl Dievo meilės. Kam nurodote el. pašto adresą, jeigu laiškus ignoruojate? 

4. Atsakydami į laiškus prisistatykite. Nejaugi Lietuvoje vis dar nėra jokio internetinio etiketo? 

5. Leiskite pasirinkti kelis pristatymo variantus. Kartais geriau sumokėti nei laukti savaitę laiko nemokamo pristatymo. 

6. Paskutinis ir pats svarbiausias punktas: daug lietuvių yra išsibarsčiusių po visą pasaulį, tad neapsiribokite vien Lietuva,  užsienyje gyvenantys lietuviai mielai pirktų jūsų internetinėse parduotuvėse, jeigu tik sudarytumėte jiems tokią galimybę.

Prieš skelbdami kaip galima atsiskaityti jūsų parduotuvėje, pirmiausia patys išmėginkite, ar sistema veikia. Pasirinkite lanksčius atsiskaitymo būdus. Mes, emigrantai, norim jums padėti daryti verslą, bet kodėl jūs mums tokių galimybių nesuteikiat? Aš tik prašau leisti susimokėti per „PayPal“. Juk tai taip paprasta. 

Mama, linkėjimai iš Floridos!
Linksmų švenčių visiems!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!