Šis straipsnis – iš specialaus ciklo „Kokybiškos renovacijos gidas“, kuriame išsamiai aptariamas visas daugiabučio renovacijos procesas: nuo pirmųjų žingsnių iki tinkamo renovuoto namo eksploatavimo. Ciklą pristato VšĮ Būsto energijos taupymo agentūra.

Tarp svečių – ir kitų bendrijų pirmininkai

Nuo pat pirmųjų gyventojų susirinkimų, skirtų renovacijos klausimams, reikia pristatyti namo atnaujinimą kuo išsamiau ir įvairiapusiškiau, įsitikinęs vienos uostamiesčio įmonės, administruojančios renovaciją daugiabučiuose, vadovas Marius Šiaulys.

„Patirtis rodo, kad naudinga pasikviesti jau sėkmingai renovuotų daugiabučių pirmininkus arba aktyvius gyventojus, kurie galėtų papasakoti, kaip vyko jų namo renovacija. Tokie pasidalijamai gerąja patirtimi labai vertingi, gali padėti išvengti klaidų“, – pasakoja administratorius. Tuo pačiu jis atkreipia dėmesį, kad pasikviesti į susirinkimus kitų daugiabučių atstovus – ne visuomet paprasta, nes ne visi pirmininkai ar aktyvūs gyventojai iš kitų namų randa laiko lankytis tokiuose susirinkimuose, tad juos reikėtų planuoti kruopščiai ir iš anksto.

Tarp kitų svečių, galinčių aptarti su gyventojais daugiabučio atnaujinimo niuansus, patarti, kaip užtikrinti statybos darbų kokybę – konkrečių renovacijos priemonių specialistai: „Į gyventojų susirinkimus dažniausiai kviečiamės konkrečios srities specialistus. Pavyzdžiui – šildymo sistemos ekspertą, kuris papasakoja gyventojams apie šildymo sistemas ir jų funkcionalumą“, – dalijasi patirtimi pašnekovas. Tai padeda žmonėms kur kas lengviau priimti sprendimus dėl įvairių daugiabučio atnaujinimo aspektų, suprasti kiekvieno pasirinkimo pasekmes. Pavyzdžiui, gali būti, kad iš pažiūros pigesnis sprendimas daugiabučio atnaujinimo metu brangiau kainuos vėliau – jį eksploatuojant.

Kada kviestis BETA specialistą?

M. Šiaulys atkreipia dėmesį, kad gyventojams apsispręsti dėl renovacijos gali padėti ir BETA specialistai. Juos pašnekovas pataria kviestis jau į pirmuosius gyventojų susirinkimus. „BETA atstovai gali suteikti gyventojams papildomos, naujausios informacijos apie renovaciją ir padėti lengviau apsispręsti“, – sako jis.

BETA Projektų įgyvendinimo skyriaus vedėja Gintarė Burbienė atkreipia dėmesį, kad kviestis šios įstaigos specialistus į susirinkimus nėra privaloma, tačiau žmonės dažnai pasinaudoja galimybe pasitarti, gauti aktualią, patikimą, nešališką informaciją iš valstybės įstaigos, kuri įgyvendina renovacijos programas Lietuvoje. „BETA specialistai konsultuoja gyventojus ir esant poreikiui – dalyvauja susirinkimuose. Visos konsultacijos – nemokamos“, – primena pašnekovė.

BETA atstovus į susirinkimus rekomenduojama pasikviesti tais atvejais, kai gyventojai turi konkrečių klausimų, nori pasitarti dėl savo planų įgyvendinimo. Taip pat įstaigos specialistų dalyvavimą neretai inicijuoja administratoriai, kad jie padėtų tiksliau paaiškinti vieną ar kitą renovacijos aspektą, teiktų konsultacijas rengiant investicijų planą, kai informacijos pritrūksta iš tokio plano rengėjų ir pan.

„Net ir tuo atveju, jeigu gyventojai jaučia, kad viską žino, BETA specialistas gali padėti aiškiau susidėlioti akcentus, atkreipti dėmesį į galimus iššūkius, rizikas“, – sako G. Burbienė. BETA specialistus galima ne tik pasikviesti dalyvauti gyventojų susirinkimuose, bet ir susisiekti telefonu su konkretaus regiono BETA atstovu. Klausimus taip pat galima užduoti paskambinus BETA karštąja linija 8-800-20012 arba siunčiant juos elektroniniu paštu info@betalt.lt.

Nepamiršti bendradarbiavimo ir vėliau

Po gyventojų susirinkimų, nubalsavus už tinkamiausią investicijų planą, pradėjus viešuosius konkursus renovacijos darbams ir jau vykdant rangos darbus, svarbu nepamiršti bendradarbiavimo su BETA specialistais, pasitarti rūpimais klausimais. M. Šiaulys atkreipia dėmesį, kad toks bendravimas itin svarbus, jeigu kyla abejonių dėl renovacijos darbų kokybės arba susiklosto nenumatyta situacija, kurią ne visuomet paprasta suvaldyti net ir pačiam renovacijos administratoriui.

„Turėjome du rimtus atvejus, kai rangovai bankrutavo, neįvykę dalies renovacijos darbų. Tuomet BETA specialistų konsultacijos labai padėjo išspręsti rimtas problemas ir iš tiesų atnešė rezultatų“, – sako pašnekovas.

G. Burbienė primena, kad gyventojai su BETA specialistais gali konsultuotis ne tik bendrais renovacijos klausimais, bet ir teirautis apie savo daugiabučių renovaciją, atliekamų renovacijos darbų kokybę ir reikalavimus. Be to, iškilus abejonėms dėl rangos darbų tinkamumo, galima apie tai pranešti BETA atstovams, kurie atvyks į renovuojamą daugiabutį patikrinti atliekamų darbų bei kartu su gyventojais nuspręs, kokių veiksmų geriausia imtis toliau.

Kitame ciklo „Kokybiškos renovacijos gidas“ straipsnyje skaitykite apie tai, kokių klausimų svarbu nepamiršti atsakyti planuojant daugiabučio ataujinimą. Visus temos tekstus, kuriuose išsamiai aptariamas daugiabučių namų renovacijos procesas – nuo jo inicijavimo iki tinkamo būsto eksploatavimo po renovacijos – rasite specialioje DELFI.lt rubrikoje.

Užsakymo nr.: PT_74172784