Jau septynerius metus elektromobilį vairuojantis kaunietis Audrius LNK sakė, kad dėl pirkinio nesigaili. Nes važinėti elektromobiliu yra pigiau, nei įprasta mašina. Jis skaičiuoja, kad per mėnesį su mokamu elektros krovimu elektromobilis atsieina apie 60 eurų.

„Jeigu nuo kuro skaičiuoti, tai koks 70 procentų susitaupo. Jeigu dažnai važinėji, tai ir ant eksploatacijos kainų labai stipriai pigiau yra“, – kalbėjo kaunietis.

Iki elektros pabrangimo buvo dar pigiau, nes tiek Kaune, tiek ir kitose vietose buvo galima elektromobilius visiškai įkrauti nemokamai. Dauguma vairuotojų tuo naudojosi.

Paklaustas, ar išaugusios kainos pasijautė, kaunietis Audrius teigė, jog kiek įmanoma automobilį bando pakrauti nemokamai.

Tačiau dabar Kaunas persigalvojo. Nemokamas elektromobilio krovimas sutrumpintas iki pusvalandžio, jis išsijungia automatiškai.

„Pernai metais mes už elektrą įkrovimo stotelėms buvome nusimatę apie 50 tūkst. eurų. Mums tokių pinigų užtekdavo. Bet vien už rugpjūčio mėnesį mes jau gavome daugiau nei 50 tūkst. eurų sąskaitą. Todėl manome, kad šioje vietoje reikėtų jau truputį pataupyti “, – LNK sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Jis teigia, kad išaugus sąskaitoms už elektrą, gyventojai pradėjo labiau rinktis viešąsias stoteles, kurių Kaune 21.

„Matome, kad žmonės taupydami labiau renkasi viešąsias, nemokamas įkrovos stoteles. Apie 20–30 procentų padaugėjo, lyginant su praėjusiais metais“, – kalbėjo M. Matusevičius.

Kiti elektromobilių vairuotojai sako, kad toks žaidimas – kas pusvalandį traukinėti laidus erzina ir neturi prasmės.

„Šitoms stotelėms per trumpai, jos nieko nepakrauna, jos per silpnos. O greito pakrovimo stotelėms gal ir užtektų“, – sakė vienas vairuotojas.

Kita elektromobilio vairuotoja teigė, jog per nemokamą pusvalandį automobilis pakraunamas tik 11 ar 12 kilometrų.

„Taupo jie, nepatogu, bet yra, kaip yra“, – sakė kaunietė.

„Idėja ne kokia. Geriau būtų ne 30 minučių, o mokama ir gali pasikrauti, kiek reikia“, – kalbėjo kitas.

Tuo tarpu daugiausiai mokamų įkrovimo stotelių turinti bendrovė sako, kad besikraunančiųjų daugėja.

„Matome, kad augimas siekia jau rekordines aukštumas. Tas atsispindi ir mūsų naujų registruojamų automobilių skaičiuje. Elektromobilių skaičius toliau auga, įkrovimo paslaugos – taip pat“, – LNK sakė „Ignitis“ produkto vadovas Andrius Šeršniovas.

Elektromobilis

Elektromobilių krovimo įpročiai esą išlieka panašūs – vieni palieka per naktį, kiti – nori greito įkrovimo.

Pasak A. Šeršniovo, nors planuojama, kad nemokamo elektromobilių krovimo kitais metais turėtų nebelikti, tokių mašinų poreikis neturėtų sumažėti.

„Elektromobilius žmonės perka ne dėl to, kad galėtų nemokamai važinėti, tai lygiai tokia pati transporto priemonė, kuri tave veža nuo taško A iki taško B. tik turinti daug daugiau privalumų nei degimo variklis. Paprastai žmonės juos kraunasi 90 procentų namuose“, – kalbėjo jis.

Mašinų turgaus vadovas sako, kad net ir pabrangus elektrai, elektromobiliai turguje neužsilieka.

„Su tomis elektros kainomis, kažkaip neatslūgo susidomėjimas. Tik dar turiu pasakyti, kad į Ukrainą šiuo metu be muito galima vežti elektromobilius, tai dar ir ukrainiečiai tokią konkurenciją sudaro pirkime“, – LNK sakė Kauno mašinų turgaus vadovas Valentinas Naujanis.

Kauno savivaldybė skaičiuoja, kad per pirmą eksperimento mėnesį, sutrumpinus nemokamo elektromobilių krovimo laiką, energijos sunaudojimą pavyko sumažinti per pusę.

Lietuvoje registruota daugiau nei 1,5 milijono mašinų, iš jų elektromobilių apie 7 tūkstančiai. Pigiausiai tokias mašinas galima nusipirkti už 7–8 tūkst. eurų.

Visą LNK reportažą žiūrėkite čia: