Tačiau su ypač didelės gyventojų populiacijos ir jų tankio iššūkiais susiduriantys kinų inžinieriai sugalvojo išradingą šios opios problemos sprendimo būdą – į tunelį panašų autobusą, kuris „apžergia“ spūstyje įstrigusių automobilių koloną ir keleivius gabena virš stovinčių automobilių stogų.

Unikalus projektas „Transit Elevated Bus“ (TEB) pristatytas 19-oje Tarptautinėje Pekino Pažangiųjų technologijų parodoje. Vienas toks riedantis tunelis talpins 1,2 tūkst. keleivių – jie sklęs virš spūstyje įstrigusių automobilių stogų.

Nors ši viešojo koncepcinė viešojo transporto atmaina pavadinta autobusu, ji savo riedėjimo principu labiau artimesnė tramvajui, nes riedėtų bėgiais, kurių linijos būtų nutiestos tarp eismo juostų.

Inžinieriai puoselėja viltis, kad toks sprendimas gerokai praplėstų viešojo transporto pralaidumą miestų ir didmiesčių gatvėse, o svarbiausia – šiai antžeminei transporto rūšiai visiškai netrukdo gatvėse susidariusios automobilių spūstys. Be to, manoma, kad toks transportas būtų gerokai pigesnis už metro linijas.

„Vienu tokiu TEB'u galėtų važiuoti net 1,2 tūkst. keleivių, o iš esmės jis atliktų metro funkciją – tik TEB'ų eismas vyktų ne po žeme, o ant žemės – taigi, nereikėtų brangiai kainuojančių ir ilgai trunkančių tunelių rausimo projektų, – projekto privalumus pabrėžia idėjos autoriai. – TEB'ų linijos sąmata siektų tik penktadalį metro linijos tiesimo sąmatos. Taigi, TEB autobusų linijų įrengimas kainuotų 5 kartus pigiau už metro.“

Pirmoji tokio viešojo transporto linija Kinijoje turėtų būti užbaigta dar šiemet, antroje metų pusėje, Qinhuangdao mieste, šiaurinėje Kinijos dalyje. Tai reiškia, kad metams baigiantis Kinijoje į gatves išvažiuos pirmieji tokie autobusai.