Ataskaitos autorius nurodo, kad senas ir dvivietis lėktuvas manevringumu artimoje kovoje yra pranašesnis už F-35.

D. Axe'o gautoje, bet pilnu tekstu nepublikuotoje ataskaitoje rašoma, kad F-35 pilotas artimos kovos modeliavime dalyvavo su „švariu“ lėktuvu, be ginkluotės, pritvirtintos po sparnais ar paslėptos vidinėse lėktuvo kamerose. Tuo tarpu F-16D skrido su papildomais degalų bakais, pritvirtintais po sparnais. Teoriškai tai turėtų reikšti, kad senesnysis lėktuvas buvo dar ir su pablogintomis aerodinaminėmis savybėmis.

Tik panašu, kad to pabloginimo nepakako. „Netgi su galimybes ribojančia F-16 konfigūracija, F-35A kiekvienos dvikovos metu atsidurdavo energijos požiūriu silpnesnėje pozicijoje“, – rašė naujojo karo lėktuvo pilotas. Tai reiškia kad visų modeliuotų dvikovų metu F-35A skrido lėčiau, buvo mažiau paslankus, negalėjo efektyviai manevruoti, kad F-16 atsidurtų jo taikiklyje.

Be to, F-35 piloto pažangus šalmas, kuris, padedant kelioms išorinėms kameroms ir jutikliams, turėtų suteikti galimybę matyti „kiaurai“ per savo lėktuvo korpusą, nė kiek negelbėjo. „Šalmas yra per didelis kabinos erdvei, kad būtų galima pasižiūrėti kas yra už lėktuvo“, – sakė pilotas. Toks apribojimas reiškia, kad iš naujojo karo lėktuvas turi tik teorinę, bet ne praktinę galimybę visada matyti, koks priešas jį persekioja ir kur tiksliai jis yra.

Vienas iš F-16 lėktuvo dizainerių Pierre'as Sprey'us, 2014 metais duodamas interviu televizijos kanalui CBC, sakė, kad F-35 yra „iš prigimties siaubingas lėktuvas, nes jis kurtas laikantis bukos idėjos – įvairių paskirčių lėktuvas įvairioms kariuomenėms atšakoms“. Anot jo, tokiu būdu teko daryti skaudžius kompromisus dėl visų trijų pagrindinių karo lėktuvų misijų ir visų trijų JAV kariuomenės atšakų. P. Spray'us jau tada teigė, kad lėktuvas yra „stulbinančiai nemanevringas“ dėl savo sparnų paviršiaus ploto ir masės santykio ir prognozavo, kad artimose oro dvikovose jis bus beviltiškas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (553)