Dainius buvo pasirašęs dvejų metų trukmės terminuotą kabelinės televizijos paslaugų teikimo sutartį su bendrove „Cgates“. Po dvejų metų sutartis baigėsi, vilnietis jos nepratęsė, tačiau paslaugos buvo teikiamos toliau.

„Be mano raštiško sutikimo jie pratęsė man sutartį dar metams, neva pritaikė man kažkokias nuolaidas, o kai po kurio laiko norėjau nutraukti sutartį, „Cgates“ pareikalavo sumokėti skirtumą dėl pritaikytų nuolaidų“, – skundėsi buvęs įmonės klientas.

„Jie tikino, kad buvo atsiuntę elektroninį laišką dėl sutarties pakeitimo, o aš neva neatsisakiau jų pasiūlymo, todėl jie sutartį pratęsė. To laiško nepastebėjau, gal ir buvo kur pašte pasimetęs. Žodžiu, jie be mano parašo ir sutikimo savavališkai pakeitė sutartį, nors yra aiškiai nurodyta, kad sutartis gali būti keičiama tik abipusiu raštišku susitarimu“, – piktinosi vyras.

„Cgates“ paprašė jo susimokėti 55 litus. Dainius nesutiko sumokėti, nes tikino jokių nuolaidų neprašęs, ir nusprendė kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą.

„55 litai nėra didelė suma, tačiau tai buvo principo reikalas. „Cgates“ darbuotojai sakė, kad aš turėjau teisę atsisakyti jų pasiūlymo, bet kadangi aš neatsisakiau, jie man pratęsė sutartį. Bandžiau dar surasti jų man siųstą elektroninį laišką, bet taip ir neradau“, - pasakoja vilnietis.

Ryšių reguliavimo tarnyba priėmė Dainiui palankų sprendimą, kad jis neprivalo mokėti už tai, kad įmonė savavališkai pritaikė jam nuolaidas, nors klientas jų neprašė. Vilnietis perdavė sprendimą bendrovei „Cgates“ ir paprašė jų raštiškai patvirtinti, kad nebeturi jam jokių pretenzijų.

„Ryšių reguliavimo tarnybos prašiau įpareigoti „Cgates“ pakeisti taisykles dėl sutarčių, nes tai yra vartotojų apgaudinėjimas – jie mane prispaudžia prie sienos prašydami mokėti už savavališkai pritaikytas nuolaidas ir pratęstą sutartį.“

„Noriu perspėti kitus žmones, nes turbūt atsirado ne vienas, kuris tiesiog susimokėjo nesigilindamas ir liko apgautas“, – piktinosi vilnietis Dainius.

Suprato, kad buvo neteisūs

Įmonės „Cgates“ vadovas Paulius Dambrauskas tikina, kad nuolaidos klientams buvo taikomos jų pačių naudai, tačiau nuo šiol bendrovė to nebedarys.

„Buvo tokių klientų, kuriems buvo pritaikytos didelės nuolaidos sutarties galiojimo laikotarpiu, tačiau jam pasibaigus kainos už paslaugas kilo labai stipriai. Kad išvengtume kainos padidėjimo, mes suteikėme papildomą nuolaidą ne kliento prašymu. Tarkime, su sutartimi du metus klientas mokėjo 30 litų, o pasibaigus sutarčiai jam reikėjo mokėti 50 litų, skirtumas yra labai didelis, todėl mes pritaikėme papildomą nuolaidą ir paskaičiavome kainą 40 litų.

Jei klientas nusprendžia nutraukti sutartį, mes prašėme, kad klientas susimokėtų už tą papildomą suteiktą nuolaidą. Klientas nuolaidos neprašė, jis šiuo atveju yra teisus. Turėjome diskusiją su klientu ir su Ryšių reguliavimo tarnyba. Klientui nereikėjo mokėti ir po šio atvejo nuo praėjusių metų nebeprašome klientų sumokėti už mūsų iniciatyva suteiktas nuolaidas. Mes neturime teisės vienašališkai pratęsinėti sutarčių“, - prisipažino P. Dambrauskas.

Nuo šiol pasibaigus terminuotai sutarčiai, paslaugos klientams ir toliau teikiamos, tačiau įsigalioja neterminuotos sutarties kainodara.

P. Dambrauskas sakė, kad panašių ginčų su klientais buvo keli ir paprastai jie išsprendžiami kliento naudai.

Klientas teisus

Ryšių reguliavimo tarnybos išvadose nurodyta, kad „Cgates“ paslaugų teikimo sutartyje nebuvo numatyta teisė keisti „Cgates“ paslaugų teikimo sutartį kitokiu būdu nei susitariant dėl pakeitimo raštu, todėl raštu sudarytos „Cgates“ paslaugų teikimo sutarties terminas gali būti keičiamas „Cgates“ paslaugų teikimo sutarties šalių abipusiu sutarimu rašytine forma. Vadinasi, bendrovė „Cgates“ neturi teisės vienašališkai nustatyti naują trumpiausią naudojimosi elektroninių ryšių paslaugomis terminą.

„Nuolaidų grąžinimas siejamas su minimaliu naudojimosi paslaugomis laikotarpiu. Tačiau nesant abiejų šalių valios pratęsti minimalų „Cgates“ paslaugų teikimo sutarties terminą, atitinkantį teisės aktų ir sutartines nuostatas, abonentas neturi grąžinti nuolaidų“, - Ryšių reguliavimo tarnybos išvadas išdėstė Rasa Karalienė.

RRT Lietuvos vartotojus informuoja, kad netesybų mokestis už terminuotos elektroninių ryšių paslaugų teikimo sutarties nutraukimą yra neleistina praktika. Visų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams šis Civiliniame kodekse įrašytas straipsnis (6.716) yra puikiai pažįstamas, tačiau paslaugų teikėjai jiems nepalankų reikalavimą apeina kūrybingai pritaikydami nuolaidų terminą.

Pagal neterminuotas sutartis paslaugas jie įprastai teikia už didesnę kainą, o sutinkantiems įsipareigoti pasiūlo gerokai mažesnę kainą, skirtumą tarp paslaugų kainų pavadindami nuolaida. Tokiu atveju kuo arčiau sutarties paslaugos pabaiga, tuo brangiau klientui gali kainuoti sutarties nutraukimas, nes paslaugos teikėjas turi teisę pareikalauti „atlyginti suteiktas nuolaidas“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)