Raketa pakilo nuo jūros pakrantėje įrengtos aikštelės 10 val. 50 min. vietos (5 val. 50 min. Lietuvos) laiku. Tai buvo jau trečias Kalifornijoje įsikūrusios „SpaceX“ startas per trumpesnį negu dviejų mėnesių laikotarpį.

Raketa iškėlė du palydovus, sukonstruotus JAV aviacijos ir kosminių technologijų milžinės „Boeing“ ir priklausančius telekomunikacijų bendrovėms „Eutelsat Communications“ bei ABS.

„Eutelsat“ ir ABS pasidalijo palydovų gamybos ir paleidimo išlaidomis, o tokį verslo susitarimą paskatino technologijų naujovės.

Sekmadienį paleisti palydovai turi lengvus elektrinius joninius variklius, kurie bus naudojami pasiekti numatytai orbitai ir palaikyti trajektorijai vietoje labiau įprastų cheminių raketinių variklių.

Dėl šios priežasties vidutinės galios raketa nešėja „Falcon 9“ galėjo vienu metu iškelti du lengvesnius kosminius aparatus.

„Elektriniai varikliai naudingi tuo, kad ... jiems reikia daug mažiau kuro negu palydovams su cheminiais varikliais“, – „Eutelsat“ vadovas Michelis de Rosenas sakė duodamas interviu prieš raketos startą.

„Palydovas gali būti daug lengvesnis, todėl paleidimo kaina teoriškai smarkiai sumažėja“, – pridūrė jis.

Tačiau joninių variklių išvystoma trauka daug mažesnė, todėl palydovai tik per kelis mėnesius, o ne savaites pasieks numatytas geostacionarines orbitas už 35,8 tūkst. km nuo Žemės. Skriedami tokiu atstumu nuo mūsų planetos jie bus nuolat pakibę virš vienos konkrečios Žemės rutulio dalies.

Naujieji „Eutelsat“ palydovai taps 35 ryšių palydovų tinklo dalimi ir sudarys sąlygas bendrovei teikti ryšių paslaugas Šiaurės ir Pietų Amerikoje.

ABS, šiuo metu turinti šešis palydovus, savo naująjį aparatą naudos teikdama ryšių paslaugas Europoje, Afrikoje ir Artimuosiuose Rytuose.