Trečiadienį NASA paskelbė, jog astronomai, naudoję „Hubble“ kosminį teleskopą, aptiko naują nykštukinę galaktiką, pavadintą M60-UCD1. Joje – 140 mln. žvaigždžių, sutelpančių į vos 300 šviesmečių skersmens sferą. Palyginimui, mūsų galaktikos, Paukščių Tako, skersmuo – net 500 kartų didesnis, o žvaigždžių mūsų galaktikoje – šimtai milijardų.

Tačiau nepaisant galaktikos miniatiūrinio dydžio, jos centre tūno tai, ką NASA vadina „supermasyvia“ arba „monstriška“ juodąja bedugne – ji yra penkis kartus masyvesnė už mūsų galaktikos centro tamsybę.

Palyginus naujai atrastos nykštukinės galaktikos ir Paukščių tako tankį, NASA astronomai teigia, jog jei būtume anoje galaktikoje, pažvelgę į naktinį dangų išvystume milijoną žvaigždžių. Iš Žemės jų plika akimi matome tik apie 4000.

Mokslininkų teigimu, šis atradimas yra ženklas, jog Visatoje gali būti ir kitų itin tankių galaktikų su gigantiškomis juodosiomis bedugnėmis. Tuo pačiu kosmoso agentūros atstovai tikina, jog atradimas gali reikšti, kad nykštukinės galaktikos, tokios kaip M60-UCD1, gali būti senesnių, didesnių galaktikų liekanos, išlikusios po susidūrimo su kitomis galaktikomis.

„Nesugalvojame, kaip kitaip tokiame mažame objekte galėtų susidaryti tokia didelė juodoji bedugnė“, - oficialiame NASA pranešime teigė Jutos universiteto astronomas Anilas Sethas, vadovavęs šios galaktikos tyrimui.

Astronomo vadovaujama grupė galaktikos identifikavimui ir juodosios bedugnės masės išmatavimui „Hubble“ duomenis derino su Havajuose esančiu „Gemini North“ 8 metrų skersmens optinio ir infraraudonojo spektro teleskopu.