Čia pateiksime jums vieną idėją, kuri galėtų padėti pakeisti jūsų elgesį taip, kad pavyks laiku padaryti tai, ką reikia.

Mūsų smegenis visada labiau vilioja laikinas atpildas

Yra specialus terminas, kuris apibūdina žmogaus prigimtinį norą viską atidėlioti – akrasija. Šį žodį sukūrė senovės filosofai Sokratas ir Aristotelis. Jis apibūdina tą disonansą, kurį jaučiame tada, kai mūsų „idealusis aš“ sako daryti viena, o „tikrasis aš“ pasisako už kitą veiklą, rašoma Jameso Clearo knygoje „The Akrasia Effect: Why We Don’t Follow Through on What We Set Out to Do and What to Do About It“.

Pavyzdžiui, tai tas jausmas, kuris aplanko jus tada, kai suvalgius gabalėlį šokoladinio pyrago norisi imti dar vieną. Mūsų troškimas gauti laikiną atpildą dažnai yra stipresnis už gilesnį troškimą būti sveikam ir verčiau pasirinkti vaisius bei daržoves.

Tiesiog taip surėdytas žmogus. Vis dėlto, esama strategijų, kurias galime įdiegti savo gyvenime ir įveikti akrasiją.

„Jeigu… tai...“ strategija padės jums iš anksto numatyti tikslius veiksmus

„Jeigu… tai...“ strategija gali padėti išaiškinti tai, ką ruošiatės padaryti, ir užtikrinti, kad sutelksite į tai dėmesį.

Be to, kad apibrėžia konkrečius veiksmus, kurių reikia imtis. „Jeigu… tai...“ strategija taip pat padeda apgalvoti tai, kur ir kada jūs tų veiksmų imsitės. Kai nėra kito pasirinkimo kaip padaryti tai, ką planavote, darosi labai tikėtina, kad jūs tai padarysite.

Taip yra todėl, kad tokiu atveju nebelieka svarstymų. Tai tampa faktu, todėl vilkinimui ir atidėliojimui vietos nebelieka.

Jeigu norite pasinaudoti šia paprasta strategija, suplanuokite, ką ketinate daryti konkrečioje situacijoje, laiką ar vietą:

Jeigu dabar aštunta ryto, tai aš atsikelsiu ir užsiimsiu joga bei meditacija.

Jeigu dabar dešimta ryto, tai pradėsiu rašyti savo romaną.

Įrodyta, kad „jeigu… tai...“ strategija padidina produktyvumą vidutiniškai 200 ar net 300 procentų. Išties, puiki statistika.

Taip yra todėl, kad atmetamos visos mintys apie kitus rytojaus pasirinkimus, o tai reiškia, kad galite ramiai reaguoti į galvoje iškylančius pasiteisinimus norint atidėti tai, kas numatyta.

Naujo įpročio įsisavinimas visada yra nemenkas iššūkis, tad labai savęs nespauskite dėl to, jei kokį kartą ir nepavyks nueiti į sporto klubą, kaip buvote numatę. Kol kas pakaks vien to fakto, kad mėginate pasikeisti. O lengviausias būdas pradėti – pasirūpinti, kad pradžia būtų kaip įmanoma paprastesnė.