Vis dėlto, saldūs ir riebūs kepiniai nėra vieninteliai produktai, kurių turėtumėte vengti per pusryčius. Yra daug kitokių vengtinų produktų, kuriuose vien tuščios kalorijos ir kurie tik dar labiau kursto nesveiko maisto norą.

Patikėkite, keli produktai jus išties nustebins, rašo womenshealthmag.com.

Štai septyni maisto produktai, kuriuos privalote išbraukti iš savo pusryčių menių kaip įmanoma greičiau.

Dribsniai

Žinoma, tai patogu. Tačiau daugumoje dribsnių labai daug papildomo cukraus ir mažai naudingų medžiagų, tokių kaip ląsteliena ir baltymai. Todėl labai tikėtina, kad valgant dribsnius jūsų skrandis vos įpusėjus rytui vėl ims reikalauti maisto, dėl ko poilsio kambaryje gulinčios spurgos atrodys dar patraukliau nei bet kada.

Tad verčiau iš vakaro pasiruoškite avižinę košę. Tai taip pat paprasta ir visą rytą jausitės sotūs. Vistiek labai norisi dribsnių? Tuomet rinkitės tokius, kurių vienoje porcijoje yra mažiausiai 5 gramai ląstelienos ir mažiau nei 10 gramų cukraus.

Parduotuvėje pirkti sumuštiniai

Sumuštiniai su kiaušiniu ar sūriu gali būti puikus pusryčių patiekalas, bet tik tuo atveju, jeigu jį pasiruošite patys. Daugumoje pirktinių sumuštinių „prigrūsta“ natrio, konservantų ir nesveikų riebalų. Ir riebūs pusryčių sumuštiniai iš netoliese esančios kavinės – taip pat nedaug geresnis pasirinkimas. Paprastai jie tokie dideli, kad pakaktų dviem žmonėms pavalgyti, be to, juose per daug sūrio ir apdorotos mėsos, tokios kaip dešrelė ar kumpis.

Verčiau išbandykite paprastą kiaušinienę su daržovėmis, paskrudintą pilno grūdo duonos riekelę ar pilno grūdo tortilijas.

Žalėsių sultys

Žinoma, daržovėse gausu svarbių vitaminų, mineralų ir antioksidantų. Vis dėlto, daugumoje žalėsių sulčių taip pat daug cukraus (dėl vaisių, kurie dedami kokteiliui pasaldinti) ir jose labai stinga ląstelienos ir baltymų.

Tai reiškia, kad tokios sultys – gana prastas pusryčių variantas. Tad jeigu norite žalėsių sulčių, rinkitės ne tokį saldų variantą ir gurkšnokite jas su pilno grūdo skrudinta duona, ant kurios uždėta riešutų sviesto, jogurto su vaisiais ar kiaušinis. Arba galite pakeisti jas itin naudingais tirštaisiais kokteiliais.

Liesas pagardintas jogurtas

Palaukitite, bet argi jogurtas nėra naudingas produktas? Deja, ne visi fermentuoti pieno produktai vienodi. Jeigu renkatės pagardintą jogurtą, jame gali būti tiek pat cukraus kiek bandelėje su cinamonu, kurios atsisakydami jaučiatės labai išmintingi.

Be to, moksliniais tyrimais įrodyta, kad renkantis liesus pieno produktus rizikuojame priaugti svorio. Taigi, verčiau rinkitės natūralų liesą ar normalaus riebumo jogurtą. Ekspertai sutinka, kad abu jie puikiai atitinka sveikos mitybos principus. Verčiau pasaldinkite tokį jogurtą patys, tam tinka medus, klevų sirupas ar vaisiai.

Iš anksto paruošti košių mišiniai

Tikra tiesa, kad tie parduotuvėje pirkti košių mišiniai labai palengvina gyvenimą rytais – pakanka įpilti vandens ir įdėti į mikrobangų krosnelę! Iš tikrųjų, tokios košės gana apgaulingos: iš anksto sumaišytos ir dažnai aromatizuotos, jos turi labai daug cukraus.

Dar svarbiau, kad dažniausiai jos pagamintos iš greitai paruošiamų avižų, kuriuos stipriai apdorotos ir turi mažai ląstelienos. Tad jeigu neturite laiko pasiruošti normaliai avižų košei, galite patys namuose pasigaminti greitai paruošiamą tokios košės variantą. Užtruksite taip pat nedaug, o ląstelienos joje bus gerokai daugiau.

Be to, turėsite galimybę kontroliuoti cukraus kiekį.

Skrudinta duona su riebiomis užtepėlėmis

Net jeigu renkatės pilno grūdo duoną, jos riekė su įvairiomis riebiomis užtepėlėmis neturi nieko bendro su sveikais pusryčiais. Daugumoje tokių užtepėlių ar margarinų gausu transriebalų – pavojingų sintetinių riebalų, kurie gali padidinti blogojo ir pamažinti gerojo cholesterolio kiekį, taip pat didinti širdies ligų ir diabeto riziką.

Be to, tokiame patiekale nėra baltymų, vaisių ir daržovių. Tad jeigu dievinate skrudintą duoną, rinkitės pilno grūdo ir pagardinkite ją tikru sviestu arba kažkuo sotesniu, pavyzdžiui, daržovių omletu.

Kava

Jeigu dar nesate girdėję, tai kava yra puikus produktas. Tačiau gryna kava be nieko nėra maistas. Kavoje esantis kofeinas gali laikinai numalšinti alkį, tačiau greičiausiai neįpusėjus rytui jau ieškosite po stalčius kažkokių užkandžių. Taigi, negerkite kavos vienos, būtinai prie jos turėkite kažką valgomo.

Nubudę nesijaučiate alkani? Gerai, tada pirmiausia išgerkite kavos, bet būtinai pasiimkite su savimi lengvą užkandį, kurį vėliau galėsite suvalgyti. Tai gali būti vaisius ar sūris, arba pusė sumuštinio su riešutų sviestu. Džiaugsitės tai padarę.