O kaip judėsime, priklauso nuo mūsų pačių noro, sąmoningumo ir įdėtų pastangų – tam būtina išsiugdyti įprotį ir reguliariai jo laikytis. Apie tai ir kalbamės su kineziterapeute, Studijos „Sveikas judesys“ įkūrėja Toma Kreivėnaite.

Kiek sportuojant yra svarbus reguliarumas?

– Kaip ir visur gyvenime, sportuojant reguliarumas būtinas, o tam reikia susiformuoti įprotį. Anksčiau reikėdavo 21 dienos, o dabar, pagal paskutinius tyrimus, net 66 dienų. Tad taip pat kaip ir visos dienos mityba turi būti reguliari, taip ir su sportu.

Jei nusprendėte pasimankštinti 2-3 mėn. prieš bikini sezoną, tai gal verčiau išvis to nedarykite. Juk tokiu būdu sukeliate didžiulį stresą organizmui! Įsivaizduokite, visus 9 mėnesius nieko neveikėte, o dabar nusprendėte intensyviai mankštintis ir, priedo, greičiausiai smarkiai apriboti mitybą, nes kitaip juk nepasiruošite per 3 mėn., tiesa?

Deja, fizinę veiklą reikia išlaikyti ištisus metus, ir to priežastis – ne tik svorio kontrolė. To reikia ir dėl centrinės nervų sistemos, širdies ir kvėpavimo veiklos, šypsenos Jūsų veide ir begalės kitų priežasčių.

Jei jau reguliariai sportuoju, bet, pavyzdžiui, mėnesiui išvykstu atostogų, kurių metu apie sveiką gyvenimo būda pamirštu – sukeliu šoką organizmui?

– Be abejonės, taip. Jei planuojate atostogas, per kurias pakeisite savo kasdienybę 180°, tuomet rekomenduočiau sportu užsiimti po atostogų. Arba išsiugdyti teisingus įpročius iki atostogų, kad aktyvus laisvalaikis būtų Jums prie širdies ir tuomet nesijaustumėte blogai prieš save.

Ar svarbus balansas – intensyvios vs. „ramios“ treniruotės (pavyzdžiui, kalanetika, pilatesas)?

– Fizinė veikla turi ugdyti 3 savybes: jėgą, ištvermę ir lankstumą. Štai tai mes dažniausiai ir užmirštame. Jeigu pasirinkote lėtas treniruotes, tai, tikriausiai, neužsuksite į sporto salę atlikti jėgos treniruotės. Ir, atvirkščiai, propaguojantys jėgos treniruotę, nenueis į pilatesą… o be reikalo. Viskas turi būti subalansuota.

Kaip atrasti tą „aukso viduriuką“, o gal judėjimo apskritai negali būti per daug?

– Žinoma, kad visko reikia su saiku. Negalite treniruotis 6-7 kartus per savaitę, jei norite, kad judesys neštų naudą ir sveikatą Jūsų kūnui. Jam taip pat reikia poilsio. Kaip suprasti, ko Jūsų kūnui reikia? Tiesiog įsiklausykite į jį, jis viską pats pasakys. Neforsuokite, nesakykite, kad reikia (šeštos jėgos treniruotės per savaitę), bet, žinoma, ir neatidėliokite rytojui. Būkite sąžiningi su savimi, juk viską darote tik dėl savęs!