Kilo.lt mitybos specialistė Greta Bučnytė pataria, kaip siekti užsibrėžtų tikslų nenuleidžiant rankų ir nepasiduodant.

1. Nesvarbu, koks jūsų kūno sudėjimas, pasiekti norimų rezultatų vis tiek galite.

Lyginant didesnį antsvorį turinčius žmones su kūdesniais, stambesni žmonės kūno svorį mažins greičiau. Taip yra dėl to, kad jie turi didesnę kūno masę, kuri, būnant fiziškai aktyviam žmogui, sunaudoja daugiau energijos. Todėl net jei atliktų tokią pat treniruotę kūdesnis ir stambesnis žmogus, stambesnio žmogaus organizmas eikvos daugiau energijos.

2. Nemeskite kelio dėl takelio. Nuoseklumas svarbu.

Norint pasiekti užsibrėžto tikslo jūsų kasdienybėje turi vyrauti nuoseklumas ir pastovumas. Kuo nuosekliau laikysitės mitybos bei sporto programų, tuo didesnė tikimybė greičiau pasiekti matomus rezultatus. Kuo daugiau savęs atiduodate siekiamiems tikslams, tuo lengviau, greičiau ir efektyviau juos pasiekiate.

Foto: Shutterstock

3. Laikykitės subalansuotos mitybos.

Nepamirškite, kad mityba lemia net 70 proc visų rezultatų sėkmės. Tad stenkitės kuo griežčiau laikytis sveikos, subalansuotos mitybos, kad siekti tikslo būtų kuo lengviau. Dar kartu ir sportuojant tik greitinsite tikslo siekimą bei gražinsite savo kūno formas.

4. Ilsėkitės. Poilsis padeda siekti ne tik gerų rezultatų, bet ir nepamesti motyvacijos.

Nepamirškite, kad ne tik dieta bei sportas yra labai svarbūs tikslo siekime. Taip pat svarbūs yra poilsis, miego kokybė. Todėl stenkitės pailsėti ne tik fiziškai, bet ir protiškai.

5. Skaičiai svarstyklėse dar ne viskas. Stebėkite savo savijautą.

Prisiminkite, kad tai darote ne tik dėl vizualiai matomų rezultatų, bet ir dėl savo sveikatos. Nesusikoncentruokite ties rezultatais svarstyklėse. Skaičiukai ne visada būna tikslūs. Svoris gali nustoti mažėti, nes sportuojant raumenys įgauna tonusą. Tačiau tai nereiškia, kad reikia sustoti. Ir toliau sportuojant bei laikantis mitybos keisis jūsų apimtys (jos mažės), o ir svorio skaičiukai palaipsniui mažės.

6. Nepasiduokite.

Jei nematote jokių rezultatų nenuleiskite rankų, juk kiti jų nemato dar ilgesnį laiką, tačiau nepasiduoda ir vis tiek pasiekia savo. Jūsų organizmas turi priprasti prie pokyčių, tačiau tam reikia laiko. Taip pat, priklauso ir kokio rezultato norite pasiekti - sumažinti kūno svorį ar padidinti raumeninę masę. Mažinant svorį, pirmus rezultatus jau galite matyti po savaitės, o auginant raumeninę masę pirmi rezultatai gali pasirodyti tik po mėnesio, nes tai ilgas ir daug kantrybės reikalaujantis tikslas.

7. Dirbkite. Dirbkite. Ir dar kartą dirbkite.

Jei esate pasiruošę sunkiai dirbti, įdėti daug pastangų, galite būti tikri, kad norimų rezultatų tikrai pasieksite. O jei nuleisite rankas, pasiduosite ir viską mesite - norimų rezultatų taip ir nepasieksite.

Kada galite tikėtis pamatyti pirmus rezultatus? Yra sunku atsakyti į šį klausimą, nes tai priklauso kaip laikotės planų, be to, kiekvieno mūsų organizmas yra skirtingas ir jei vienas žmogus pasiekia greitų rezultatų, vadinasi kitas taip greit gali jų ir nepasiekti, nors tikrai griežtai laikosi planų. Tačiau, dėl to viską mesti tikrai nevalia.