Šią naujovę pirmieji spaudos konferencijoje žurnalistams pristatė ir ją išbandė gyvai Vilniaus meras Remigijus Šimašius, savivaldybės kontroliuojamos UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Gintaras Maželis bei olimpinis dviračių sporto čempionas Gintautas Umaras.

R. Šimašiaus teigimu, projektas yra pilotinis, norint išsiaiškinti, ar tokia paslauga būtų reikalinga ir populiari tarp vilniečių. Velobusai prisidėtų prie dviračių transporto infrastruktūros mieste gerinimo ir skatintų centre dirbančius žmonės iš automobilių persėsti ant dviračių.

„Vilnius yra atviras ir draugiškas miestas visoms transporto rūšims. Norime, kad kuo daugiau vilniečių naudotųsi miesto viešuoju transportu, kuris būtų patrauklus ne tik pėstiesiems, bet ir dviratininkams“, – sakė per atostogas pats 200 kilometrų per 13 valandų nuo Vilniaus iki Tauragės dviračiu numynęs sostinės meras.

Miesto vadovas pasidžiaugė, kad velobusai sostinėje pradeda kursuoti kaip tik prieš savaitgalį vyksiančią didžiausią Baltijos šalyse dviračių šventę – „Velomaratoną“, kai sekmadienį į Vilniaus gatves išvažiuos daugybė dviratininkų ir turės progą išmėginti velobusus.

Pasak G. Maželio, velobusu vilniečiai ir miesto svečiai galės saugiai pakilti į Šeškinės kalną ir lengviau pasiekti atokiausius šiaurinio Vilniaus rajonus. Jei paslauga pasiteisins, UAB VVT plės tokių universalių keleiviams bei dviratininkams pritaikytų autobusų maršrutų tinklą.

„Keleiviams už dviračio gabenimą papildomai nereikės mokėti. Tikimės, kad keleiviai bus geranoriški ir šį projektą, numatomą vykdyti iki žiemos pradžios, palaikys“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius.

Piko valandomis, nuo 16.00 iki 19.30 val., velobusas į Šeškinės kalną važiuos 5 kartus, o per visą dieną – 16 kartų padės dviratininkams įveikti Šeškinės kalną. Velobusų maršrutus tvarkaraščiuose nuo kitos savaitės planuojama pažymėti specialiu dviračio ženkliuku.
Vilniuje startavo velobusas

„Idėja labai gera ir vilniečiai dviratininkai turėtų greit įvertinti, kokia tai bus pagalba tais atvejais, kai sudėtinga ar pritrūksta jėgų pakilti dviračiu į statų kalną, arba pradeda lyti lietus“, – sakė olimpinis dviračių sporto čempionas G. Umaras.

Pasak jo, taip pat svarbu, kad velobusų maršrutas būtų įntegruotas į visą miesto dviračių takų sistemą. Vilnius apsuptas parkų, upių ir ežerų, tačiau nukakti iki miesto pakraščių sudėtinga ir būtent tai, G. Umaro nuomone, yra neišsemiamos galimybės plėtoti dviračių takus ir velobusų maršrutus.

Vilniaus savivaldybė planuoja tolimesnę dviračių infrastruktūros plėtrą: iš ES lėšų bus nutiestas dviračių takas nuo Konstitucijos pr. iki Pašilaičių, Fabijoniškių rajonų, taip pat palei Narbuto g. link Pilaitės.

Įgyvendinus suplanuotus projektus iki 2020 metų, savivaldybė tikisi, kad 90 proc. vilniečių galės lengvai pasiekti gerą dviračių taką ne tolesniu nei 1 km atstumu nuo savo namų ar darbo, ir visi miesto takai bus sujungti į vieną tinklą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)