Miesto eismo saugumu besirūpinantieji įsitikinę, kad nuo tokių avarijų gali apsaugoti tik patys vairuotojai, o nukentėjęs „Ferrari“ savininkas viliasi, jog kurorte atsiras greitį ribojantys „gulintys policininkai“.

Automobiliai sumaitoti, žmonės nenukentėjo

Avarija įvyko lenktynėms jau pasibaigus – sekmadienio pavakarę. Palangos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (PGT) duomenimis, pranešimas gautas apie 16.35 val. Netoli Kęstučio gatvės ir Birutės alėjos įsikūrę palangiškiai liudija, kad trenksmas buvęs didžiulis. Išbėgę pažiūrėti, kas nutiko, žmonės stebėjosi, kad viskas baigėsi laimingai. Paaiškėjo, kad šalutiniu keliu (Birutės alėja) atskriejęs „BMW M4“ automobilis taranavo pagrindiniu keliu riedėjusį „Ferrari“. Nuo smūgio abu automobiliai nuskriejo ant šaligatvio, antruoju šonu „Ferrari“ trenkėsi į prie sankryžos pastatytą metalinių strypų tvorą.

Ir vienas, ir antrasis automobilis Lietuvoje – retenybė, tad jų susidūrimas sukėlė didžiulį praeivių susidomėjimą. Be to, mašinos buvo paženklintos vardiniais valstybiniais numeriais „FOLLOW“ ir „EIMIS“. Paaiškėjo, kad prie „Ferrari“ vairo sėdėjo Kauno milijonierius Ugnius Kiguolis. Vyras savaitgalį stebėjo Palangoje vykusias „ENEOS“ automobilių lenktynes. Sumaitotą „Ferrari“ verslininkas įvertino 150 tūkstančių eurų suma, o kadangi automobilis suniokotas nebepataisomai, nuostolius nusako tokia pačia suma.

„Laimei, viskas baigėsi laimingai, o mane išgelbėjo automobilis. Būčiau važiavęs eiline mašina, šiandien jau būčiau kitame pasaulyje, – „Vakarinei Palangai“ pasakojo U. Kiguolis. – Mat „Ferrari“ šonai yra gana tvirti, tvirtesni nei įprastuose automobiliuose. Jaučiuosi neblogai, nors dėl savo sveikatos dar nesu visiškai tikras – žadu kreiptis į medikus.“

Važiavo beveik dvigubai greičiau nei leistina

Eismo įvykio vietoje sekmadienį sukiojosi ne tik praeiviai, bet ir policijos pareigūnai, buvo iškviesti ugniagesiai gelbėtojai. Pastarieji iškviesti surinkti maždaug šešiuose kvadratiniuose metruose išsiliejusių tepalų, avarijos vietą aptvėrė „Stop“ juosta, nuvalė kelio dangą, nukenksmino užterštą teritoriją specialiomis medžiagomis bei padėjo į techninės pagalbos automobilius įkelti abi važiuoti nebegalinčias transporto priemones.

Palangos policijos komisariato viršininkas Alvydas Katkauskas sako, kad šio eismo įvykio kaltininkas – BMW vairuotojas.

„Abu vairuotojai buvo blaivūs, bet kokiu greičiu jie važiavo, negalima nustatyti. Šioje miesto dalyje maksimalus leistinas važiavimo greitis yra tik 40 kilometrų per valandą. Pats „BMW M4“ vairuotojas aiškina važiavęs 70 km/val. greičiu, – apie avariją, į kurią pateko du išskirtiniai automobiliai, pasakoja komisariato vadovas. – Manoma, kad šalutiniu keliu važiavusio automobilio vairuotojas viršijo leistiną greitį, o pastebėjęs kliūtį, nebespėjo sustoti. Belieka tik pasidžiaugti, kad tuo metu sankryžoje nebuvo pėsčiųjų, kurių šioje vietovėje vaikštinėja išties gana daug.“

Pasak A. Katkausko, „BMW M4“ vairuotojas savo kaltę pripažino. Pareigūnas neslepia, jeigu „Ferrari“ automobiliu būtų važiavęs ne vien vairuotojas, bet ir keleivis, pasekmės būtų skaudžios.

Kaip apsaugoti eismo dalyvius?

„Vakarinės Palangos“ paklaustas, kas, jo nuomone, šioje kurorto dalyje padėtų garantuoti didesnį eismo saugumą, U. Kiguolis tikina matąs tik vieną išeitį.

„Toje vietoje gelbėtų greičio ribotuvai – „gulintys policininkai“. Žinau, visuomenėje kalbama, kad tokios priemonės yra nesaugios, vairuotojai priversti laužyti automobilius. Tačiau kaip sportinių automobilių mėgėjas galiu pasakyti: tai – mitas. Sportinėms važiuoklėms kalneliai nė kiek netrukdo, – kalba sumaitoto „Ferrario“ šeimininkas U. Kiguolis. – Mano manymu, šioje Palangos vietoje tokios greičio apribojimo priemonės yra būtinos jau seniai. Tik „gulintys policininkai“ gali priversti sustoti įsibėgėti mėgstančius vairuotojus. Beje, tokios problemos kurorte kartojasi jau ne pirmus metus.“

Palangos policijos komisariato viršininkas A. Katkauskas sako, kad kurortinėje zonoje, kur nustatytas 40 km/val. važiavimo greitis, apriboti vairuotojų papildomomis priemonėmis nėra jokio reikalo.

„Tereikia, kad iš svetur atvykusieji atidžiau vairuotų, stebėtų kelio ženklus. Minimoje teritorijoje yra visi reikalingi ženklai: nurodyta ir kokiu greičiu leidžiama važiuoti, ir kuris kelias yra pagrindinis, kuris – šalutinis. Tad tik vairuotojo atsakomybė, ar eismo saugumas bus garantuotas“, – primindamas, kad šioje Palangos vietoje greičio pedalą mėgsta nuspausti pavieniai vairuotojai, kalba komisariato viršininkas.

Eismo tvarkos keisti neketinama

Palangos miesto Saugaus eismo komisijos pirmininkas Rimantas Antanas Mikalkėnas, kaip ir policijos vadovas, nesutinka su nukentėjusiojo vairuotojo pasiūlymu.

„Šioje sankryžoje avarijų praktiškai nebūna. Per dešimt metų čia įvyko tik pavienių eismo įvykių. Mes stebime situaciją, pasibaigus vasarai gauname eismo įvykių statistiką, sprendžiame, ką galime pakeisti, padaryti, kad situacija pagerėtų. Tačiau, kalbant apie Birutės alėją, problemų niekada nebuvo. Ši avarija – pirmasis rimtesnis įvykis, – kalba Saugaus eismo komisijos pirmininkas. – Nemanau, kad reikėtų skubėti ką nors keisti. Nieko nepakeistų ir kalneliai. Šie tik keltų bildesį ir sulauktume netoliese besiilsinčiųjų priekaištų.

Juk kalbame apie kurortinę Palangos vietą, kur visiems, atrodytų, turi būti aišku, kad čia reikia būti atidiems: pėstieji, dviratininkai, velomobiliai važinėja ne tik šaligatviais, bet ir gatve. Problema, manau, yra kita: pradedantiesiems vairuotojams nereikia įsigyti galingų automobilių, o ir vaikų tėvai turėtų pagalvoti, ar tokia mašina jaunuoliui yra tinkama, ar jis įstengs saugiai vairuoti ir nekelti pavojaus nei sau, nei aplinkiniams.“